|
کدخبر: 307552

علم‌الهدی وزیر ورزش را نصیحت کرد

امام جمعه مشهد گفت: در وزارت ارشاد، جریان‌های هنری چنان مطالباتشان را مطرح می‌کنند که آقای وزیر خیال می‌کند هر چه توان دارد را هم به کار ببرد، از تأمین مطالبه هنرمندان برنمی‌آید. از این رو همه توانش را در یک نقطه متمرکز می‌کند.

سیاست علم‌الهدی وزیر ورزش را نصیحت کرد

آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد در دیدار با کیومرث هاشمی، وزیر ورزش و جوانان با اشاره به اهمیت این وزارتخانه، اظهار کرد: وزارتخانه‌های فرهنگ و ورزش، دو وزراتخانه‌ای هستند که وقتی عزیزان در آن‌ها مسئولیت پیدا می‌کنند، با سیل شدید مطالبه و توقع مواجه می‌شوند که دست و پای آنان را برای برداشتن قدم‌های بلند می‌بندد.

وی ادامه داد: در وزارت ارشاد، جریان‌های هنری چنان مطالباتشان را مطرح می‌کنند که آقای وزیر خیال می‌کند هر چه توان دارد را هم به کار ببرد، از تأمین مطالبه هنرمندان برنمی‌آید. از این رو همه توانش را در یک نقطه متمرکز می‌کند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی خاطرنشان کرد: متأسفانه ورزش نیز همین‌طور است، علی‌رغم اینکه عنوان این وزارتخانه را «ورزش و جوانان» انتخاب کرده‌اند، اما آنقدر افراد در باشگاه‌ها و موقعیت‌های مختلف ورزشی سیل مطالبات خود را مطرح می‌کنند و رسانه‌ها نیز دنبال آن را می‌گیرند تا فشار بیاورند و به نتیجه برسد که سایر موضوعات به حاشیه می‌رود.

علم‌الهدی با بیان اینکه همه مسائل از چاله چمن گرفته تا گلایه‌های فلان آدمی که فلان پول را در ورزش گرفته را به سر وزیر می‌ریزند، گفت: وقتی وزیر ورزش و جوانان با این سیل مطالبات روبرو می‌شود، هیچ کدام از طرح و برنامه‌هایش برای جوانان را نمی‎‌تواند اجرا کند.

وی با اشاره به جایگاه ورزش خراسان رضوی در گذشته و حال، بیان کرد: متأسفانه ورزش خراسان دچار عقب‌افتادگی است، در حالیکه روزی ستاره ورزش کشور بود. تیم‌هایی که هستند همه ورشکسته شده و حامیان مالی آنان کنار کشیده‌اند، نمی‌خواهم بگویم ورزش قهرمانی هدف است، اما یک ابزار چهره و جلوه بیرونی ماست.

امام جمعه مشهد با تأکید بر اینکه عقب‌افتادگی ورزش خراسان رضوی باید جبران شود، اظهار کرد: در مشهد و استان استعدادهای خیلی خوبی وجود دارد و برای احیای ورزش خراسان رضوی، افراد رسوب‌کرده در ورزش باید جای خود را به این استعدادهای جوان بدهند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه احیای ورزش خراسان رضوی نیاز به پشتیبانی‌های مالی دارد، ادامه داد: قوچان و ایل کرمانج مهد کشتی استان است، استعدادهای زیادی در ایل کرمانج وجود دارد که اگر به خوبی به آنان توجه شود، می‌توانند جریان کشتی در استان را احیا کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی امام جمعه مشهد افزود: مشکل ما در ورزش استان همان مشکل کشور است، اگر ورزش بخواهد حول یک عده کاسب‌کار ورزشی که از کنار ورزش کاسبی داشتند ادامه داشته باشد، کار پیش نمی‌رود و اگر بخواهند جلوی آنان را بگیرند، مشکل ایجاد می‌کنند.

تمام برنامه‌هایمان روی آموزش و پرورش متمرکز است

کیومرث هاشمی، وزیر ورزش و جوانان نیز در ابتدای این دیدار ضمن بیان گزارشی از برنامه‌های خود در این وزارتخانه، به اهمیت توجه به سنین پایه برای تربیت نسل ورزشکار اشاره کرد و گفت: تمام برنامه‌هایمان را روی آموزش و پرورش متمرکز کرده‌ایم، زیرا معتقدیم اگر می‌خواهیم اخلاق و معنویت در ورزش درست شود، باید از پایه و از مدارس ابتدایی شروع کنیم.

وی بر لزوم کشف استعدادهای ورزشی از طریق آموزش و پرورش تأکید کرد و ادامه داد: وضعیت ورزش همگانی‌مان خوب نیست و اگر می‌خواهیم این شرایط بهبود یابد، مسیرش از آموزش و پرورش می‌گذرد.

هاشمی در خصوص مسئله جوانان نیز بیان کرد: در حوزه جوانان عمده دغدغه ما، دغدغه رهبر انقلاب و رئیس جمهور در بحث ازدواج، اشتغال و فرزندآوری است و در همین راستا، در پنج ماهه اول سال، ۶۸ هزار میلیارد تومان وام ازدواج برای ۳۳۰ هزار نفر پرداخت شده است، اما با این وجود هنوز ۲۰۰ هزار نفر در صف دریافت وام ازدواج هستند و باید واگذاری وام سرعت پیدا کند.

وی با بیان اینکه متأسفانه سن ازدواج و فرزندآوری بالا رفته که آسیبی جدی برای جامعه به شما می‌رود، خاطرنشان کرد: تاکنون رئیس جمهور سه بار شورای عالی جوانان را برگزار کرده است، این نشانگر این است که نسبت به موضوع جوانان دغدغه دارند.

وزیر ورزش و جوانان اضافه کرد: دو سال پاداش قهرمانان پرداخت نشده بود که با دستور رئیس جمهور، مبالع مورد نیاز تأمین و مراسم تجلیل از قهرمانان برگزار شد.

وی در خصوص ورزش خراسان رضوی نیز گفت: اولین خواسته من در ورزش قهرمانی خراسان این بود که به رشته کشتی باید توجه ویژه‌ای شود زیرا اینجا مهد کشتی است.

منبع: ايسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها