|
کدخبر: 306508

قالیباف این قسمت از ایران را بهشت خواند

قالیباف در ادامه با اشاره به کلامی از سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، گفت: ایشان معتقد بود هرچه از دوران دفاع مقدس گذشت، قدر آن دوران را بیشتر می‌دانیم و اگر از من بپرسند کجای دنیا یک قطعه از بهشت است می‌گویم شلمچه و فضای دفاع مقدس چرا که فضای قرآنی و اهل بیتی و همراه با اخوت و برادری بود.

سیاست قالیباف این قسمت از ایران را بهشت خواند

محمد باقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار اعضای کنگره ستاد برگزاری یادواره سردار شهید ذبیح‌الله عاصی‌زاده اردکانی که عصر روز سه‌شنبه، ۲۱ شهریور ماه در مجلس برگزار شد، با بیان اینکه گرامیداشت یاد و خاطره شهدا از تأکیدات رهبر معظم انقلاب بوده و اجر آن کمتر از شهادت نیست، گفت: زمانی که به پشت سر خود می‌نگریم، می‌بینیم تنگناها، آسیب‌ها و روزمرگی‌های متعددی در دنیا وجود دارد که موجب غفلت آدمی می‌شود لذا ویژگی اصلی برگزاری مجلس ذکر و یاد شهدا جلوگیری از غفلت در همه عرصه‌ها از جمله مدیریت، سیاست، فرهنگ، تربیت، دوستی، برادری و همکاری است.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: جوانان امروز ما روزهای دفاع مقدس را ندیدند از این رو درک شرایط آن زمان برایشان سخت است اما کسانی که آن روزها را درک کرده‌اند می‌دانند که قدر آن روزها را ندانستیم. فضای امروز با آن روزگار همخوانی ندارد اما زمانی که وارد فضایی می‌شویم که مربوط به شهدا است، مجدداً یاد آن دوران زنده می‌شود.

وی در ادامه با بیان اینکه امروز فرهنگ شهادت را به این معنا شناخته‌ایم که می‌تواند در نوع مدیریت و اداره کشور تأثیرگذار باشد، اظهار داشت: فرهنگ شهادت به گونه‌ای است که برای اداره هر نهادی از مجلس گرفته تا شرکت‌های دانش بنیان می‌تواند گره گشا باشد. برای کار برکت، اراده، مجاهدت، گذشت، اخلاق، درایت و اعتقاد به «مِن حَیثُ لا یَحتَسِب» می‌خواهیم که همه در فرهنگ شهادت خلاصه می‌شود.

وی در ادامه با بیان اینکه شرایط سخت دوران دفاع مقدس به ما فهماند که تنها فرهنگ شهادت است که می‌تواند منجر به پیروزی شود و دستیابی به همه پیروزی‌ها و موفقیت‌ها با سختی همراه است، عنوان کرد: آنهایی که فرهنگ شهادت را لمس کرده‌اند نباید آن را فراموش کنند.

رئیس مجلس در این بخش از سخنان خود با اشاره به چهلمین سالگرد شهادت شهید عاصی‌زاده، یادآور شد: امروز می‌بینیم که همه کلام‌های حضرت امام(ره) که فرمود راه قدس از کربلا می‌گذرد، درست بود و راه قدس از کربلا گذشت. همه دیدیم که رژیم صهیونیستی که قصد داشت تا کشور ما بیاید، امروز نه تنها به بلندی‌های جولان نرسیده بلکه در همان کرانه باختری بازمانده است.

وی در ادامه با طرح این پرسش که باید دید امروز صدام کجاست و فرهنگ اربعین چگونه رواج یافته است، گفت: امروز خداوند در کنار عزت معنوی به ما عزت و قدرت مادی هم داده است و فقط مهم این است که باور قلبی به موضوع فرهنگ شهادت داشته باشیم.

رئیس مجلس در ادامه با تأکید بر اینکه در حوزه فرهنگ شهدا باید به واقعیاتی که وجود داشته است تکیه کنیم، یادآور شد: زمانی از بُعد فرهنگی می‌گفتیم اگر مجدد جنگ شود کسی وارد میدان نمی‌شود اما دیدیم مدافعان حرم چه کردند که البته اینها همان پابرهنگان و مستضعفان هستند که پای انقلاب مانده‌اند. با این حال ما که در رأس کار هستیم گاهی همین صاحبان اصلی انقلاب را فراموش می‌کنیم که این کار نسبتی با فرهنگ جهاد و شهادت ندارد.

وی در ادامه استمرار برگزاری یادواره شهدا، ترویج فرهنگ شهادت و عینیت بخشی به این موضوع در محیط‌های کاری را از مهم‌ترین مسائل دانست و افزود: قطعاً در این زمینه ممکن است شاهد درشتی‌هایی باشیم اما باید بایستیم و آن را دنبال کنیم و این مجاهدت هیچ تفاوتی با مجاهدتی که در دوران دفاع مقدس داشتیم ندارد، چه بسا از آن مجاهدت‌ها، ارزشمندتر نیز باشد.

قالیباف در ادامه با اشاره به کلامی از سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، گفت: ایشان معتقد بود هرچه از دوران دفاع مقدس گذشت، قدر آن دوران را بیشتر می‌دانیم و اگر از من بپرسند کجای دنیا یک قطعه از بهشت است می‌گویم شلمچه و فضای دفاع مقدس چرا که فضای قرآنی و اهل بیتی و همراه با اخوت و برادری بود.

رئیس قوه مقننه در ادامه با بیان اینکه تنها نکته‌ای که می‌تواند ما را از غفلت دور کرده، به ما تلنگر بزند و نجات‌بخش باشد، یادآوری نام و خاطره شهدا و ترویج فرهنگ شهادت است، عنوان کرد: ما با این شهدا زندگی کرده و مدیون آنها هستیم و دیر یا زود با آنها روبه‌رو خواهیم شد از این رو نباید به گونه‌ای زندگی کنیم که در دنیا شرمنده مردم و در آخرت شرمنده شهدا باشیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان با تأکید بر اینکه باید با افتخار فرهنگ شهادت را سر دست گرفته و بگوییم تنها راه نجات کشور در هر عرصه‌ای همین است، خاطرنشان کرد: امروز تربیت فرزندان ما نیز باید در این مسیر باشد.

حجت‌الاسلام سیداسماعیل شاکر امام جمعه اردکان در این نشست با بیان اینکه تمام مسئولان استانی و شهرستانی برای برگزاری باشکوه یادواره سردار شهید عاصی زاده تلاش کرده‌اند تا مراسم باشکوهی در شهرستان اردکان استان یزد که زادگاه این شهید بزرگوار است، برگزار شود، گفت: شهید عاصی زاده فرزند یک خانواده ساده کشاورز بود و با روحیه دلاوری که داشت در جایگاه فرمانده تیپ به شهادت رسید.

محمدصالح جوکار نماینده مردم یزد هم خاطرنشان کرد: شهید عاصی‌زاده اولین شهید تیپ ۱۸ الغدیر بود و با دلاوری‌هایی که در میدان جنگ داشت، امروز به عنوان یک شهید ملی محسوب می‌شود.

محمدرضا دشتی اردکانی نماینده مردم اردکان نیز در این جلسه حضور داشت.

بر اساس این گزارش، سردار شهید ذبیح الله عاصی‌زاده اردکانی که بنیانگذار و فرمانده تیپ ۱۸ الغدیر یزد بود، در تاریخ هفتم محرم سال ۱۳۶۲ و پیش از عملیّات والفجر۴، زمانی که برای بررسی و توجیه طرح عملیات به منطقۀ غرب بانه سفر کرده بود، در ارتفاعات این منطقه بر اثر اصابت ترکش گلوله توپ دشمن بعثی به فیض عظیم شهادت نائل آمد و به خیل یاران شهیدش پیوست. پیکر مطهر این شهید گرانقدر در گلزار شهدای زادگاهش، اردکان به خاک سپرده شد.

منبع: ايسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها