|
کدخبر: 308602 فرشته صائمی

گفتگوی گسترش‌نیوز با عضو کمیسیون کشاورزی مجلس؛

برخی انتخابات دموکراتیک اتاق بازرگانی را برنمی‌تابند / امیدوارم حواشی سیاسی دامن اقتصاد را نگیرد

نوری قزلجه گفت: امیدوارم حواشی سیاسی دامن اتاق بازرگانی را نگیرد و اتاق در این حوزه‌ها به حاشیه رانده نشوند و رسالت اصلی خود را محقق کند.

سیاست برخی انتخابات دموکراتیک اتاق بازرگانی را برنمی‌تابند / امیدوارم حواشی سیاسی دامن اقتصاد را نگیرد

اخیراً علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت در جمع دانشجویان با اشاره به حواشی پیرامون انتخابات اخیر اتاق بازرگانی گفت که تکلیف صلاحیت سلاح‌ورزی کاملا روشن است و هیئت نظارت که یک نهاد فرا قوه‌ای است به محض تشکیل جلسه ریاست ایشان را تعیین تکلیف می‌کند.

البته او در ادامه اظهارات خود به نتیجه این جلسه پیش از شروع آن خبر داد و با تغییر دادن عملکرد دولت از مقام اجرایی به مقام نظارتی متذکر شد که دولت به عنوان نهاد نظارتی درباره انتخابات اتاق بازرگانی اظهار نظر کرده و نهاد مربوطه در دولت شفاف اعلام کرده که واجد صلاحیت نیست.

سخنگوی دولت در حالی از موضع دولت پیرامون انتخابات یک نهاد خصوصی خبر می‌دهد که پیش از این علی خضریان، نماینده عضو جبهه پایداری حاضر در مجلس طی گفتگویی اعلام کرده بود به حضور غیرقانونی حسین سلاح ورزی در جایگاه ریاست ‎اتاق بازرگانی، بر غیرقانونی بودن آن به دلیل عدم احراز صلاحیت از سوی ‎وزارت اطلاعات تأکید شد.

نماینده مردم تهران در ادامه بر این نکته تاکید کرد که کمیسیون اصل نود از موضع خود کوتاه نمی‌آید و درصورتیکه سلاح‌ورزی نرود با مسئولین مربوطه برخورد خواهد شد.

اتاق بارزگانی فعال‌تر شده

در واکنش به این قبیل اظهار نظرات درباره انتخابات اتاق بازرگانی، غلامرضا نوری قزلجه، عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار گسترش‌نیوز پیرامون ادعای برخی از نمایندگان ودولت مبنی بر برکناری رئیس اتاق بازرگانی گفت: به نظر بنده حد و حدود تشکل‌ها در قانون خودشان آمده که چگونه باید ثبت‌نام کنند و برای مناسب تایید شوند. تا آنجایی که بنده اطلاع دارم همه مراحل در انتخابات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران انجام گرفت و تغییرات گسترده‌ای که در استان‌ها و سطح کشور صورت گرفت، به این ترتیب که نیروهای جدیدی وارد اتاق شدند و اتاق فعال‌تر و پویاتر شد.

او افزود: این موارد نشان‌ می‌دهد که اولاً انتخابات اتاق بازرگانی انتخاباتِ دقیق و درستی بوده کما اینکه مشارکت در انتخابات بالا بود و سطح تغییرات نسبت به دوره‌های قبل گسترده‌تر بود. همه این موارد نشان‌دهنده این نکته است که اعضا با جدیت به انتخابات ورود پیدا کرده و مشارکت داشتند.

نوری-مجلس

نوری قزلجه با اشاره به اظهار نظر هیئت‌های نظارتی درباره انتخابات اتاق بازرگانی تصریح کرد: نکته دیگر این است که طبق قوانین اتاق بازرگانی انجمنی برای نظارت وجود دارد که آن انجمن هم انتخابات را تایید کرده و مراحل تایید را سپری کرده بود. لذا ورودهای بعدی به انتخابات اتاق بازرگانی به عنوان اذیت کردن بخش خصوصی و مداخلات بیش از حد و حدود قانونی محسوب می‌شود. حتی با این قبیل اظهارنظرات پیرامون انتخابات اتاق بازرگانی امکان دارد چنین شائبه‌ای شکل بگیرد جایی انتخابات پرشور دموکرات صورت گرفته که برخی همین انتخابات را هم بر نمی‌تابند.

امیدوارم اتاق بازرگانی به حاشیه رانده نشود

این نماینده مجلس شورای اسلامی همچنین اظهار کرد: مورد بعدی درباره انتخابات بازرگانی این است که زمان طولانی از انتخابات اتاق بازرگانی گذشته چنانچه این انتخابات چند ماه قبل برگزار شده و با توجه به ارتباطاتی که از طریق کمیسیون‌ها با آنها برقرار می‌کنیم، اقدامات خوبی را هم شروع کردند، گزارشات خوبی تهیه می‌کنند و شور و شوقی در بخش خصوصی برای تداوم و توسعه فعالیت‌های اقتصادی برای توسعه کشور وجود دارد که بنده امیدوار هستم حواشی سیاسی دامن اتاق را نگیرد، در این حوزه‌ها به حاشیه رانده نشوند و رسالت اصلی خود را که شامل تقویت بخش خصوصی و فعالیت هر چه بیشتر این بخش در اقتصاد کشور که همواره مورد تایید مقام معظم رهبری بود و اکثر مسئولین ارشد کشور بر این باور هستند که بخش خصوصی واقعی باید در کشور فعال‌تر شوند و کار را در دست بگیرند، محقق شود.

نوری قزلجه در پایان یادآور شد: البته این موارد با شعار تحقق پیدا نمی‌کند چرا که در عمل هم ثابت کنیم که ما به رأی و تصمیم بخش خصوصی احترام قائل هستیم لذا باید آنها را کمک کنیم. بنده شخصاً معتقد هستم که باید تقویت کنیم که کار خود را ادامه دهند و خیلی پرداختن به این حواشی به صلاح نیست.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها