|
کدخبر: 308440 فرشته صائمی

گفتگوی اختصاصی گسترش نیوز با عضو کمیسیون اقتصادی مجلس :

رئیسی فرماندهی اقتصادی را برعهده بگیرد / وضعیت کشور شبیه کلاف سردرگم شده است

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ضمن ارائه پیشنهادی به دولت سیزدهم اظهار کرد: به نظر بنده اگر رئیس دولت فرماندهی اقتصادی را برعهده بگیرد، بهترین اتفاق است اما به دلیل اینکه رئیسی هم به امور مختلفی مشغول است عملاً فرماندهی اقتصادی کشور را رها کرده است.

سیاست رئیسی فرماندهی اقتصادی را برعهده بگیرد / وضعیت کشور شبیه کلاف سردرگم شده است

اخیراً عباس علی آبادی، وزیر صمت در نشستی گفته بود که  در حوزه اختیارات هیچ‌کس اختیار هیچ‌کاری را ندارد، دست همه است به این ترتیب که مقداریش دست آقای خاندوزی است، کمی دست بانکی. بنده می‌گویم ارز بدهیم در پاسخ می‌گویند شما فقط تیکش را بزن لذا من فقط تیک می‌زنم و مابقی آن برعهده دیگران است که آنها هم اقدامی انجام نمی‌دهند.

این عضو کابینه دولت سیزدهم افزود: از طرفی همش شده التماس. من به رئیس جمهور گفتم ما وزیر التماس هستیم همش می‌‎رویم و می‌گوییم خواهشاً، التماس می‌کنم و غیره. لذا وزیر التماسیم اما کاری دست ما نیست.

علی آبادی در ادامه تصریح کرد: بنده به رئیس جمهور گفتم خودت فرمانده تولید بشو، در حال حاضر هیچ‌کس پاسخگو نیست، نمی‌شود یقه کسی را گرفت.

در واکنش به انتقادات وزیر صمت پیرامون مدیریت اقتصادی کشور محمد باقری بنابی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی به خبرنگار گسترش‌نیوز گفت: در همه حوزه‌ها سردرگمی شدید وجود دارد. در حال حاضر در مسائل اقتصادی هیچ‌کس پاسخگو نیست و یا در مسائل اجتماعی هم وضع به همین ترتیب است و کسی پاسخگو نیست حتی در مورد مسائل امنیتی هم شرایط به همین صورت است. برای نمونه درباره یک مسئله امنیتی از وزارت اطلاعات پرسیده می‌شود که در پاسخ می‌گوید از اطلاعات سپاه بپرسید، اطلاعات سپاه می‌گوید از دوستان نیروی انتظامی بپرسید.

نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس شورای اسلامی افزود: در مجموع در همه حوزه‌ها مشکلات اساسی وجود دارد و به نظر می‌رسد این مشکل اساسی از آنجایی نشأت می‌گیرد که در کشور ما با وجود قوانین خوب اما بسترهای لازمی سیاسی و اجتماعی برای اجرای آن وجود ندارد. کما اینکه در مورد مجلس هم این قضیه صدق می‌کند برای مثال ۲۹۰ نماینده بدون پشتوانه حزبی وارد مجلس می‌شوند عملاً این تعداد بعد از ورود به مجلس یک نفر می‌شوند بدون فرماندهی صحیح در کشور.

باقری بنابی با تاکید بر نبود فرماندهی در همه حوزه‌های کشور تصریح کرد: البته در مجلس هم نمی‌گوییم که فرمانده داشته باشد بلکه نکته این است که باید تفکر حاکم شود که عملاً کشور با مشکل روبرو نشود. بنابراین وقتی وزیر صمت می‌گوید فرمانده تولید نداریم واقعاً درست می‌گوید، چراکه باید رئیس دولت فرماندهی کند و یا وزیر صمت یا جهاد فرماندهی اقتصادی را در دست بگیرد.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ضمن ارائه پیشنهادی به دولت سیزدهم اظهار کرد: به نظر بنده اگر رئیس دولت فرماندهی اقتصادی را برعهده بگیرد، بهترین اتفاق است اما به دلیل اینکه رئیسی هم به امور مختلفی مشغول است عملاً فرماندهی اقتصادی کشور را رها کرده است.

باقری بنابی در پاسخ به اینکه بنابراین رئیسی نمی‌تواند فرماندهی اقتصادی کشور را برعهده بگیرد، ادامه داد: خیر، آنگونه که باید باشد رئیسی در حوزه اقتصادی به خوبی فرماندهی نمی‌کند و از طرفی در شرایط فعلی وضعیت کشور شبیه کلاف سردرگمی شده که هر کسی یک سر آن را می‌گیرد و به گمان خودش فرمانده محسوب می‌شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره نقش تیم اقتصادی دولت در هدایت امور کشور خاطرنشان کرد: بحث فرماندهی مربوط به مجلس، دولت و قوه قضائیه است کما اینکه یکی از اقداماتی که قوه قضائیه انجام می‌دهد ورود به مباحث مختلف است.  از طرفی واقعیت این است که تیم اقتصادی دولت منسجم نیست چنانچه فرزین برای خودش کار می‌کند از آن طرف وزیر جهاد و کشاورزی برای خودش کار می‌کند و یا مخبر هم به همین صورت، البته بسیار تلاش می‌کنند اما مانند دولت قبلی هم به همین ترتیب عمل می‌کرد.

باقری بنابی با ارائه راه حلی پیرامون خروج از وضعیت فعلی کشور پایان یادآور شد: واقعیت امر این است که در کشور در بحث احزاب و انتخابات باید تجدید نظر صورت بگیرد که افراد با تفرکات و احزاب قوی وارد مجلس شوند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها