|
کدخبر: 304294

رئیسی پزشکان را دلداری داد

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه باید زمینه جذب نیروی کارآمد و فارغ التحصیل دانشگاه ها در وزارت بهداشت فراهم شود، گفت: باید موانع برای جذب این افراد در هیات علمی دانشگاه‌های پزشکی برداشته شود.

سیاست رئیسی پزشکان را دلداری داد

سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهور روز سه شنبه در آیین گرامیداشت روز پزشک و داروساز که در سالن اجلاس سران برگزار شد، با ادای احترام به شهدای جامعه پزشکی کشور بخصوص جان باختگان دوران کرونا اظهار کرد: تحقق سیاست‌های مصوب و ابلاغی حوزه سلامت که از سوی رهبر معظم انقلاب ابلاغ شده است، باید راس برنامه ها قرار گیرد و همه برای تحقق آن تلاش کنند.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه باید زمینه جذب نیروی کارآمد و فارغ التحصیل دانشگاه ها در وزارت بهداشت فراهم شود، افزود: باید موانع برای جذب این افراد در هیات علمی دانشگاه‌های پزشکی برداشته شود.

رئیسی با یادآوری اینکه جامعه پزشکی در همه مشکلات کنار مردم بوده اند، افزود:‌آنان در دفاع مقدس نقش مهمی ایفا کردند و در دوران کرونا نیز بسیار خوش درخشیدند و در حوادث طبیعی نیز در کنار مردم بوده اند.

رئیس جمهور با بیان اینکه کارهای بسیاری در حوزه بهداشت و سلامت انجام شده است اما کارهای بسیاری هم باید انجام شود و نباید به آنچه انجام شده، بسنده کرد، گفت: امروز افتخار کشور است که بیش از ۹۰ درصد داروی مورد نیاز را در کشور تولید می‌کنیم و کشورهای دیگر هم داروی ما را استاندارد می‌دانند.

وی به بازدید خود به یکی از پارک های علم و فناوری اشاره کرد و با یادآوری اینکه بسیاری از شرکت های فناوری در ساخت تجهیزات پزشکی فعال هستند، گفت: تربیت نیروی انسانی در حوزه سلامت مجرب کاری است که در دانشگاه های ما باید بیش از گذشته به آن اهتمام داشته باشیم.

رئیسی تاکید کرد: مهمترین سرمایه ما نیروی انسانی کارآمدی است که می‌تواند ایفای نقش کند.

رئیس جمهور مشکلات حوزه پزشکی را حل نشدنی ندانست و یکی از دغدغه های امروز دولت را توجه به نقاط محروم و دسترسی آنان به خدمات پزشکی عنوان کرد.

رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی خواستار توجه به کرسی‌های نظریه‌پردازی در حوزه علوم پزشکی شد و اظهار داشت: جامعه پزشکی و پرستاری و مجموعه نظام بهداشتی ما همواره باید محترم شمرده شود و در عین حال خود صنف پزشکی با افراد متخلف برخورد کند.

وی احترام به دانشمندان را احترام به علم و فرهیختگی دانست که نباید به هیچ عنوان مخدوش شود، هدف خود از حضور در آیین روز پزشک را قدردانی از زحمات جامعه پزشکی کشور عنوان کرد.

رئیسی حفظ جان انسان‌ها و سلامت آنان را یک کار بزرگ دانست و گفت: ما نباید زحمات عزیزان حوزه سلامت را در روزهای اوج گیری کرونا فراموش کنیم و همواره باید قدردان فعالان حوزه سلامت باشیم.

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها