|
کدخبر: 79719

واکنش خبرنگاران خارجی به مراسم تشییع پیکر سردار سلیمانی

مراسم تاریخی وداع مردم ایران دوست و مسلمان با سردار بزرگ و پرافتخار اسلام و ایران سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در حال برگزاری است و می‌توان امروز را روز رستاخیز تهران نامید چرا که قدم به قدم از شرق تا غرب افراد برای تشیع پاک پیکر این شهیدان طی می‌کنند.

گسترش‌نیوز: حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دانشگاه تهران حضور یافتند و بر پیکر مطهر این شهید عالی‌مقام، مجاهد بزرگ ابومهدی المهندس و دیگر شهدای جنایت اخیر رژیم امریکا، نماز اقامه کردند. رهبر انقلاب اسلامی در نماز، خداوند را برای بزرگ داشتن مجاهدان راه خود به‌واسطه فوز و توفیق عظیم شهادت، حمد و سپاس گفتند و علوّ درجات آن شهدای عالی‌مقام را مسألت کردند.

این در حالی است که خبر تشییع پیکر پاک این شهیدان در راه مقاومت در رسانه‌های خارجی به صورت گسترده‌ای بازتاب داشت. عده‌ای از آنان به حماقت ترامپ در تصمیم ترور سپهبد شهید قاسم سلیمانی پرداختند. و بسیاری از خبرنگاران با پیام‌های متعدد در حساب کاربری خود در توئیتر یا رسانه به جمعیت گسترده مردم و پیوند با نظام اشاره کردند.

خبرنگار فرانسوی: گسترده‌ترین تجمع در ایران بعد از رحلت امام خمینی (ره)

ژرژ ملبرونو خبرنگار روزنامه فرانسوی لوفیگارو در توییتی نوشت: تجمعاتی که از دیروز در ایران به مناسبت بزرگداشت سردار سلیمانی برگزار می‌شود به احتمال زیاد گسترده‌ترین تجمع بعد از رحلت حضرت آیت الله خمینی در سال۱۹۸۸ است

عبدالباری عطوان: انتظار اعدام از اجرای آن دردناک‌تر است

عبدالباری عطوان، سردبیر روزنامه اینترنتی رای الیوم در توئیتی نوشت: این تشییع میلیونی بی‌سابقه شهید سلیمانی و همراهانش، مردم ایران و متحدان این کشور را برای رویارویی گسترده در چند جبهه با حضور چند گروه آماده می‌کند. انتقام، نزدیک شده است. انتظار اعدام از اجرای آن دردناک‌تر است. در روز‌های آینده همه چیز مشخص خواهد شد.

تا کنون چنین چیزی ندیده ام

یک خبرنگار المانیتور با اشاره به مراسم تشییع شهید سلیمانی در توئیتر خود نوشت: من تاکنون چنین چیزی در ایران ندیده‌ام. حتی مراسم‌های مذهبی این گونه (مردم) را جمع نمی‌کند که قاسم سلیمانی کرده است.

او علاو ه‌براین توییت، تصاویری از حضور میلیونی مردم و پلاکاردهای حاضر در این مراسم را در صفحه خود منتشر کرده است.

دستور ترامپ برای ترور سلیمانی نتیجه عکس می‌دهد

خبرنگار شبکه ام‌اس‌ان‌بی‌سی با انتشار تصویری هوایی از حضور پر شور مردم تهران در مراسم تشییع پیکر سپهبد شهید قاسم سلیمانی و همراهانش نوشت: دستور ترامپ برای ترور ژنرال سلیمانی دارد نتیجه عکس می‌دهد. اجازه دهید که یادآوری کنم او چقدر خطرناک است.

دریایی بیکران از مردم در مراسم تشییع سردار سلیمانی حضور دارند

این در حالی است که خبرنگار نیویورک تایمز با انتشار پیام‌هایی متعدد به پوشش لحظه به لحظه این مراسم پرداخته است.

او نوشت: من همیشه راهپیمایی‌های چند هزار نفره در ایران را شاهد بوده‌ و آنها را پوشش خبری داده‌ام. زمانی که جمعیت زیادی حضور دارند اما هیچ‌گاه این گونه نبوده است. اکنون میلیونی آمده‌اند. آنها همه به میل خود آمده‌اند.

این خبرنگار همچنین ویدئوهایی از حضور مردم منتشر کرده و نوشته است: مراسم تشییع ژنرال سلیمانی در حالی در تهران برگزار شده است که دریایی بیکران از مردم از ساعت شش صبح به محل آمده‌اند. در طول ۲۵ سال فعالیت در ایران تاکنون چنین چیزی ندیده‌ام.

خبرنگار نیویورک تایمز در پیامی دیگر نیز صحبت‌های اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در این سخنرانی را منتشر کرده است

از طرفی در یک برنامه کارشناس الجزیره اظهار کرد: واکنش ایرانی‌ها به ترور قاسم سلیمانی، «عاشورایی» است. ارسال پیام‌های متعدد جهت قانع کردن تهران به خودداری از واکنش به این حادثه، نشان می‌دهد که ایران قدرتمند است و توان انتقام سخت را دارد.

همچنین این شبکه مراسم تشییع شهید سپهبد قاسم سلیمانی را به صورت لحظه به لحظه گزارش داد.

اقدام امریکا موجب افزایش شدید تنش‌ها بین تهران و واشنگتن خواهد شد

خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد که مقام معظم رهبری ایران روز دوشنبه با صدای بلند در میان صدای صدها هزار نفر از عزاداران بر پیکر قاسم سلیمانی ژنرال ارشد ایرانی که در حمله هوایی امریکا به فرودگاه بغداد جان خود را از دست داد، نماز خواندند. این اقدام امریکا موجب افزایش شدید تنش‌ها میان تهران و واشنگتن شده است.

این خبرگزاری با انتشار بخش‌هایی از سخنرانی دختر شهید سلیمانی در این مراسم نوشت که او به‌طور مستقیم تهدید به حمله به پایگاه نظامی امریکا در خاورمیانه کرد.

مقامات جمهوری اسلامی، ازجمله جانشین ژنرال سلیمانی تهدید کرده‌اند که انتقام این حمله را خواهند گرفت.

المیادین: پرچم‌های قرمز در مراسم تشییع سردارسلیمانی نشان می‌دهد که انتقام حتمی است

شبکه المیادین با اشاره به مراسم تشییع سردار سلیمانی نوشت که این مراسم تاریخی است.

خبرنگار شبکه المیادین که برای پوشش مراسم تشییع سردار سلیمانی در تهران حضور یافته بود، در رابطه به حضور پرشکوه مردم ایران در این مراسم گفت: مراسم تشییع شهید سلیمانی تاریخی است.

المیادین نوشت: به جز در مراسم تشییع امام خمینی(ره) تا به امروز شاهد حضور این چنینی مردم برای مراسم تشییع در تهران نبودیم.

این شبکه لبنانی نوشت: پرچم‌های قرمزی که در این مراسم برافراشته شد، نشان می‌دهد که انتقام خون شهدا حتمی است.

در ادامه این گزارش آمده است که مراسم امروز تهران تاریخی است و مردم خیابان‌ها را پرکرده بودند.

در این گزارش همچنین آمده است: سخنرانی اسماعیل هنیه در این مراسم نشان می‌دهد که محور مقاومت قوی خواهد ماند و قوی تر نیز خواهد شد. سخنرانی هنیه و دختر شهید سلیمانی در این مراسم معانی زیادی دارد.

منبع: رکنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها