|
کدخبر: 304482

هشدار FBI / هکرهای کره شمالی ۴۰ میلیون دلار بیت کوین می‌فروشند

دفتر تحقیقات فدرال ایالات متحده (FBI) شش کیف پول بیت کوین مرتبط با گروه هکری لازاروس، تحت حمایت دولت کره شمالی، را شناسایی کرده است.

اقتصاد هشدار FBI  / هکرهای کره شمالی ۴۰ میلیون دلار بیت کوین می‌فروشند

این شش کیف پول در مجموع، حاوی ۱،۵۸۰ بیت کوین به ارزش ۴۰ میلیون دلار هستند که گمان می‌رود در سال گذشته از هک‌های مختلف به دست آمده‌اند. به گزارش FBI، گروه لازاروس در حال انتقال این بیت کوین‌ها است.

این بیت کوین‌ها در حال حاضر در آدرس‌های زیر قرار دارند:

۳LU۸wRu۴ZnXP۴UM۸Yo۶kkTiGHM۹BubgyiG

۳۹idqitN۹tYNmq۳wYanwg۳MitFB۵TZCjWu

۳AAUBbKJorvNhEUFhKnep۹YTwmZECxE۴Nk

۳PjNaSeP۸GzLjGeu۵۱JR۱۹Q۲Lu۸W۲Te۹oc

۳NbdrezMzAVVfXv۵MTQJn۴hWqKhYCTCJoB

۳۴VXKa۵upLWVYMXmgid۶bFM۴BaQXHxSUoL

در همین راستا، FBI هشدار داده که جابه‌جایی این وجوه توسط گروه هکری کره شمالی می‌تواند نشانه‌ای از این باشد که آنها به دنبال فروش هستند. به همین دلیل، این آژانس به شرکت‌های رمزارزی توصیه کرده که مراقب این شش کیف پول باشند و از داده‌های بلاکچینی برای پیگیری هرگونه جابجایی وجوه استفاده کنند.

گروه لازاروس در طول سال‌ها به طور فعال در چندین کلاهبرداری مرتبط با ارزهای دیجیتال شرکت داشته و میلیاردها دلار دارایی رمزارزی را سرقت کرده است. گزارش اخیر آزمایشگاه TRM نشان می‌دهد که هکرهای کره شمالی از سال ۲۰۱۸ نزدیک به ۲ میلیارد دلار رمزارز سرقت کرده‌اند. این گروه در سال ۲۰۲۲ بیشترین فعالیت را داشت و تنها در سال گذشته، نزدیک به ۱ میلیارد دلار دارایی رمزارزی را به سرقت برد.

البته در این میان، سازمان‌های مجری قانون مانند FBI هم همراه با شرکت‌های رمزارزی، در موارد متعددی موفق شده‌اند تا وجوه مرتبط با چنین سوءاستفاده‌هایی را مسدود کنند. برای مثال، در اوایل ماه فوریه سال جاری، هوبی و بایننس، ۱٫۴ میلیون دلار از دارایی‌های رمزارزی مرتبط با کره شمالی را مسدود کردند.

 

منبع: رمزارز نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها