|
کدخبر: 65497

اختصاصی گسترش‌نیوز از مهمترین رویدادهای معدنی هفته آخر شهریور ۹۸؛

از ابلاغیه وزارت صمت به گمرک تا کوچ کشانی به ایرالکو

محمد کشانی به ایرالکو رفت / معدنی‌ها به وزارت صمت نامه نوشتند/ سرقینی اخذ عوارض ۲۵ درصدی از صادرات مواد خام معدنی به گمرک را ابلاغ کرد/ فولاد هرمزگان به عنوان یک صنعت پاک شناخته می‌شود.

گسترش‌نیوز: ‌معدن و صنایع معدنی از جمله مهمترین پایه‌های اقتصاد کشور است.

گسترش‌نیوز در نظر دارد اهم اخبار معدنی و صنایع معدنی را در قالب مجمهوعه فشرده در یک خبر برای فعالان و صاحبان صنایع معدن و صنایع معدنی در آخر هر هفته ارائه کند. مهمترین خبر هفته آخر شهریور به شرح زیر است.

  • محمد کشانی به ایرالکو رفت

محمد کشانی مدیرعامل پیشین فولاد خوزستان به عنوان عضو هیات مدیره مجتمع آلومینیوم ایران انتخاب شد. گسترش‌نیوز به عنوان نخستین رسانه با این مدیر پیشکسوت مصاحبه کرد.

وی مهم‌ترین مشکل آلومینیوم ایران را کمبود مواد آلومینا و عدم توازن در زنجیره این فلز گران‌بها عنوان کرد و اصلی‌ترین اولویت برای ایرالکو را اینگونه عنوان کرد: درحال‌حاضر در صنعت آلومینیوم توازن وجود ندارد. بالادست و پایین دست این صنعت باید مدیریت شود و در آن توازن ایجاد شود. امیدواریم با همکاری سایر شرکت‌ها زنجیره ارزش را تکمیل کنیم و نگاه خاصی به تمام حلقه‌ها داشته باشیم. نخستین ماموریت در بخش صنایع آلومینوم که باید در نظر گرفته شود این است که تیمی برای آینده آلومینیوم و تامین پودر آلومینا برای این صنعت در نظر بگیریم.

  • انجمن فولاد دومین نامه خود اعتراض را به صمت نوشت

خانه معدن ایران در ارتباط با موضوع اخذ عوارض ۲۵ درصدی تولیدکنندگان مواد معدنی با محوریت صادرات به معاون اقتصادی رئیس‌جمهوری نامه ارسال کرد. قبل از اجرایی شدن این نامه یعنی یک مهر، جلسه بازبینی مجدد برای این ابلاغیه برگزار شود.

پیش‌بینی خانه معدن از اجرایی شدن این نامه شوک بزرگی است که این تصمیم ناگهانی بر سرمایه‌گذاران بخش معدنی به خصوص واحد‌های کوچک و متوسط سرمایه‌گذار ایجاد خواهد کرد.

  • رئیس خانه معدن: تصمیم ۲۵ درصد عوارض برای مواد معدنی اشتباه بزرگی بوده است

رئیس خانه معدن در ارتباط با وضع ۲۵ درصد عوارض بر مواد معدنی گفت: به طور قطع در نظر گرفتن ۲۵ درصد عوارض عدد کمی نیست. واحد‌های معدنی فکر می‌کردند عوارض ۲۵ درصدی تنها برای صادرات سنگ آهن توسط وزارت صمت مطرح شد. بعد مشخص شد که این عوارض ۲۵ درصدی شامل تمام مواد معدنی است. برای این منظور دو نامه به نهاوندی، معاون اقتصادی رئیس‌جمهوری ارسال کردیم که نامه دیروز عصر پیرو موضوع عوارض ۲۵ درصدی از مواد معدنی است.

  • سرقینی اخذ عوارض ۲۵ درصدی به از صادرات مواد خام معدنی به گمرک را ابلاغ کرد

۲۷ شهریور ۹۸ جعفر سرقینی معاون وزیر صنعت معدن و تجارت علارغم نامه‌ها و اعتراضات به عوارض ۲۵ درصدی از صادرات مواد خام معدنی را به گمرک ابلاغ کرد.

سرقینی گفت: واقعیت این است که تشکل‌های صنفی همواره از منافع خود یا صنف دفاع می‌کنند، درحالی که دولت، منافع مردم را به عنوان اولویت خود در زمینه پیاده‌سازی سیاست‌های گوناگون مورد توجه قرار می‌دهد. تصمیم گیری برای وضع عوارض صادرات مواد معدنی به ویژه سنگ آهن جنبه شخصی ندارد، چنانچه ایده شخصی مطرح بود به منظور حیات درازمدت صنعت فولاد صادرات این ماده معدنی را بطور کلی ممنوع می‌ساختم.

  • مجری طرح فسفات کوه لار معرفی شد

اباذر رحیمی؛ به عنوان مجری طرح فسفات کوه لار معرفی شد از زحمات آرمین عسکریان اسکویی؛ مجری سابق طرح تقدیر شد.

  • تشکر غریب‌پور از تولید‌کننده ورق گاز ترش

خداداد غریب‌پور رئیس هیات عامل ایمیدرو از اتفاق بسیار خوب و بزرگِ تولید ورق گاز ترش در شرکت فولادمبارکه اصفهان تشکر کرد .

  • نوریان گفت: چادرملو بدون حاشیه به پیش می‌رود

یکی از این مشکلات امروز برای چادرملو، کمبود نقدینگی است. ما امروز در زمینه صادرات مشکل خاصی نداریم و بدون حاشیه به پیش می‌رویم.

  • فولاد هرمزگان به عنوان یک صنعت پاک شناخته می‌شود

مونس مولایی بندرعباسی، رئیس واحد محیط‌زیست و بهداشت محیط شرکت فولاد هرمزگان گفت: ازجمله اقدامات فولاد هرمزگان در راستای رعایت مسائل محیط زیستی، احداث یک تصفیه خانه فاضلاب بهداشتی به ظرفیت ۲۴۰ مترمکعب در روز است. تفکیک و جداسازی پسماندهای صنعتی را آغاز کردیم و در همین رابطه قراردادهایی را با مراکز و سازمان‌های مورد تایید سازمان حفاظت محیط‌زیست برای بازیافت ضایعات شهری و ضایعات صنعتی امضا کردیم.به جرات می‌توان گفت فولاد هرمزگان به عنوان یک صنعت پاک در جنوب شناخته می‌شود و تاکنون هیچ گونه اخطاری از سازمان محیط‌زیست در این باره دریافت نکرده است.

  • سورنا ستاری در ارتباط با خام‌فروشی نظر داد

معاون رئیس جمهوری گفت: خام فروشی ممنوع؛ تعرفه صادرات مواد خام معدنی افزایش می یابد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها