|
کدخبر: 146754

۸ فیلم دیدنی دنیای اسرارآمیز فرازمینی‌ها + لینک دانلود

در این گزارش، با فیلم‌هایی در مورد فضا آشنا می‌شوید که فضانوردان واقعی به تماشا و نقد و قضاوت آنها پرداخته‌اند.

سینما و تلویزیون ۸ فیلم دیدنی دنیای اسرارآمیز فرازمینی‌ها + لینک دانلود

برای اکثر ما، نزدیک‌ ترین تجربه‌‌ فضانوردی در زندگی ‌مان تنها با تماشای فیلم‌ های فضایی میسر می ‌شود. موجودات فضایی و اسرار مرموز پیرامو نشان از مباحث کنجکاو برانگیزی است که طرفداران بسیاری دارد. بشریت در تکامل خود به مرحله ‌ا ی قدم نهاده که بیش از هر وقت، از وحدت خود با جهان آگاه است، او می‌ داند قوانین فیزیکی حاکم بر سیاره‌ اش با قوانینی که بر بقیه جهان حکم فرما ست، یکسان است.

دلیل اصلی، مسلما افزایش امکانات فیلم‌ سازی و پیشرفته شدن جلوه‌ های ویژه‌ ی صنعت سینما است. شاید همین امکانات پیشرفته‌‌تر باعث شده که در همین یکی دو دهه اخیر این همه فیلم علمی تخیلی مختلف ساخته شود که داستان ‌شان مشخصا در فضا می گذرد. در این گزارش لیستی از فیلم های متنوع با موضوع فضایی بر اساس داستان های واقعی گنجانده شده است.

The Interstellar میان ستاره‌ای

  • ژانر: درام، علمی تخیلی
  • امتیاز: ۸.۶ از ۱۰

میان-ستاره‌ای

فیلم میان ستاره‌ای محصول کشور کانادا و در ژانر درام، علمی تخیلی می‌باشد و به کارگردانی Christopher Nolan در سال ۲۰۱۴ ساخته شده است. در فیلم میان ستاره‌ای بازیگرانی چون Anne Hathaway، Jessica Chastain، Mackenzie Foy، Matthew McConaughey، به ایفای نقش پرداخته‌اند. میان ستاره‌ای برنده جوایز بسیاری شد و همچنین در ۵ رشته نامزد جایزه اسکار شد و توانست جایزه بهترین جلوه‌های ویژه را کسب کند. این فیلم با بودجه ۱۶۵ میلیون دلاری ساخته شد و توانست به فروش ۶۷۵.۱ میلیون دلاری دست پیدا کند. فیلم میان ستاره‌ای (Interstellar) بلایای طبیعی، قحطی و خشکسالی آینده زمین را تهدید می‌کنند. تنها یک راه برای نجات بشر وجود دارد: سفر میان ستاره ای. یک کرم چاله تازه کشف شده دور از منظومه شمسی، به گروهی از فضانوردان اجازه می‌دهد تا به جایی بروند که هنوز پای هیچ انسانی به آنجا نرسیده است، شاید آنها بتوانند سیاره‌ای را پیدا کنند که مناسب برای زندگی انسان‌ها باشد. اما با وقوع اتفاقات غیر قابل پیشبینی نقشه‌ها بهم می‌ریزد.

لینک دانلود فیلم

Alien بیگانه

  • ژانر: اکشن، ماجراجویی، ترسناک، علمی-تخیلی
  • امتیاز: ۸.۴ از ۱۰

بیگانه

فیلم‌های بیگانه سری فیلم‌های بیگانه، که قسمت اول آن محصول سال ۱۹۷۹ است. داستان فیلم موجود فرازمینی مهاجم و خطرناکی را به تصویر می‌کشد که وارد یک فضاپیمای باری شده و خدمه کشتی را از بین می‌برد. بیگانه سرآغاز یک سری فیلم با حضور شخصیت اِلن ریپلی (با بازی سیگورنی ویور) شد که مجموعاً شامل ۴ قسمت است. بیگانه‌ها، بیگانه ۳ و رستاخیز بیگانه دنباله‌های این فیلم محسوب می‌شوند. بیگانه علیه غارتگر (Alien vs Predator) و بیگانه‌ها علیه غارتگر ۲ دنباله‌های غیررسمی این فیلم به حساب می‌آیند. همچنین رایدلی اسکات در سال ۲۰۱۲ فیلم پرومتئوس (Prometheus) را ساخت که در آن به پیشینه موجودات بیگانه پرداخته شده‌است. در سال ۲۰۱۷ نیز دنباله این فیلم به نام بیگانه: کاوننت (Alien: Covenant) اکران شد. این مجموعه توسط کمپانی فاکس قرن بیستم (۲۰th Century Fox) پخش‌شده است.

لینک دانلود فیلم

A Space Odyssey یک ادیسه فضایی

  • ژانر: علمی تخیلی، ماجراجویی
  • امتیاز: ۸.۳ از ۱۰

یک-ادیسه-فضایی

فیلم ۲۰۰۱ یک ادیسه فضایی محصول کشور انگلستان و در ژانر علمی تخیلی، ماجراجویی می‌باشد و به کارگردانی Stanley Kubrick در سال ۱۹۶۸ ساخته شده است. در فیلم ۲۰۰۱ یک ادیسه فضایی بازیگرانی چون Daniel Richter، Gary Lockwood، Keir Dullea، William Sylvester، و... به ایفای نقش پرداخته‌اند. فیلم ۲۰۰۱ یک ادیسه فضایی (۲۰۰۱: A Space Odyssey) در دوران ماقبل تاریخ شروع می‌شود جائیکه با ظهور بلوکه‌ای عظیم میمونها وحشتزده به اینسو و انسو می‌روند. سپس به عصر مدرن می‌رویم جائیکه بلوکه‌ای دیگر روی ماه کشف شده است که امواجی را مداوما به مشتری می‌فرستد. دکتر دیوید بومن (کی ر دول آ)، فرانک پولی (گری لاکوود)، سه دانشمند منجمد شده و هال ۹۰۰۰ کامپیوتری که مغز سفینه است به مشتری فرستاده شده‌اند تا گیرنده امواج را شناسایی کنند. اما این ماموریت با خطر مواجه شده است، هال ۹۰۰۰ باید تصمیم بگیرد که جان خدمه مهم تر است و یا اهداف ماموریت.

لینک دانلود فیلم

The Martian مریخی

  • ژانر: درام، علمی تخیلی
  • امتیاز: ۸.۰ از ۱۰

مریخی

فیلم مریخی محصول کشور مجارستان و در ژانر درام، علمی تخیلی می‌باشد و به کارگردانی Ridley Scott در سال ۲۰۱۵ ساخته شده است. در فیلم مریخی بازیگرانی چون Jessica Chastain، Kate Mara، Kristen Wiig، Matt Damon، و... به ایفای نقش پرداخته‌اند. فیلم مریخی (The Martian) در ماموریتی در سیاره مریخ، فضانورد «مارک واتنی» در طوفانی سهمگین گرفتار می‌شود و بقیه تیم او را ترک می‌کنند. اما مارک جان سالم به در میبرد و درمیابد که در این سیاره تنها مانده است، در حالی که منابع اندکی برای زنده ماندن در اختیار دارد. فضانوردان معتقد هستند این فیلم هم بسیار به واقعیت نزدیک است. اما از طرفی معتقد هستند که تعدادی ایراد علمی نیز در فیلم وجود دارد. یکی از آنها این است که شخصیت اصلی فیلم نمی‌تواند به این اندازه سنگین نشان داده شود؛ چرا که جاذبه در مریخ تنها ۳۸ درصد زمین است و مت دیمون باید چالاک‌تر حرکت می‌کرد؛ اما مورد مهمی که در این فیلم به درستی به نمایش گذاشته شد، این بود که همانطور که در فیلم شاهد بودیم می‌توان در مریخ سیب زمینی کاشت! فضانوردان این موضوع را تایید کردند و گفتند که حتی فضانوردان برای این کار آموزش می‌بینند!

لینک دانلود فیلم

جاذبه «Gravity»

  • ژانر: ژانر (موضوع) : علمی-تخیلی ، هیجان انگیز
  • امتیاز : 7.7 از ۱۰

جاذبه

فیلم جاذبه محصول کشور انگلستان و در ژانر درام، علمی تخیلی می‌باشد و به کارگردانی Alfonso Cuarón در سال ۲۰۱۳ ساخته شده است. در فیلم جاذبه بازیگرانی چون Ed Harris، George Clooney، Orto Ignatiussen، Sandra Bullock، و... به ایفای نقش پرداخته‌اند. بیشتر کارشناسان فضایی متعقد هستند اگر می‌خواهید بدانید فضای بیرونی زمین چگونه است، فیلمی بهتر از «جاذبه» را پیدا نخواهید کرد. یکی از این فضانوردها معتقد است که مناظر و صدا‌ها دقیقاً همان چیزی است که او در فضا تجربه کرده است. برخی فضانوردان هم معتقدند این فیلم با وجود آنکه خوب فیلمبرداری شده، بعضی از قوانین فیزیک را نادیده می‌گیرد. در این فیلم دو فضانورد پس از یک انفجار برای زنده ماندن و بازگشت به زمین تلاش می‌کنند.

لینک دانلود فیلم

Total Recall یادآوری مطلق

  • ژانر: اکشن، علمی-تخیلی، هیجان انگیز
  • امتیاز: امتیاز: ۷.۵ از ۱۰

یادآوری-کامل

فیلم سینمایی «یادآوری کامل» محصول دهه نود هالیوود، یکی از بهترین فیلم‌های اکشن آرنولد شوارتزنگر است. حتی تا کنون هم طرفداران این فیلم در مورد پایان آن سوالات زیادی در ذهن خود دارند. همان طور که پیش‌بینی می‌شد، فضانوردان به پیچیدگی‌های داستان علاقه کمتری داشتند و بیشتر به عناصر عملی و علمی فیلم جذب شدند؛ اما معتقد هستند کلاه‌های ایمنی در واقعیت بسیار بادوام‌تر از آن چیزی است که در فیلم نمایش داده شدند. سیاره‎ی مریخ به مهاجرنشین زمینیان تبدیل شده است. یک کارگر ساختمانی همراه همسرش زندگی مرفهی دارد. طی رویایی که به طور مصنوعی به او القا می‎شود حیات قبلی خویش به عنوان مامور مخفی در سیاره‎ی مریخ را به یاد می‌آورد.

لینک دانلود فیلم

First Man نخستین انسان

  • ژانر: بیوگرافی، تاریخی
  • امتیاز: ۷.۳ از ۱۰

نخستین-انسان

فیلم نخستین انسان محصول کشور ژاپن و در ژانر بیوگرافی، تاریخی می‌باشد و به کارگردانی Damien Chazelle در سال ۲۰۱۸ ساخته شده است. در فیلم نخستین انسان بازیگرانی چون Claire Foy، Jason Clarke، Kyle Chandler، Ryan Gosling، و... به ایفای نقش پرداخته‌اند. فیلم نخستین انسان (First Man) داستان واقعی برنامه فضایی آپولو و تلاش‌های ناسا در طی سال‌های ۱۹۶۹–۱۹۶۱ برای فرستادن نخستین انسان بر روی کره ماه به تصویر می‌کشد. فیلم حول محور شخصیت نیل آرمسترانگ با بازی رایان گاسلینگ می‌باشد. این فیلم داستان حادثه‌ای که برای نیل آرم استرانگ در فضا اتفاق می‌افتد را روایت می‌کند که در دوران رقابت فضایی میان شوروی و امریکا رخ می‌دهد. یکی از ایراداتی که به این فیلم گرفته شد، شیوه و ترتیب اشتباه رنگ‌های آسمان در رسیدن به فضا بود. در واقعیت هرچه از زمین فاصله می‌گیرید، آسمان تیره‌تر و در نهایت سیاه می‌شود، اما در این فیلم آسمان در زمانی که آبی روشن است به یک باره سیاه می‌شود.

لینک دانلود فیلم

پرومتئوس (Prometheus)

  • ژانر: اکشن، معمایی، علمی-تخیلی
  • امتیاز: ۷.۰ از ۱۰

پرومتئوس

پرومتئوس (Prometheus) فیلمی علمی-تخیلی به کارگردانی ریدلی اسکات و نویسندگی جون اسپایتس و دیمون لیندلوف است که در ژوئن ۲۰۱۲ در امریکا و تعدادی کشورهای دیگر اکران شد. این فیلم با ۱۳۰ میلیون دلار بودجه تولید و با بازیگرانی چون نومی راپاس، شارلیز ترون و ادریس البا نقش آفرینی کردند. طبق گفته اسکات، داستان فیلم می‌تواند به نوعی قصه ها اولیه یا ماقبل سری فیلم‌های بیگانه تلقی گردد هرچند داستانی کاملاً مستقل دارد. فیلمبرداری فیلم از مارس ۲۰۱۱ آغاز شد و فیلم به صورت ۳ بعدی اکران شد.

لینک دانلود فیلم

نویسنده: اختصاصی گسترش‌نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها