|
کدخبر: 305027 فرشته صائمی

گفتگوی گسترش‌نیوز با سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس؛

پول‌های آزاد شده ایران به جیب این افراد می‌رود/ دولت گزارش نمی‌دهد

طغیانی گفت: پول‌های آزاد شده ایران از کره جنوبی هنوز وارد چرخه اقتصادی کشور نشدند.

سیاست پول‌های آزاد شده ایران به جیب این افراد می‌رود/ دولت گزارش نمی‌دهد

۲۱ مرداد ماه سال جاری بود که محمدرضا فرزین، رئیس بانک مرکزی ضمن تبریک به وزارت امور خارجه از آزادسازی اموال بلوکه شده ایران در کره جنوبی خبر داد و گفت این پول‌ها برای خرید کالاهای غیرتحریمی استفاده می‌شوند. با وجود اینکه فرزین از سبد خرید ایران توسط پول‌های آزاد شده خبر داد اما با گذشت بیش از دو هفته از خبر آزادسازی اموال ایران در کره جنوبی، خبری از خریدهای ایران با استفاده از پول‌های بلوکه شده منتشر نشده و به این ترتیب سوال‌هایی در مورد سرانجام پول‌های آزاد شده، مطرح می‌شود.

دولت هنوز گزارشی درباره پول‌های آزاد شده، ارائه نکرده است

در پاسخ به این پرسش مهدی طغیانی، سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با خبرنگار گسترش‌نیوز درباره سرانجام پول‌های بلوکه شده گفت: دولت هنوز گزارشی در مورد وضعیت پول‌های بلوکه‌ای که آزاد شدند، ارائه نکرده است. غیر از نفت که درآمدهای نفتی را برای خرید کالاهای اساسی و غیره تخصیص می‌دهیم.

مهدی-طغیانی

پول‌های آزاد شده در جیب پتروشیمی‌ها

این نماینده مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه پتروشیمی‌ها مالک اصلی پول‌های بلوکه شده هستند، تصریح کرد: پول‌های آزاد شده نیز در بانک‌های مختلف و با مقاصد مختلف به کانال خودش برمی‌گردد. به این معنی که اگر پول آزاد شده مربوط به پتروشیمی ایکس است، وقتی به کشور برمی‌گردد سر جمع ارزی صورت می‌گیرد اما هر کدام منابع خود برمی‌گردند.

طغیانی در پاسخ به اینکه در نهایت پول‌های آزاد شده ایران در کره جنوبی به وارد چرخه اقتصاد کشور شده یا خیر، خاطرنشان کرد: خیر، پول‌های آزاد شده ایران از کره جنوبی هنوز وارد چرخه اقتصادی کشور نشدند.

  • جباری ارسالی در

    این پولها متعلق به همه مردم هستند و باید در زندگی همه تاثیر گذار باشند . لطفا برایش نقشه نکشید

  • آشیل ایران ارسالی در

    بزک نمیر بهار میاد کمپوزه با خیار میاد ا گر مردم جایگاهی میداشتن این وضعیت درست ن می شد همینجا می نویسم برای ساده لوحانی ک ه فکر میکنند اوضاع خوب میشه اگر از آسمان ایران بزرگم شمش طلا بریزه دستور نیست که حال مردم خوب باشد وگرنه جه نیازی به این پولها هرروز روز گنجهای مملکتم به غارت م یرود

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها