|
کدخبر: 305256

تحریم امریکا علیه دو مرد و یک شرکت بخاطر ارتباط با کره شمالی

آمریکا علیه دو مرد و یک شرکت روسی به اتهام کمک مالی به کره شمالی برای توسعه تسلیحات کشتار جمعی و موشک‌های بالستیک تحریم وضع کرد که شامل مسدودسازی دارایی‌ها می‌شود.

سیاست تحریم امریکا علیه دو مرد و یک شرکت بخاطر ارتباط با کره شمالی

وزارت خزانه آمریکا اعلام کرد، واشنگتن در واکنش به تلاش کره شمالی برای پرتاب یک ماهواره نظامی و همراه با ژاپن و کره جنوبی این تحریم‌ها را وضع کرده است.

این وزارتخانه همچنین اعلام کرد: این اقدامات یک مرد اهل کره شمالی و یک مرد روسی به همراه شرکت روسی Intellekt LLC را بابت درآمدزایی به منظور کمک به توسعه و ساخت غیرقانونی تسلیحات کشتار جمعی و موشک‌های بالستیک از سوی پیونگ یانگ هدف قرار داده است.

این وزارتخانه همچنین مدعی است که این مرد اهل کره شمالی به عنوان مدیر یک شرکت دیگر روسی که همان شهروند روسی صاحبش است، فعال بوده و کارگران کره شمالی را برای کار در روسیه استخدام کرده است.

وزارت خزانه داری آمریکا در ادامه بیانیه خود آورده است، این شهروند کره شمالی همچنین هدایت گروهی از کارمندان فناری اطلاعات از کشور خود را برعهده داشته و به آنها در دسترسی به اسنادی کمک کرده که با آنها می‌توانستند به عنوان نیروهای مستقل فعالیت کنند.

شرکت Intellekt نیز برای ساخت پروژه‌ای در مسکو که با هماهنگی این شهروند کره شمالی انجام شده، برنده مناقصه شده بود.

۲۴ اوت سال جاری میلادی، کره شمالی یک راکت را که ماهواره‌ای جاسوسی حمل می‌کرد، مورد آزمایش قرار داد اما این راکت به دلیل نقص در سیستم انفجار اضطراری در داخل مدار قرار نگرفت؛ این دومین پرتاب ناموفق ماهواره‌ای پیونگ یانگ در سه ماه گذشته محسوب می‌شود.

"برایان نلسون"، معاون وزیر خزانه داری آمریکا در امور مقابله با تروریسم و اطلاعات مالی گفت، ایالات متحده به همکاری نزدیک با کره جنوبی و ژاپن به منظور مقابله با فعالیت‌های مخرب و غیرقانونی پیونگ یانگ ادامه می‌دهد.

 

منبع: ايسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها