|
کدخبر: 305770 فرشته صائمی

گفتگوی گسترش‌نیوز با عضو کمیسیون اجتماعی مجلس؛

هیچ‌وقت کارگران با حکم دولت تعطیل نشدند!

بابایی کارنامی گفت: کارخانجات و شرکت‌ها که هیچ‌وقت تعطیل نمی‌شوند کما اینکه در ساری هم تعطیل نبودند. در حقیقت زمانی که به دلیل گرما کارمندان دولتی تعطیل بودند، کارگران هیچ کارخانه‌ای تعطیل نبودند.

سیاست هیچ‌وقت کارگران با حکم دولت تعطیل نشدند!

مرداد ماه سال جاری با توصیه وزیر بهداشت و تایید هیئت دولت یکی از روزها به دلیل افزایش دمای هوا در طول روز، کارمندان تعطیل شدند. نکته قابل توجه درباره تعطیلی کارمندان شهرهایی نظیر تهران و سایر شهرها در حلی بود که در مناطقی نظیر عسلویه که همواره یکی از گرم‌ترین نقاط کشور محسوب می‌شود، کارگران صنایع تعطیل نشدند، از این‌رو گسترش‌نیوز با عضو کمیسیون اجتماعی درباره چرایی این تمایز میان کارمندان و کارگران گفتگو کرد.

علی بابایی کارنامی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار گسترش‌نیوز درباره اینکه چرا زمان تعطیلی ادارات به دلیل گرمای هوا کارگران عسلویه که در یکی از گرم‌ترین نقاط ایران مشغول به کار هستند، تعطیل نشدند؟ گفت: شرکت‌ها رویکرد خود را دارند و تعطیل نمی‌شوند، زمانی که اعلام شد کارمندان به دلیل گرمای هوا تعطیل هستند، منظور کارمندان ادارات دولتی بود.

کارخانجات و شرکت‌ها هیچ‌وقت تعطیل نمی‌شوند

او در پاسخ به اینکه با توجه به قانون کار شرکت‌ها و کارخانجات الزامی درباره تعطیل کردن کارگران در شرایط اضطراری دارند یا خیر، تصریح کرد: کارخانجات و شرکت‌ها که هیچ‌وقت تعطیل نمی‌شوند کما اینکه در ساری هم تعطیل نبودند. در حقیقت زمانی که به دلیل گرما کارمندان دولتی تعطیل بودند، کارگران هیچ کارخانه‌ای تعطیل نبودند.

بابایی کارنامی در واکنش به اینکه الزامی درباره تعطیلی کارگران در شرایط سخت وجود دارد؟ ادامه داد: خیر، نمی‌توان کشور را تعطیل کرد. دستگاه‌های دولت به دلیل اینکه منشأ خدمات هستند، وقتی تعطیل باشند، مرجوع مراجعه کننده مردم هستند، بنابراین از طریق تعطیل شدن ادارات دولتی 50 درصد در مصرف انرژی صرفه‎جویی می‌شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی همچنین خاطرنشان کرد: برای نمونه وقتی اداره‌ای باز باشد مردم رفت و آمد می‌کنند، در فضای کاری و اداره از انرژی استفاده می‌شود اما کسی که کارخانه دارد بنابر به تشخیص خود تعطیل می‌کند. کما اینکه قانون هم این اجازه را به مجموعه داده، مگر در مواردی که شرایط بسیار خاص باشد،کارخانجات تعطیل می‌شود.

بابایی کارنامی در پایان یادآور شد: در مجموع نکته قابل توجه این است که در طول تاریخ هیچ‌وقت کارگران کارخانجات با حکم دولت تعطیل نشدند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها