|
کدخبر: 310063

ادعای جنجالی یک نماینده درباره ناوهای آمریکا و انگلیس

آصفری، در پاسخ یه سوالی درباره حضور نظامی آمریکا و انگلستان از اسرائیل در صورت گسترش جنگ و برخورد نظامی با حزب الله لبنان و سوریه به دیده بان ایران گفت: پاسخ جبهه مقاومت شامل تمام اهداف در تیررس این نیرها در هر جای دنیا است.

سیاست ادعای جنجالی یک نماینده درباره ناوهای آمریکا و انگلیس

شرایط جنگ حماس و اسرائیل روزبه روز پیچیده تر می شود، مقامات دولت جمهوری اسلامی ایران هم از گسترده تر شدن جبهه های جنگ علیه اسرائیل در صورت بروز حمله زمینی به غزه خبر می دهند، اکسیوس سه روز پیش به نقل از مقامات ایران اعلام کرد: «ایران روز شنبه با ارسال پیامی به اسرائیل تاکید کرد که تمایلی به تشدید درگیری‌ها میان حماس و اسرائیل ندارد، اما اگر عملیات اسرائیل در غزه ادامه یابد، در آن مداخله خواهد کرد.»

گزارشی که با اظهارات وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در بیروت و دمشق تایید شد. امیر عبداللهیان روز شنبه ۲۲ مهرماه در یک نشست خبری در بیروت، پایتخت لبنان گفت که "گروه‌های مقاومت در وضعیت عالی قرار دارند" و این گروه‌ها علیه اسرائیل "از آمادگی لازم برای همه سناریوها"برخوردار هستند.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران درباره وضعیت گروه‌های تحت حمایت ایران، با لحنی تهدیدآمیز گفت که "دست همه روی ماشه شلیک است" امیرعبداللهیان خواستار توقف حملات اسرائیل به غزه شد و درباره احتمال گشوده شدن جبهه‌های جدید نبردهای نظامی، تنها به این جمله بسنده کرد که "هر امکانی به اتفاقات در میدان بستگی دارد." همچنین امیر عبدالهیان با اشاره به دیدارش با سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت که هر اقدام این گروه شبه‌نظامی علیه اسرائیل همچون یک "زلزله" خواهد بود.

حسین امیرعبداللهیان شب گذشته هم در یک گفت‌وگوی تلویزیونی با تاکید بر مواضع روزهای گذشته خود تاکید کرد: «اگر امروز از غزه دفاع نکنیم فردا باید در شهرهای خودمان با بمب‌های فسفری مقابله کنیم»

برای بررسی واکنش احتمالی ایران و نیروهای تحت حمایت جمهوری اسلامی که در ادبیات سیاسی ایران "جبهه مقاومت" خوانده می شود به ورود اسرائیل به خاک غزه سایت دیده بان ایران با محمدحسین آصفری، نایب رئیس کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس گفت و گو کرده است.

نیروهای مقاومت سناریوی از پیش آماده شده دارند

این نماینده مجلس یازدهم در پاسخ به این پرسش دیده بان ایران که وزیر امور خارجه ورود اسرائیل به غزه را خط قرمز ایران دانسته اند، اگر اسرائیل وارد غزه شود؛ پاسخ ایران چطور خواهد بود، گفت:  ما در جبهه ی مقاومت مرز مشترک داریم، شایدمرز مشترک جبهه مقاومت مرز خاکی نباشد اما مرز جغرافیایی جبهه  مقاومت حوزه نفوذ نیروهای مقاومت است. تفاهم نامه ای بین جریان جبهه ی مقاومت و کشور های مربوط به جبهه  مقاومت وجود دارد که هر گونه تعدی بخواهد رژیم صهیونیستی به غزه انجام دهد از ناحیه جریان جبهه مقاومت ساکت نخواهد ماند و اقدامات و گزینه هایی روی میز وجود دارد که هر کدام از آنها بنا به سناریو هایی که رژیم صهیونیستی علیه غزه انجام داده است عملیاتی و اجرایی خواهد شد.

عضو کمیسیون شوراهای مجلس خاطر نشان کرد: امیدواریم که رژیم صهیونیستی چنین اشتباهی را مرتکب نشود اگر بخواهد وارد منطقه ی غزه شود مطمئنا در اولین فرصت با پاسخ دندان شکنی از ناحیه نیروهای جبهه مقاومت مواجه خواهد بود که فکرش را نخواهد کرد آنموقع دفاع از جاهای دیگر است و روش های دیگری با رژیم صهیونیستی خواهد شد و اتمام آن با آتش بس نخواهد بود بلکه سبب می‌شود مناطق دیگری هم رژیم صهیونیستی مجبور شود  امتیازاتی را در اختیار فلسطینی ها قرار دهدکه این موضوع مطمئنا به ضرر آن خواهد بود و این اشتباه استراتژیک و جنگی رژیم صهیونیستی بازتاب بسیار منفی برای آن خواهد داشت.

آصفری در ادامه خاطرنشان کرد: این جنگ مطمئنا با حضور اسرائیل در غزه به سادگی به پایان نخواهد رسید. شاید شروع ورود به خاک غزه با رژیم صهیونیستی باشد اما پایان آن به عهده آنها نخواهد بود پس بهتر است سران رژیم صهیونیستی به فکر بازتاب های حضور نظامی خود در غزه باشند. ما برای همه سناریوها آماده هستیم و از پیش پاسخ ها طراحی شده است. اگر که یک متر وارد مرز های غزه شوند مطمئنا نیروهای مقاومت سناریوهایی که از قبل مشخص شده است را در نقاط مختلف دنیا اجرا خواهند کرد.

این نماینده مجلس در ادامه یادآور شد: با ورود اسرائیل به خاک غزه، جبهه های جدید علیه آنان باز می شود.

آصفری، در پاسخ یه سوالی درباره حضور نظامی آمریکا و انگلستان از اسرائیل در صورت گسترش جنگ و  برخورد نظامی با حزب الله لبنان و سوریه به دیده بان ایران گفت: پاسخ جبهه مقاومت شامل تمام اهداف در تیررس این نیرها در هر جای دنیا است. دخالت آمریکا و انگلیس در جنگ به معنای هدف قرار گرفتن ناوهای انگلیسی و آمریکایی در همه جای دنیا خواهد بود. هر کشوری که بخواهد کمک کند به رژیم صهیونیستی چه از نظر نیروی انسانی و چه از نظر تجهیزات زمینی، دریایی و هوایی؛ مورد هدف جبهه  مقاومت قرار خواهد گرفت.

در حال حاضر نیازی به حضور نیروهای داوطلب نداریم

این نماینده مجلس با اشاره به حضور افراد زیادی در فرودگاه مهرآباد برای اعزام به جنگ علیه اسرائیل گفت: در حال حاضر نیاز به نیروی انسانی وجود ندارد نیروی آماده به کار جبهه مقاومت در حال حاضر سازماندهی و ساماندهی شده است و فعلا نیازی به حضور آنها نیست و نیروهای آنها در جاهایی که رژیم صهیونیستی فکر آن هم نمیکند مستقر شده اند و آماده  هر گونه اقدام متقابل هستند.

منبع: دیده بان ایران

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها