|
کدخبر: 324366

حمله نظامی | حمله ایران به اسرائیل | سپاه

اخبار لحظه به لحظه / واکنش‎ها به حملات ایران به اسرائیل

عملیات گسترده پهپادی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه اهدافی در سرزمین‌های اشغالی از بامداد امروز آغاز شد.

سیاست اخبار لحظه به لحظه / واکنش‎ها به حملات ایران به اسرائیل

گزارش‌ها و تحرکات نظامی و امنیتی در منطقه نشان می‌دهد که شمارش معکوس برای حمله ایران علیه اسرائیل آغاز شده است و پیش‌بینی می‌شود که تا ساعات آینده عملیات تلافی‌جویانه ایران علیه این رژیم آغاز خواهد شد.

گفتگوی مشاور امنیت ملی بایدن با همتای اسرائیلی

جیک سالیوان مشاور امنیت ملی جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در حساب کاربری ایکس خود (توییتر سابق) اعلام کرد: امروز صبح با همتای اسرائیلی خود، زاچی هانگبی، مشاور امنیت ملی صحبت کردم تا درباره رویدادهای خاورمیانه گفتگو کنیم.

مشاور امنیت ملی آمریکا تاکید کرد: در طول این تماس، من بر تعهد آهنین ایالات متحده به امنیت اسرائیل تاکید کردم.

بر اساس گزارش های خبری، دولت جو بایدن در تماس مستمر با کابینه جنگ رژیم اسرائیل است که روزهاست در پی حمله این رژیم به کنسولگری تهران در دمشق سوریه در هراس از پاسخ جمهوری اسلامی ایران به سر می برد.

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا (رئیس پنتاگون) امروز شنبه به وقت محلی با همتای اسرائیلی خود درباره "تهدیدهای منطقه ای فوری" گفتگو کرد.

لغو همه فعالیت های آموزشی در سراسر اسرائیل 

منابع خبری شنبه شب گزارش دادند، همه فعالیت‌های آموزشی در سراسر فلسطین اشغالی به حالت تعطیل درآمده است.

به گزارش خبرگزاری سما فلسطین، وزارت آموزش و پرورش رژیم صهیونیستی به طور رسمی لغو کلاس‌ها از روز شنبه را با رعایت محدودیت‌های داخلی اعلام کرد.

بر اساس اعلام گزارش رسانه‌های صهیونیستی، اسرائیل کاتس وزیر خارجه رژیم صهیونیستی سفر فردا (یکشنبه) به مجارستان و اتریش را به دلیل شرایط امنیتی لغو کرد.

همچنین همه سیاستمداران رژیم صهیونیستی دستور ماندن در فلسطین اشغالی و لغو تمام سفرهای خود به خارج از کشور را دریافت کردند.

رسانه‌های صهیونیستی همچنین گزارش دادند، فردا (یکشنبه) شلوغ‌ترین روز در فرودگاه بن گوریون به دلیل دستورالعمل‌های جبهه داخلی خواهد بود و تاکنون ۵۵ هزار مسافر از این فرودگاه استفاده کردند.

این درحالی است که همزمان با تشدید تنش‌ها در فلسطین اشغالی و برگزاری تظاهرات اعتراضی در تل‌آویو، منابع صهیونیستی امروز (شنبه) از قطعی گسترده برق در این شهر خبر دادند.

جلسه اضطراری تیم امنیت ملی آمریکا 

مقامات آمریکایی اعلام کردند که آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه، لوید آستین وزیر دفاع و نیز رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در نشست جو بایدن با تیم امنیت ملی کاخ سفید برای بررسی آخرین رویدادهای خاورمیانه و حمله ایران به اسرائیل حضور می یابند.

 متیو میلر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز شنبه به وقت محلی به شبکه سی ان ان گفت: آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه در نشست جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا با تیم امنیت ملی وی حضور خواهد داشت.

یکی مقام وزارت دفاع آمریکا نیز اعلام کرد: لوید آستین وزیر دفاع و ژنرال سی کیو براون، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا نیز در این نشست حضور خواهند داشت.

سپاه آیه فتح خواند

حساب توییتری سپاه پاسداران همزمان با آغاز حملات به اسرائیل نوشت:

إِذَا جَاءَ نَصْرُ اللَّهِ وَالْفَتْحُ...

سپاه

زیرنویس شبکه خبر

عملیات گسترده پهپادی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه اهدافی در سرزمین‌های اشغالی از دقایقی پیش آغاز شده است.

 بیانیه سپاه دربارۀ حملات امشب

اطلاعیه شماره یک سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پیرامون حمله اهداف معینی در سرزمین‌های اشغالی

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه ای اعلام کرد: در پاسخ به جنایت های متعدد رژیم صهیونیستی از جمله حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و شهادت جمعی از فرماندهان و مستشاران نظامی کشورمان در سوریه، نیروی هوافضای سپاه، اهداف معینی در داخل سرزمینهای اشغالی را با شلیک ده ها فروند موشک و پهپاد مورد اصابت قرار داد.

متن اطلاعیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

إِنَّا مِنَ الْمُجْرِمِینَ مُنْتَقِمُونَ

ملت شریف و شهید پرورد ایران اسلامی. 

در پاسخ به جنایتهای متعدد رژیم خبیث صهیونیستی از جمله حمله به بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق و شهادت فرماندهان و مستشاران نظامی ایران، بامداد امروز یکشنبه 26 فروردین، دلاورمردان نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان بخشی از تنبیه آن رژیم نامشروع و جنایتکار طی عملیات «وعده صادق» با رمز مقدس «یا رسول الله» با موفقیت اهدافی را در داخل سرزمین های اشغلی با ده ها فروند موشک و پهپاد مورد اصابت قرار دادند. 

جزئیات این عملیات که با مصوبه شورایعالی امنیت ملی و زیر نظر ستاد کل نیروهای مسلح و با حمایت و همراهی غیورمردان ارتش جمهوری اسلامی و پشتیبانی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح انجام پذیرفت، به زودی به استحضار مردم قهرمان ایران و آزادگان جهان خواهد رسید.

وَمَا النَّصْرُ إِلَّا مِنْ عِنْدِ اللَّهِ الْعَزِیزِ الْحَکِیمِ

اطلاعیه شماره ۲ سپاه درباره حملات امشب به رژیم صهیونیستی: تا پای جان برای تامین امنیت مردم ایران اسلامی ایستاده ایم

 به دولت تروریستی امریکا هشدار داده می‌شود هرگونه پشتیبانی و مشارکت در ضربه به منافع ایران ، پاسخ قاطع و پشیمان کننده نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران را در پی دارد ؛ همچنین امریکا نسبت به اقدامات شرارت بار رژیم صهیونیستی مسئولیت داشته و در صورت عدم مهار این رژیم کودک کش در منطقه باید تبعات آن را بپذیرد.

ضمن تاکید بر سیاست حسن همجواری با همسایگان و کشورهای منطقه تصریح می شود ، هرگونه تهدید توسط دولت تروریستی امریکا و رژیم صهیونیستی از مبدا هر کشوری پاسخ متقابل و متناسب جمهوری اسلامی ایران به منشا تهدید را به دنبال خواهد داشت.

به ملت قهرمان ایران اطمینان می‌دهیم، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سایر نیروهای مسلح کشور در دفاع از منافع ملی تا پای جان ایستاده و تلاش‌های دشمنان برای برهم زدن امنیت و آرامش مردم را خنثی خواهد نمود.

آغاز تجمع مردم تهران در حمایت از اقدام سپاه در پاسخ به جنایات رژیم صهیونیستی

جمعی از دانشجویان و همچنین مردم تهران با حضور در مقابل درِ اصلی دانشگاه تهران در خیابان انقلاب از اقدام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پاسخ به جنایات رژیم صهیونیستی در حمله به کنسولگری ایران در دمشق، حمایت کردند.

بامداد یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۳ تعدادی از دانشجویان و همچنین مردم تهران با حضور و تجمع در مقابل درِ اصلی دانشگاه تهران در خیابان انقلاب از اقدام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پاسخ به جنایات رژیم صهیونیستی در حمله به  کنسولگری ایران در دمشق، حمایت کردند.

معرفی پهپادها و موشک های سپاه در حمله شب گذشته

سپاه پاسداران امشب در پاسخ به جنایت صهیونیست‌ها در ترور مستشاران کشورمان در سوریه و به خصوص حمله اخیر به ساختمان کنسولگری کشورمان در دمشق و شهادت چندین مستشار ایرانی، حمله گسترده پهپادی و موشکی را علیه این رژیم انجام داد.

استفاده از پهپاد شاهد ۱۳۶ که تعداد زیادی از آنها امشب شلیک شد، از سال ۱۳۹۴ در نیروهای مسلح کشورمان آغاز شد.

شاهد ۱۳۶ یک پهپاد انتحاری است که طول این پهپاد ۳.۵ متر، وزن آن ۲۰۰ کیلوگرم بوده و حداکثر سرعت آن ۱۸۵ کیلومتر بر ساعت است.

برد شاهد ۱۳۶ ، ۲۰۰۰ کیلومتر  و طول بال‌های این پهپاد ۲.۵ متر است. این پهپاد دارای سرجنگی با وزن ۵۰ کیلوگرم است.

این پهپاد چندین بار در رزمایش های مختلف به صورت موفقیت ‌آمیزی تست شده بود.

حمایت نمایندگان مجلس از «شلیک به قلب رژیم صهیونیستی»

در ساعات آغازین پاسخ نیروی هوافضای سپاه به جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و شهادت جمعی از مستشاران کشورمان در سوریه، تعدادی از نمایندان مجلس شورای اسلامی در حساب‌های کاربری خود در شبکه‌های اجتماعی فضای مجازی با انتشار یادداشت‌هایی حمایت خود از این اقدام سپاه پاسداران را اعلام کردند.

- سید نظام‌الدین موسوی نماینده تهران و سخنگوی هیئت رئیسه مجلس:

«گفته بودیم:

این دم‌ شیر است، به بازی مگیر!

چه انتخاب دقیقی! شلیک موشک به قلب رژیم صهیونیستی از کنار آرامگاه سردار شهید زاهدی در اصفهان. سردار عزیز! آسوده بخواب که یاران شجاعت ‌بیدارند.»

- مجتبی یوسفی نماینده اهواز و عضو هیئت رئیسه مجلس:

«پیام به مردم شریف ایران: امشب آسوده بخوابید که سربازان نظام مقدس ما بیدارند»

- محسن زنگنه نماینده تربت حیدریه:

«نحن منتصرون ان شاءالله»

- مصطفی میرسلیم نماینده تهران:

«با پشتیبانی آمریکا، اسرائیل به یاغی افسار گسیخته‌ای تبدیل شده که بوی خون کشتار غزه او را مست و لایعقل کرده‌است. ‌رژیم خبیث تنبیه خواهد شد.»

- محمد حسن آصفری نماینده اراک، خنداب و کمیجان:

«بسم الله

امشب به وقت  تلآویو

زمان بزن درو گذشته است؛ یکی بزنی ده تاخوردی. اینجا ایران است؛ ‌پهپادها مقدمه سجیل و زلزال است.»

روح‌الله نجابت نماینده شیراز:

«دفاعِ از حرم یعنی قرار جنگ اگر باشد، زمین کارزار ما تل‌آویو است، تهران نه!»

- بهروز محبی نجم آبادی نماینده سبزوار:

«بسم الله الرّحمن الرّحیم

بسم الله قاصم الجبّارین

پاسخ به رژیم کودک کش و ظالم، عین عدالتخواهی و حق طلبی است. صلح فراگیر با جهاد فراگیر علیه ظلم مسلّم بدست می آید. درود خدا بر مجاهدان جبهه مقاومت و سلام بر امام خامنه ای و رهبران مقاومت که منتقمان خون شهیدان مظلوم امّت اند.»

- احمد امیرآبادی نماینده قم:

«درود خدا بر شهیدان راه حق و آزادی به ویژه شهید زاهدی و همرزمانش. امشب دل کودکان وزنان فلسطینی شاد خواهد شد.»

- حسین گودرزی نماینده مردم درود:

«نصر من الله و فتح قریب...

خداوند وعده داده است که مؤمنین را یاری کند و وعده الهی نیز خلاف ناپذیر است...»

- محسن پیرهادی نماینده مردم تهران:

«راه قدس از کربلا می‌گذرد ...»

- مصطفی طاهری نماینده زنجان:

«وظیفه پهبادها مشغول کردن سامانه‌ها خواهد بود و پس از رسیدن پهبادها به آسمان رژیم صهیونیستی، ضربه اصلی توسط موشک‌ها خواهد بود.»

محسن رضایی: امشب پایان دوران بزن‌ درروی صهیونیست‌هاست

محسن رضایی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت:

«امشب پایان همیشگی دوران بزن در رو و قلدری و زورگویی در برابر ملت صبور ایران است. از همانجا که شلیک کردند، موشک دریافت کردند!

آمریکا و دولت‌های غربی سر عقل بیایند و سگ هار منطقه را زنجیر کنند. حماقت جدید رژیم جنایتکار، منجر به پایان عمر نکبت‌بار آن می‌شود.»

واکنش وزیر دفاع به اصابت موشک‌های سپاه به سرزمین‌های اشغالی

در پی انجام عملیات «وعده صادق» هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سرزمین‌های اشغالی که پاسخ مشروع و قانونی جمهوری اسلامی ایران به حمله موشکی نظامیان صهیونیست به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق است، امیر سرتیپ محمدرضا آشتیانی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس با استفاده از هشتگ «وعده صادق» و انتشار طرحی درباره این عملیات، به انجام آن واکنش نشان داد.

سیلیِ ایران برنامهٔ کنگره را به‌هم ریخت

اقدام تنبیهیِ ایران علیه رژیم صهیونیستی برنامهٔ کاریِ مجلس نمایندگان آمریکا را تغییر داد و این مجلس قصد دارد یک بستهٔ حمایتی از اسرائیل را خارج از برنامه به رأی‌گیری بگذارد.

سرلشکر باقری: به همه اهداف رسیدیم/عملیات از نظر ما خاتمه یافته است

سرلشکر محمد باقری در گفت‌وگویی تلویزیونی با اشاره به جنبه‌های راهبردی عملیات «وعده صادق» اظهار کرد: این عملیات با موفقیت کامل از شب گذشته تا امروز صبح انجام شد و به همه اهدافش نائل شد. علت این عملیات عبور رژیم صهیونیستی از خطوط قرمزی بود که برای ما قابل‌تحمل نبود. اینکه رژیم صهیونیستی ساختمان کنسولگری ایران را در دمشق هدف قرار دهد و مستشاران قانونی ما را که به دعوت دولت سوریه برای مبارزه با تروریسم و به شکل قانونی در این کشور حضور داشتند را هدف قرار دهد عبور از خط قرمز بود.

 

وی افزود: در ۱۰ روز گذشته در همه جهان جز دو سه کشور حامی مطلق این رژیم، این اقدام محکوم شد. این اقدام باید پاسخ می‌گرفت و رهبری انقلاب هم تاکید داشتند که این تنبیه باید انجام شود که با کمک سپاه پاسداران و دیگر نیروهای مسلح این عملیات انجام شد.

 

رئیس ستادکل نیروهای مسلح تاکید کرد: در این عملیات هم مرکز اطلاعاتی بزرگی که اطلاعات لازم را برای این جنایت برای صهیونیست‌ها در ارتفاعات جبل الشیخ تامین می‌کرد هدف قرار گرفت و هم پایگاه هوایی نواتیم که حمله به کنسولگری ایران از آنجا صورت گرفته بود هدف قرار گیرد که هردو تا حد قابل‌توجهی مورد انهدام قرار گرفتند و از کار افتادند.

 

باقری تاکید کرد: در این عملیات تعداد قابل‌توجهی هم پهپاد هم موشک‌های کروز و بالستیک استفاده شد که با تاکتیک‌های اندیشه‌شده و طراحی مناسب به کار گرفته شدند و گنبد آهنین و سپر دفاعی موشکی صهیونیستی نتوانست مقابله قابل‌توجهی با آن داشته باشد و عملیات به اهداف خود نائل شد.

وی ادامه داد: آمریکا هم اعلام می‌کرد از عملیات دمشق اطلاع نداشته اما در واقع با چراغ سبز او انجام شده بود و به دنبال توسعه تنش در منطقه نیست اما در فضای عراق و اردن با تمام توان برای دفاع از رژیم صهیونیستی وارد عمل شد و تلاش کرد عملیات خنثی شود اما نتوانست و عملیات به هدف خود رسید.

 

باقری تصریح کرد: این عملیات منتج به نتیجه کامل است، از نظر ما خاتمه یافته است و قصدی بر ادامه عملیات وجود ندارد اما چنانچه رژیم صهیونیستی اقدامی علیه جمهوری اسلامی چه در خاک ما و چه در مراکز متعلق به ما در کشور سوریه و جای دیگری انجام دهد، عملیات بزرگتری انجام خواهد شد ‌.

وی تاکید کرد: توانایی ما در حدی بود که بتوانیم عملیات موشکی و پهپادی ده‌ها برابر بزرگتر از این علیه رژیم داشته باشیم، اما این کار را انجام ندادیم و سعی کردیم در حدی که این تنبیه انجام شود عملیات کنیم. مراکز جمعیتی و اقتصادی آنها زده نشد تا ارتش جنایتکار و متجاوز صهیونیستی بداند اقدام آنها بدون پاسخ نمی‌ماند و قطعا ما آمادگی داریم تا از خاک و منافع‌مان دفاع کنیم.

باقری اظهار کرد: این عملیات توسط سپاه پاسداران انجام شد، اما در هم‌افزایی با سپاه، ارتش جمهوری اسلامی با واحدهای پدافندی ارتش و سپاه دفاع از آسمان کشور را برعهده داشتند و دارند،‌ نیروهای مسلح ما در آمادگی کامل به سر می‌برند و چنانچه لازم باشد وارد عمل خواهند شد و تدابیر لازم برای امنیت فضای کشور بعمل آمده و امیدوار هستم این عملیات موفق طلیعه‌ای برای پیروزی مردم مظلوم فلسطین بر رژیم اشغالگر فلسطین باشد.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح درباره هرگونه اقدام آمریکا علیه منافع ایران گفت:‌ما این پیام را از طریق سفارت سوییس به آمریکا منتقل کردیم که چنانچه آمریکا در اقدامات تجازوکارانه صهیونیست‌ها بخواهد همکاری کند یا با امکاناتی که در منطقه دارد مشارکتی داشته باشد و این اطلاعات برای ما قطعی شود،‌ پایگاه‌ها و نفرات آمریکا در منطقه امنیت نخواهند داشت و ما او را مانند متجاوز می‌بینیم و با او هم برخورد لازم را خواهیم داشت.

سرلشکر سلامی: «وعده صادق» موفقیتی بیش از حد انتظار داشت/ صهیونیست‌ها از این عملیات درس بگیرند

سرلشکر حسین سلامی درباره عملیات «وعده صادق»  که در پاسخ به حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق صورت گرفت، اظهار کرد: ما عملیات محدودی انجام دادیم و این عملیات در حد اندازه شرارت‌های رژیم صهیونیستی بود و می‌توانست گسترده باشد؛ این عملیات را محدود کردیم به آن بخش از توانایی‌هایی که رژیم صهیونیستی برای حمله به سفارت ما از آن استفاده کرده بود.

وی افزود: این عملیات فصل جدیدی از تقابل را به روی ما گشود. سامانه‌های پدافند هوایی و موشکی دشمن که ضدموشک بالستیک و کروز یا ضدهواپیماهای بدون سرنشین یا با سرنشین است، در این سرزمین کم‌مساحت رژیم صهیونیستی به وفور روی زمین کاشته شده‌اند؛ از سامانه‌های گنبدآهنین تا فلاخن داود و حتی کمک‌هایی که آمریکا در روزهای اخیر در بخش پدافند هوایی در حمایت از رژیم صهیونیستی به عمل آورد، آنان یک دفاع عمیق و چندلایه با حمایت آمریکا ایجاد کردند که از فضای هوایی عراق گرفته تا اردن و بخش‌هایی از سوریه و نیز فضای هوایی سرزمین‌های اشغالی را در برمی‌گیرد.

سرلشکر سلامی تاکید کرد: هواپیماهای متنوعی از جمله F ۱۵، F ۱۶، هواپیماهای F ۳۵ و گلف‌استریم و حتی سوخت‌رسان‌ها که در فضای هوایی مداومت پرواز به پرنده‌های دشمن می‌دادند یک سطح بهم‌پیوسته و یکپارچه از دفاع هوایی متراکم و چندلایه را از لحظه ورود پرنده‌ها به فضای هوایی عراق تا میانه اردن به عهده گرفته بودند. از غرب اردن تا اهداف عمیق در رژیم صهیونیستی را خود آن رژیم، در امر پدافند هوایی برعهده داشت. دفاع ضدهوایی و ضدموشکی که با پیشرفته‌ترین سامانه‌ها همراه بود در برابر ما وجود داشت و عبور از این سیستم پیچیده و چندلایه و پیشرفته کار بسیار سختی بود.

فرمانده کل سپاه گفت: طراحی عملیاتی که بتواند پرنده‌های بدون‌سرنشین، موشک‌های کروز و بالستیک را از این فضا عبور دهد تا دقیقا روی زمین بر اهداف نقطه‌ای اصابت کند و منهدم سازد، اقدام ما بود. علاوه بر این توانایی‌های بهم‌پیوسته آمریکا و رژیم صهیونیستی در عرصه جنگ الکترونیک می‌توانست تاثیرات تعیین‌کننده بر ابزارهای میدان نبرد بگذارد، همه اینها مستلزم این بود که نبوغی در طراحی تاکتیکی عملیات ایجاد شود تا با طراحی مبتکرانه، هوشمندانه و بسیار نوآورانه و ناشناخته برای دشمن، به استفاده از ابزارهایی برسد که توان خنثی‌کردن مثلا تسلط دشمن در حوزه جنگ الکترونیک باشد یا قادر باشد به نحوی وارد عمل شود که تاکتیک‌هایی که بخشی از سامانه‌های دشمن را ناکارآمد کند.

وی با بیان اینکه طراحی این عملیات اکنون قابل‌گفتن نیست، ادامه داد: ده‌ها فروند پهپاد، کروز و بالستیک در فواصل زمانی مناسب توانستند لایه‌های عمیق دفاع هوایی به ظاهر اطمینان‌بخش رژیم صهیونیستی را درهم بشکنند و ائتلاف پدافند هوایی بین آمریکا، فرانسه و رژیم صهیونیستی را تحت تاثیر قرار دهند و کم‌کارآمد کنند تا اهداف دقیق ما را در عمق سرزمین‌های اشغالی هدف قرار دهد. ما عملیات محدودی در سطح شرارت‌های دشمن انجام دادیم، این عملیات می‌توانست بسیار گسترده باشد اما دامنه آن را محدود به آن بخش از توانایی‌های رژیم صهیونیستی کردیم که برای حمله به کنسولگری ایران در دمشق و شهادت فرماندهان عزیز ما استفاده کرده بود.

سرلشکر سلامی افزود: هنوز اطلاعات از اصابت موشکها کامل نیست ولی بخشی از اصابت‌هایی که گزارش دقیق، مستند و میدانی از آن‌ها داریم نشان‌دهنده این است که این عملیات با موفقیتی بیش از حد انتظار ما اتفاق افتاده و مردمان ساکن در سرزمین‌های اشغالی، مقامات صهیونیستی و ارتش اشغالگر و تروریستی صهیونیستی و آمریکا بهتر از ما تا این لحظه اثرات کوبنده این ضربات را تشخیص دادند و متوجه آن شده‌اند.

فرمانده‌کل سپاه تصریح کرد: توصیه می‌کنم رژیم صهیونیستی از رفتارهای گذشته خود دست بردارد و از این حرکت عبرت بگیرد، اگر این رژیم هر واکنشی نشان دهد، مطمئناً پاسخ ما بر اساس این تجربه جدیدی که از توانایی او به‌دست آورده‌ایم، بسیار سخت‌تر خواهد بود.

وی ادامه داد: ما تصمیم گرفتیم یک معادله جدید بسازیم و از این به بعد اگر رژیم صهیونیستی در هر نقطه‌ای از جهان به منافع ما، دارایی‌های ما، شخصیت‌های ما و شهروندان ما حمله کند، از مبدا جمهوری اسلامی ایران او را مورد تهاجم متقابل قرار خواهیم داد و عملیات «وعده صادق» نمونه برجسته و کاملاً واضحی از این معادله جدید است.

 رئیسی: هر گونه ماجراجویی جدید با پاسخ سنگین‌تر و پشیمان‌کننده مواجه خواهد شد

پیام رئیس جمهور در پی عملیات مقتدرانه علیه رژیم صهیونیستی:

▫️اینجانب به پیروی از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی و به پشتوانه حمایت ملت سرافراز و نیروهای مسلح مقتدر ایران اسلامی تاکید می‌کنم که هر گونه ماجراجویی جدید علیه منافع ملت ایران با پاسخ سنگین‌تر و پشیمان‌کننده مواجه خواهد شد.

▫️شب گذشته فرزندان غیور و دلاور ملت ایران در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با همکاری و هماهنگی همه بخش‌های دفاعی و سیاسی کشور، صفحه جدیدی از تاریخ اقتدار ایران را رقم زدند و درس عبرت‌آموزی به دشمن صهیونیستی دادند.

منبع: ایسنا
  • اکبر ارسالی در

    مردم قاطی گندکاریهاتون نکنیدوقتی کسی میترسه شروع میکنه به دادفریادکردن سنگ انداختن حالاببینیم درآینده چه میشه


ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها