|
کدخبر: 309783

دیوان کیفری بین‌المللی اتمام حجت کرد

دادستان کل دیوان کیفری بین‌المللی در این باره اظهار کرد، اراضی فلسطینی اشغالی از جمله نوار غزه در محدوده صلاحیت دادگاه است و این بدان معناست که دادگاه صلاحیت «محاکمه اسرائیل یا نیروهای مقاومت فلسطین» را نیز دارد.

سیاست دیوان کیفری بین‌المللی اتمام حجت کرد

کریم خان، دادستان کل دیوان کیفری بین‌المللی در این باره اظهار کرد، اراضی فلسطینی اشغالی از جمله نوار غزه در محدوده صلاحیت دادگاه است و این بدان معناست که دادگاه صلاحیت «محاکمه اسرائیل یا نیروهای مقاومت فلسطین» را نیز دارد.

طبق گزارش عربی۲۱، کریم خان گفت: «اگر مدارکی وجود داشته باشد که نشان دهد فلسطینی‌ها یا هر فرد یا شهروند دیگری از هر کشور عضو  مرتکب جنایت شده‌اند، بله، ما صلاحیت قضایی پیگرد آن‌ها را در هر کجا که باشند، داریم.»

اظهارات خان ساعاتی قبل از آن بیان شد که «مرکز بین‌المللی عدالت برای فلسطینیان» (ICJP) از تصمیم خود برای محاکمه دولت و مقامات انگلیس در دیوان کیفری بین‌المللی به اتهام همدستی در ارتکاب جنایات جنگی در جنگ غزه به دلیل حمایت مطلق آنها از رژیم صهیونیستی خبر داد.

بسیاری از قدرت‌های بزرگ جهان از جمله چین، آمریکا، روسیه، هند و مصر عضو دیوان کیفری بین‌المللی نیستند و به همین دلیل حتی اگر دیوان کیفری بین‌المللی درباره پرونده مذکور حکم بازداشت صادر کند، دادگاه نیروی پلیسی ندارد و برای انجام دستگیری‌ها به کشورهای عضو متکی است.

این دادگاه از سال ۲۰۲۱ در حال بررسی جنایات جنگی و جنایات علیه بشریت احتمالی در اراضی اشغالی فلسطین است اما رژیم صهیونیستی این دادگاه را به رسمیت نمی‌شناسد.

ارتش رژیم صهیونیستی که در میدان نبرد با مقاومت فلسطین در جریان نبرد «طوفان الاقصی» غافلگیر شده و شکست خورده است برای جبران این شکست مفتضحانه درحال هدف قرار دادن غیرنظامیان بی‌گناه در نوار غزه است و با بستن منابع آب و برق بر روی آنها و بستن تمامی گذرگاه‌ها منجر به شکل گیری یک فاجعه در این باریکه شده است.

در حالی عملیات «طوفان الاقصی» وارد نهمین روز خود شده که اشغالگران بمباران تمام مناطق نوار غزه را تشدید کرده و پس از درخواست تخلیه مناطق در شمال نوار غزه، درخواست تخلیه بیمارستان‌ها را داده‌اند؛ اقدامی که نشان دهنده فاجعه انسانی و بهداشتی در غزه بوده و بخش بهداشت فلسطین نمی‌تواند آن را تحمل کند.

حملات رژیم صهیونیستی به مناطق پرجمعیت نوار غزه درحالی همچنان ادامه دارد که تعداد قربانیان به ۲۳۲۹ شهید و ۹۰۲۴ مجروح رسیده است.

منبع: ايسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها