|
کدخبر: 146568

دانلود بهترین فیلم‌‌ های تاریخی و جنگی

فیلم‌های سینمایی مرتبط با موضوعات جنگ و ژانر تاریخی در سینماها بی‌شمارند که در این گزارش به معرفی تعدادی از آنها می‌پردازیم.

سینما و تلویزیون دانلود بهترین فیلم‌‌ های تاریخی و جنگی

فیلم‌های سینمایی در موضوع جنگی مخاطب خاص خود را در گیشه‌های مختلف دارند و تاکنون در جهان فیلم‌های زیادی در این سبک ساخته شده است. جنگ و اتفاقات مرتبط با آن از لحاظ دراماتیک بودن به گونه‌ای است که ظرفیت‌های زیادی برای تبدیل شدن به فیلم و داستان دارد. این ویژگی باعث شده تا بسیاری از کارگردانان مطرح جهان با انتخاب جنگ هایی به عنوان موضوع اصلی فیلم‌های شان شاهکارهایی ماندگار را به روی پرده سینما ببرند.

یکی از لذت بخش‌ترین ژانرهای سینما، موضوع تاریخی است و از این رو ما قصد داریم لیستی از بهترین فیلم‌های تاریخی برای علاقه مندان به این سبک سینما آماده کنیم تا نیازی به گذراندن وقت برای پیدا کردن یک گزینه ی مناسب نداشته باشند. انتخاب بهترین فیلم‌های تاریخی جهان در مقایسه با ژانرهای دیگر دشوارتر است.

پیانیست The Pianist

  • ژانر: جنگی، زندگی نامه، موسیقی
  • امتیاز: ۸.۵ از ۱۰

پیانیست

پیانیست (The Pianist) فیلمی است ساخته رومن پولانسکی. فیلم بر مبنای داستان واقعی زندگی نوازندهٔ پیانوی یهودی، ولادیسلاو اشپیلمان در دوران جنگ جهانی دوم در لهستان و اشغال این کشور توسط آلمان به قلم خودش ساخته شده‌است. وی در آن دوران آثار موسیقی شوپن را در ایستگاه رادیویی ورشو می‌نواخت. رومن پولانسکی کارگردان این فیلم، از آن به عنوان مهم‌ترین فیلم خود یاد کرده‌است. وی در کودکی بمباران‌های ورشو توسط نازیها را تجربه کرده و مادرش را در همین بمباران‌ها از دست داده‌است. آدرین برودی با دریافت جایزه اسکار در سن ۲۹ سالگی، رکورد جوان‌ترین بازیگری که جایزهٔ نقش اول مرد را گرفته، شکست؛ او جایزه فوق را به اشپیلمان تقدیم کرد.

لینک دانلود فیلم

 تفنگدار The Rifleman

  • ژانر: تاریخی، جنگی، درام
  • امتیاز: ۸.۱ از ۱۰

تفنگدار

یا تفنگدار (عنوان انگلیسی) یک درام تاریخی لتونی محصول سال ۲۰۱۹ به کارگردانی Dzintars Dreibergs است. نخستین بار در ۸ نوامبر ۲۰۱۹ در لتونی و در ۲۰ فوریه ۲۰۲۰ به صورت بین‌المللی در بازار فیلم اروپا به نمایش درآمد. این فیلم اقتباسی از رمان الکساندرس گرونس به همین نام است که درباره خدمات وی به عنوان تفنگچی لتونیایی در جنگ جهانی اول نوشته شده است. این فیلم به عنوان ورودی بهترین فیلم داستانی بین‌المللی لاتویایی در ۹۳ امین جوایز اسکار انتخاب شد. فیلم تفنگدار ۲۰۱۹، پس از از دست دادن مادر و خانه‌اش، آرتورس با پیوستن به ارتش تسلی خاطر می‌یابد. با این حال، جنگ چیزی نیست که او تصور کند.

لینک دانلود فیلم

آخرین یادداشت The Last Note

  • ژانر: درام، جنگی
  • امتیاز: ۷.۶ از ۱۰

آخرین-یادداشت

آخرین یادداشت (The Last Note) فیلمی به کارگردانی پانتلیس وولگاریس در سال ۲۰۱۷ ساخته شده است. این فیلم محصول کشور یونان و در ژانر درام و جنگی می‌باشد. آندریاس کنستانتینو، آندره هننیک، ملیا کرلینگ در این فیلم به هنرمندی پرداخته‌اند. داستان فیلم درباره اعدام ۲۰۰ تن از سربازان یونانی و کمونیست‌ها توسط آلمان‌ها در کیساریانی در سال ۱۹۴۴ می‌باشد.

لینک دانلود فیلم

تاریک‌ترین ساعت Darkest Hour

  • ژانر: تاریخی، جنگی، درام، زندگی نامه
  • امتیاز: ۷.۴ از ۱۰

تاریک‌-ترین-ساعت

تاریک‌ترین لحظات به انگلیسی Darkest Hour‎ یک فیلم تاریخی، جنگی و درام به کارگردانی جو رایت و نویسندگی آنتونی مک‌کارتن است که در سال ۲۰۱۷ منتشر شد. از بازیگران آن می‌توان به گری اولدمن، بن مندلسون، رانلد پیکاپ، و استیون دیلین اشاره کرد. در ۵ فوریه ۲۰۱۵ اعلام شد که وورکینگ تایتل فیلمز فیلمی را به نام تاریک‌ترین لحظات و با نویسندگی فیلمنامه‌نویس نظریه همه چیز، آنتونی مک‌کارتن در رابطه با وینستون چرچیل در روزهای آغازین جنگ جهانی دوم خواهد ساخت. در ۱۹ مارس ۲۰۱۶ گزارش شد که جو رایت این فیلم را کارگردانی خواهد کرد. در ۱۴ آوریل ۲۰۱۶ گری اولدمن اعلام کرد که در نقش وینستون چرچیل به ایفای نقش خواهد پرداخت. در ۶ سپتامبر ۲۰۱۶ گزارش داده شد که فوکس فیچرز این فیلم را در تاریخ ۲۴ نوامبر ۲۰۱۷ در سطح ایالات متحده امریکا منتشر خواهد کرد. در ۳ نوامبر ۲۰۱۶ فیلمبرداری آغاز شد. همچنین در نوامبر ۲۰۱۶ اعلام شد که داریو ماریانلی ساخت موسیقی فیلم را بر عهده خواهد داشت.

لینک دانلود فیلم

بچه‌های ویندرمر The Windermere Children

  • ژانر: درام، جنگی
  • امتیاز: امتیاز: ۷.۳ از ۱۰

بچه‌های-ویندرمر

بچه‌های ویندرمر (به انگلیسی: The Windermere Children) در ژانر درام محصول محصول کشور آلمان و انگلیس در سال ۲۰۲۰ است. مایکل ساموئلز کارگردانی این اثر را به عهده دارد. از بازیگران به نام این فیلم می‌توان به توماس کرتشمن، رامالا گری، ایان گلن و … اشاره کرد. توماس کرتشمن در فیلمهایی چون جنگل، تحت تعقیب، آینده، سقوط و … هم نقش آفرینی کرده است. داستان این فیلم درباره‌ی زندگی کودکان هولوکاست است که بعد از جنگ جهانی دوم به انگلستان نقل مکان کرده‌اند، این نقل مکان ترسی را در بچه‌ها به وجود می‌آورد اما سرانجام به پیروزی و امید منجر می‌شود.

لینک دانلود فیلم

نگاه آسمانی Eye in the Sky

  • ژانر: اکشن، هیجان انگیز، جنگی
  • امتیاز: امتیاز: ۷.۳ از۱۰

نگاه-آسمانی

نگاه آسمانی (Eye in the Sky) یک فیلم مهیج جنگی بریتانیایی به نویسندگی گای هیبرت و کارگردانی گوین هود است. از بازیگران این فیلم می‌توان به هلن میرن، آرون پال، آلن ریکمن، برخد عبدی و جرمی نورثام اشاره کرد. نخستین نمایش نگاه آسمانی در ۱۱ سپتامبر ۲۰۱۵ واقع در جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو ۲۰۱۵ بود، و سپس در تاریخ ۱ آوریل ۲۰۱۶ توسط بلیکر استریت به صورت اکران محدود در ایالات متحده و ۸ آوریل ۲۰۱۶ در بریتانیا به نمایش درآمد.

لینک دانلود فیلم

موصل Mosul

  • ژانر: اکشن، جنگی، درام
  • امتیاز: ۷.۲ از ۱۰

موصل

بین سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۷، داعش شهر موصل عراق را اشغال کرد. در طی آن سال‌ها، تنها گروهی که به طور مداوم با اشغالگران می‌جنگید، واحد SWAT استان نینوا بود که از مردان محلی تشکیل شده بود که یا زخمی شده بودند یا یکی از اعضای خانواده آنها توسط داعش کشته شده بود. Carnahan’s Mosul ادای احترام به این مبارزان است که انگیزه‌های آنها کاملاً شخصی بود. کاوا (آدام بسا)، یک افسر پلیس ۲۱ ساله، به سختی از یک آتش سوزی جان سالم به در برد. وقتی دود از بین می‌رود او با مردانی که جان او را نجات داده‌اند، ملاقات می‌کند، SWAT نینوا، به رهبری جاسم (سهیل دباخ). عموی خود کاوا اخیراً توسط داعش کشته شد. او به این گروه می‌پیوندد، هرچند که آنها فقط به دوازده مرد با سه Humvees و سیگار اضافی کاهش یافته‌اند. قبل از اینکه روز اولش با SWAT نینوا به پایان برسد، کاوا شاهد نجات یک کودک و مرگ چندین همکارش خواهد بود، از مردی که به او خیانت کرده انتقام می‌گیرد و در کمین یک سنگر داعش شرکت می‌کند. کارناان ما را در مرکز جنگ شهری رها می‌کند، اما اجازه می‌دهد.

لینک دانلود فیلم

فرار به دانکرک Behind the Line: Escape to Dunkirk

  • ژانر: جنگی، اکشن، درام
  • امتیاز: ۷.۲ از ۱۰

فرار-به-دانکرک

پشت خط: فرار به دانکرک (Behind the Line: Escape to Dunkirk) فیلمی به کارگردانی بن مول در سال ۲۰۲۰ ساخته شده است. این فیلم محصول کشور انگلستان و در ژانر اکشن و جنگی می‌باشد. سام گیتینز، جو ایگن، جنیفر مارتین، جوئل فیلیمور، کریس سیمونز در این فیلم به هنرمندی پرداخته‌اند. فرار به دانکرک ۲۰۲۰، سال ۱۹۴۰ میلادی در فرانسه اشغالی یک فرمانده نازی متوجه می‌شود یکی از زندانیانش به نام دنی قهرمان بوکس است، او دنی را مجبور به مبارزه برای مسابقات می‌کند. چندی بعد زندانیان متوجه می‌شوند می‌توانند از این مسابقات به عنوان پوشش برای یک فرار جسورانه استفاده کنند.

لینک دانلود فیلم

Padmaavat پادماواتی

  • ژانر: تاریخی، جنگی
  • امتیاز: ۷.۰ از ۱۰

​پادماواتی ​

فیلم پادماواتی محصول کشور هند و در ژانر تاریخی، جنگی می‌باشد و به کارگردانی Sanjay Leela Bhansali در سال ۲۰۱۸ ساخته شده است. در فیلم پادماواتی بازیگرانی چون Aditi Rao Hydari، Deepika Padukone، Ranveer Singh، Shahid Kapoor، و... به ایفای نقش پرداخته‌اند. فیلم پادماواتی (Padmaavat) داستان علاءالدین خیلجی، حاکم دوم سلسله خیلجی، و عشق وسواس گونه‌اش به ملکه موروار، پدماوتی، که به زیبایی، هوش و شجاعت مشهور است.

لینک دانلود فیلم

آخرین اندازه گیری کامل The Last Full Measure

  • ژانر: جنگی، درام
  • امتیاز: ۶.۷ از ۱۰

آخرین-اندازه-گیری-کامل

فیلم “آخرین اندازه گیری کامل” در ژانر جنگی، محصول سال ۲۰۱۹ است که توسط تاد رابینسون ساخته شده. بازیگر نقش اول این فیلم ساموئل ال.جکسون در کارنامه کاری خود چندین بار در جشنواره‌های مختلفی مانند گلدن گلوب، بفتا، جشنواره بین‌المللی برلین نامزد شده و جوایزی هم از آن خود کرده. در این فیلم بازیگرانی چون ساموئل ال. جکسون، سباستین استن و جرمی ایروین به ایفای نقش پرداخته‌اند. این فیلم داستان واقعی قهرمان جنگ ویتنام ویلیام اچ پیتسنبرگر را روایت می‌کند، او یک پزشک نیروی هوایی بود که قبل از فدا کردن خود جان بیش از شصت نفر از سربازان را نجات داد. سی و دو سال بعد اسکات هافمن از کارمندان پنتاگون با به خطر انداختن شغل خود در مورد درخواست مدال افتخار برای پیتسنبرگر تحقیق و از یک توطئه‌ی سطح بالا پرده بر می‌دارد.

لینک دانلود فیلم

پاسگاه The Outpost

  • ژانر: تاریخی، جنگی
  • امتیاز: ۶.۷ از ۱۰

پاسگاه

پاسگاه (The Outpost) یک فیلم سینمایی امریکایی در ژانر فیلم جنگی به کارگردانی راد لوری که براساس کتاب غیر داستانی ۲۰۱۲ به همین نام است. بازیگران فیلم اورلاندو بلوم، اسکات ایستوود، کلب لندری جونز، میلو گیبسون، جک کسی و ویل اتنبورو هستند. این فیلم قرار بود در جشنواره جنوب از جنوب غربی به نمایش گذاشته شود اما این جشنواره به دلیل دنیاگیری ۲۰–۲۰۱۹ کروناویروس لغو شد. این فیلم داستان پنجاه و سه سرباز امریکایی را نشان می‌دهد که در طی یک عملیات آزادی بلندمدت با نیروی حدود چهارصد شورشی دشمن در شمال شرق افغانستان جنگیدند.

لینک دانلود فیلم

عکاس ماوتهاوزن The Photographer of Mauthausen

  • ژانر: زندگی نامه، تاریخی، جنگی
  • امتیاز: ۶.۷ از ۱۰

عکاس-ماوتهاوزن

عکاس ماوتهاوزن (The Photographer of Mauthausen) فیلمی بیوگرافی، تاریخی محصول سال ۲۰۱۸ کشور اسپانیا به کارگردانی مار تارگارونا است. بازیگرانی چون ماریو کاساس، ماکاره‌نا گومس، آلن هرناندز، استفان واینرت، ریچارد ون ویدن، امیلیو گاویرا، آبل رودریگز و مارک رودریگز در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند. فیلم عکاس ماوتهاوزن که داستان واقعی اسارت یک عکاس اسپانیایی در اردوگاه کار اجباری ماوتهاوزن را روایت می‌کند، در اکتبر ۲۰۱۸ به روی پرده سینماهای کشور اسپانیا رفته و در فوریه ۲۰۱۹ از شبکه نتفلیکس پخش شده‌است. این فیلم در جشنواره گائودی ۲۰۱۹ برنده ۴ جایزه شده و در جشنواره‌های مختلف نامزد دریافت جوایز متعددی شده که از میان آنها می‌توان به نامزدی دریافت چهار جایزه در سی و سومین دوره جشنواره فیلم گویا اشاره کرد.

لینک دانلود فیلم

یک جنگ خصوصی A Private War

  • ژانر: زندگی نامه، جنگی
  • امتیاز: ۶.۷ از ۱۰

یک-جنگ-خصوصی

یک جنگ خصوصی (A Private War) فیلمی بیوگرافی و جنگی محصول سال ۲۰۱۸ امریکا به کارگردانی متیو هاینمن است. بازیگرانی چون «رزاموند پایک»، «گرگ وایز»، «الکساندرا موئن»، «تام هالندر»، «فی مارسی» و «جیزوثاسان آنتونی ثاسان» در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند. فیلم «یک جنگ خصوصی» برپایه مقاله «جنگ خصوصی ماری کالوین» که در سال ۲۰۱۲ در نشریه «ونیتی فر» منتشر شد ساخته شده‌است. این فیلم که نخستین بار در جشنواره فیلم تورنتو به نمایش درآمد استقبال خوبی به دنبال داشت و بازی «رزاموند پایک» در این فیلم بار‌ها مورد تحسین منتقدین قرار گرفت و توانست نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر زن در مراسم اسکار شود. این فیلم در بخش‌های دیگری همچون بهترین ترانه غیراقتباسی نیز نامزد دریافت جایزه اسکار شده‌است.

لینک دانلود فیلم

The Other Boleyn Girl دختر دیگر بولین

  • ژانر: بیوگرافی، تاریخی
  • امتیاز: ۶.۷ از ۱۰

دختر-دیگر-بولین

فیلم دختر دیگر بولین (The Other Boleyn Girl) هنری هشتم پادشاه انگلستان از اینکه هنوز صاحب فرزند پسر برای جانشینی سلطنت نشده ناراضی است. در همین زمان، دو خواهر با یکدیگر رقابت می‌کنند تا نظر پادشاه را به خود جلب کرده و جایگزین همسرش شوند. فیلم دختر دیگر بولین محصول کشور انگلستان و در ژانر بیوگرافی، تاریخی می‌باشد و به کارگردانی Justin Chadwick در سال ۲۰۰۸ ساخته شده است. در فیلم دختر دیگر بولین بازیگرانی چون Eric Bana، Jim Sturgess، Natalie Portman، Scarlett Johansson، و... به ایفای نقش پرداخته‌اند. فیلم دختر دیگر بولین براساس رمانی با همین عنوان و با الهام از داستانی واقعی ساخته شده است.

لینک دانلود فیلم

۵ هم خون Da ۵ Bloods

  • ژانر: ماجراجویی، جنگی
  • امتیاز: ۶.۶ از ۱۰

۵- هم-خون

۵هم خون (Da ۵ Bloods) فیلمی در سبک جنگی امریکایی منتشر شده در سال ۲۰۲۰ توسط شبکه نتفلیکس به کارگردانی اسپایک لی است که آن را با همکاری کنار جان کیلیک، بیتریز لوین و لوید لوین ساخته‌است. دلروی لیندو، جاناتان مایورز، کلارک پیترس، جانی تری گوین، نورم لوئیس، ایسایا ویتلک جونیور، میلانی تیری، پاول والتر هوزر، یاشپر پاکونن، ژان رنو، ورونیکا نگو و چادویک بوزمن از بازیگران این فیلم هستند. داستان فیلم گروهی از جانبازان پیرمرد جنگ ویتنام را دنبال می‌کند که در جست‌وجوی بقایای رهبر تیم خود و همچنین گنجی که در هنگام خدمت در آنجا دفن شده‌اند به کشور بازمی‌گردند. این فیلم داستان چهار افریقایی-امریکایی‌تبار بازنشسته از جنگ را روایت می‌کند که برای یافتن باقی مانده رهبر تیم خود و همچنین گنجینه‌ای که به کمک او مخفی کرده بودند به ویتنام بازمی‌گردند.

لینک دانلود فیلم

The Secret Mission ماموریت مخفی

  • ژانر: تاریخی، درام
  • امتیاز: ۶.۴ از ۱۰

ماموریت-مخفی

فیلم ماموریت مخفی محصول کشور کره جنوبی و در ژانر تاریخی، درام می‌باشد و به کارگردانی Yu-na Eom در سال ۲۰۱۹ ساخته شده است. در فیلم ماموریت مخفی بازیگرانی چون Hae-Jin Yoo، Hong-pa Kim، Hyeon Woo، Kyung-ho Yoon، و... به ایفای نقش پرداخته‌اند. فیلم ماموریت مخفی (Malmoi) در دهه ۱۹۴۰، کره جنوبی تحت سلطه ژاپن بود و حتی مردم آن اجازه صحبت به زبان کره‌ای نداشتند. کیم پان سو فردی بی‌سواد بود تا این که با یک نماینده از انجمن زبان کره‌ای ملاقات کرد.

لینک دانلود فیلم

Mark Felt مارک فلت

  • ژانر: بیوگرافی، تاریخی
  • امتیاز: ۶.۴ از ۱۰

مارک-فلت

فیلم مارک فلت محصول کشور امریکا و در ژانر بیوگرافی، تاریخی می‌باشد و به کارگردانی Peter Landesman در سال ۲۰۱۷ ساخته شده است. در فیلم مارک فلت بازیگرانی چون Diane Lane، Liam Neeson، Marton Csokas، Tony Goldwyn، و... به ایفای نقش پرداخته‌اند. این فیلم بر اساس کتابی با همین نام نوشته مارک فلت»ساخته‌شده است. فیلم مارک فلت (Mark Felt: The Man Who Brought Down the White House) داستان مارک فلت که با نام مستعار دیپ تروت شناخته می‌شد، به باب وودوارد و کارل برنستاین که خبرنگار بودند، برای برملا کردن رسوایی واترگیت در سال ۱۹۷۲ کمک کرد.

لینک دانلود فیلم

فیلم مردان آثار تاریخی The Monuments Men

  • ژانر: تاریخی، جنگی
  • امتیاز: ۶.۱ از ۱۰

مردان-آثار-تاریخی

فیلم مردان آثار تاریخی محصول کشور آلمان و در ژانر تاریخی، جنگی می‌باشد و به کارگردانی George Clooney در سال ۲۰۱۴ ساخته شده است. در فیلم مردان آثار تاریخی بازیگرانی چون Bill Murray، Cate Blanchett، George Clooney، Matt Damon، و... به ایفای نقش پرداخته‌اند. فیلم مردان آثار تاریخی (The Monuments Men) "فرانک استوکس" گروهی از موزه داران، مجموعه دارها و مورخان هنر را که هیچ آشنایی با اصول جنگی ندارند برای پیدا کردن آثار هنری که توسط نازی‌ها طی جنگ جهانی دوم سرقت شده، جهت اعزام به خطوط نبرد گرد هم می‌آورد. "جیمز گرنجر" برای ملاقات فردی که اطلاعاتی دقیقی از محل آثار مسروقه دارد، راهی پاریس می‌شود.

لینک دانلود فیلم

نویسنده: اختصاصی گسترش‌نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها