|
کدخبر: 148892

نمایشی جدید در بخش خیابانی تئاتر فجر

کارگردان نمایش «هشت روز بدون تماس تصویری» مطرح کرد: نمایش «هشت روز بدون تماس تصویری» در بخش خیابانی سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر به رقابت می‌پردازد.

سینما و تلویزیون نمایشی جدید در بخش خیابانی تئاتر فجر

مهدی حبیبی به موضوع این نمایش اشاره و اظهار کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا از اواخر سال گذشته در کل دنیا و در راستای قدردانی از تلاش‌های مدافعان سلامت، موضوع نمایش، مقاومت و تلاش کادردرمان در برابر ویروس کووید ۱۹ است.

حبیبی به تلاش این گروه در جهت ارائه یک اجرای موفق در جشنواره فجر اشاره و خاطرنشان کرد: بخشی از تمرینات یک ماهه گروه در شهرستان ملایر و بخشی در تهران انجام شده است.

وی از حضور این نمایش در بخش خیابانی سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر خبر داد و افزود: نرگس خاک کار، مصطفی کولیوندی، هوراد حبیبی، محمد اسماعیلی و احمد اسماعیلی در نمایش «هشت روز بدون تماس تصویری» ایفای نقش می‌کنند.

این کارگردان عرصه تئاتر یادآور شد: انتخاب و پخش موسیقی با محسن اسماعیلی، طراحی صحنه و لباس با مهدی حبیبی و طراحی و پوستر نمایش با مهدی اسدی است.

وی از ارتقاء هر ساله سطح کمی و کیفی جشنواره فجر خبر داد و تصریح کرد: امسال به علت شیوع بیماری کرونا و محدودیت‌های ورود و یا خروج از کشور، بخش بین‌المللی تئاتر فجر حذف شده اما سایر بخش‌ها به قوت سال‌های قبل و حتی قوی تر از قبل برگزار خواهد شد.

تهیه‌کننده نمایش «هشت روز بدون تماس تصویری» ادامه داد: حضور کارگردانان مطرح، نوید برگزاری جشنواره‌ای قوی و پربار را می‌دهد و طی جشنواره به وضوح شاهد پیشرفت و بهبود کیفیت آثار خواهیم بود.

وی با بیان اینکه شیوع بیماری کرونا جهان را تحت الشعاع قرار داد، مطرح کرد: بیشترین صدمه شیوع بیماری کرونا طی یک سال اخیر متوجه هنرمندان بود چراکه بسیاری از مشاغل پس از کاهش آمار مبتلایان و فوتی ها، کار خود را از سر گرفتند اما در مورد هنرمندان این‌گونه نبود.

حبیبی تأکید کرد: هنرمندان به ویژه هنرمندان تئاتر و موسیقی، بر خلاف هنر نقاشی و یا هنرهای تجسمی به خودی خود نمی‌توانند اثری را خلق کنند و نیازمند تماشاگر برای ارائه هنر خود بر روی صحنه هستند پس شیوع بیماری کرونا و کاهش تجمعات بیشترین آسیب را به تئاتر و موسیقی وارد کرد.

این کارگردان به کارگیری تفکر، ریزبینی و جسارت هنرمندان را برای جذب دوباره تماشاگران به سالن‌های تئاتر ضروری دانست و گفت: تاکنون هنرمندان تئاتر حمایتی از دستگاه‌های ذیربط دریافت نکردند و تنها مبلغ اندکی بابت سه ماه حق بیمه به برخی هنرمندان پرداخت شده است.

وی در پایان یادآور شد: با توجه به اینکه تنها راه ارتزاق بسیاری از هنرمندان تئاتر از این هنر است، امیدواریم با حمایت دستگاه‌های ذیربط شاهد فعالیت مستمر این هنرمندان و پرفروغ شدن چنین جشنواره هایی باشیم.

سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر به دبیری حسین مسافر آستانه از ۱۱ تا ۲۱ بهمن ماه ۹۹ برگزار می‌شود. در این دوره از جشنواره ۲۵ اثر از سراسر کشور با هم به رقابت می‌پردازند و نمایش «هشت روز بدون تماس تصویری» به نویسندگی و کارگردانی مهدی حبیبی و نمایش «نگهبان آب» به نویسندگی آرش رضایی و کارگردانی مشترک مهدی روزبهانی و آرش رضایی به نمایندگی از تئاتر استان همدان در بخش خیابانی این جشنواره حضور دارند.

منبع: ايسنا

ارسال نظر