|
کدخبر: 310836

راز زمین نخوردن رئیس جمهور آمریکا لو رفت

رئیس جمهور سابق آمریکا در یک سخنرانی در تجمعی در نیوهمپشایر، مجددا جو بایدن، رئیس جمهور فعلی آمریکا را به خاطر استفاده از پلکان کوتاه تر برای سوار شدن به هواپیمای مخصوص ریاست جمهوری آمریکا و همچنین تصاویری که او را در حال چرت زدن در ساحل نشان می‌دادند، به تمسخر گرفت.

سیاست راز زمین نخوردن رئیس جمهور آمریکا لو رفت

دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا در یک سخنرانی در تجمعی در نیوهمپشایر، مجددا جو بایدن، رئیس جمهور فعلی آمریکا را به خاطر استفاده از پلکان کوتاه تر برای سوار شدن به هواپیمای مخصوص ریاست جمهوری آمریکا و همچنین تصاویری که او را در حال چرت زدن در ساحل نشان می‌دادند، به تمسخر گرفت.

به نوشته روزنامه دیلی میل،  ترامپ ۷۷ ساله در این سخنرانی موضوع افت وضعیت سلامت بایدن را که اخیرا در زمین‌ خوردن‌های مکررا او نمود پیدا کرده و همچنین استفاده او از پلکان کوتاه‌تر برای سوار شدن به هواپیمای مخصوص ریاست جمهوری را مورد تمسخر قرار داده و گفت: «جو بایدن حقه باز حتی نمی‌تواند از پلکانی که مخصوص بچه‌هاست، بالا برود.» ترامپ به این موضوع اشاره کرد که بایدن مدتهاست از استفاده از پلکان خودرویی ۱۸ فوتی اصلی که برای ورود از درب اصلی به هواپیما استفاده می‌شود، اجتناب کرده است.

این سخنرانی ترامپ ساعاتی بعد از آنکه او با مراجعه به مقر مجلس ایالتی در نیوهمپشایر برای رقابت مقدماتی ۲۰۲۴ جمهوریخواهان رسما ثبت نام کرد، ایراد شد.

ترامپ در نیوهمپشایر گفت، رای دهندگان آمریکایی ترجیح می‌دهند کسی رهبرشان باشد که بتواند «به شکلی موقر و توانمند» از هواپیمای مخصوص ریاست جمهوری این کشور پیاده شود و بدون ترس از زمین خوردن برای همه دست تکان دهد.»

رئیس جمهور سابق آمریکا با اشاره به بایدن تصریح کرد: «این فرد حالا به سراغ پلکان کوتاه هواپیما رفته است. ما به آن پلکان مخصوص بچه‌ها می‌گوییم. حالا این کار برای او معمول شده چون نمی‌تواند از پلکان اصلی بالا و پایین برود. این کار برای او بیشتر طول می‌کشد و پلکان کوتاه‌تر برای او آسانتر است.»

ترامپ همچنین در یک سخنرانی دیگر ظاهرا در اشاره به چندین پرونده قضایی ایالتی و فدرالی که علیه او مطرح شده، خودش را با نلسون ماندلا، رئیس جمهور ضد آپارتاید آفریقای جنوبی مقایسه کرد. رئیس جمهور سابق آمریکا گفت، دلایل سیاسی باعث شده که او را هدف بگیرند و بایدن و حامیانش را به تلاش برای حمله به خودش که احتمالا بزرگترین تهدید برای آنهاست، متهم کرد.

ترامپ همچنین اوایل روز دوشنبه در حسابش در شبکه اجتماعی «تروث سوشال»، تصویری از پست منتشر شده از سوی یک خواننده رپ آمریکایی در انتقاد از بایدن را باز نشر کرد. در این پست در ضمن انتشار تصویری از بایدن حین دراز کشیدن در ساحل و اشاره به وقوع جنگ در غرب آسیا نوشته شد: «هی جو، از جات بلند شو. ما به دردسر افتاده‌ایم!»

رئیس جمهور سابق آمریکا در سخنرانی روز دوشنبه خود اظهار کرد: «می دانید او (بایدن) زیاد به ساحل می‌رود. درست است؟ اما اگر او فقط به ساحل رفته بود و کار دیگری نمی‌کرد الان ما بهترین مرز جهان را داشتیم.»

رئیس جمهور سابق آمریکا از سوی دیگر به سخنرانی بایدن در ماه سپتامبر گذشته در فیلادلفیا اشاره کرد که در آن درباره ترامپ و جمهوریخواهان حامی جنبش او مشهور به «آمریکا را دوباره بزرگ کنیم» هشدار داده بود.

ترامپ گفت: «من آن سخنرانی بایدن با پس زمینه قرمز را تماشا کردم. او مثل شیطان به نظر می‌آمد. همان صحنه پرداز صحنه حضور او در ساحل را هم پردازش کرد. کسی شاید فکر کند او در ساحل خوب به نظر می‌آید. من این طور فکر نمی‌کنم. میدانید که آن پلکان کوتاه هواپیما مخصوص این است که بچه‌ها بتوانند سوار هواپیما شوند.»

ترامپ که خودش در طول دوران ریاست جمهوری خود بارها به زمین گلف مارالاگو می‌رفت گفت که رفتن بایدن به گشت و گذار در ساحل به معنی تخطی از وظایفش است.

او اظهار کرد: «این فرد را می‌بینید که این طرف و آن طرف می‌رود. سپس می‌بینید که کل روز را در ساحل دراز می‌کشد در حالی که ما با اجرای یک جنگ جهانی سوم بالقوه مواجه هستیم. تماشای این منظره وحشتناک است.»

منبع: ايسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها