|
کدخبر: 300727 فرشته صائمی

گفتگوی گسترش‌نیوز با نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس؛

برگزاری نمایشگاه کان مین برای کشور نقطه قوت است

جدی گفت: برگزاری نمایشگاه های داخلی و خارجی تخصصی نقطه قوت است و تولیدکنندگان می‌توانند در زنجیره صنعت با هم آشنا شوند. این روند به نفع کشور است.

اقتصاد برگزاری نمایشگاه کان مین برای کشور نقطه قوت است

نمایشگاه کان مین یکی از نمایشگاه‌های تخصصی حوزه صنعت و معدن محسوب می‌شود که در نیمه دوم سال جاری هجدهمین دوره آن برگزار خواهد شد. بر همین اساس گسترش‌نیوز درباره لزوم برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی و تاثیر آنها بر حوزه صنعت با عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن گفتگو کرد.

علی جدی

علی جدی، نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفتگو با گسترش‌نیوز درباره لزوم برگزاری نمایشگاه‌هایی نظیر کان مین گفت: هر اندازه در داخل یا خارج از کشور نمایشگاه‌های تخصصی برگزار شود که  تولیدکنندگان در زنجیره با هم آشنا شوند و بتوانند کار خود را توسعه دهند، به نفع کشور است.

برگزاری نمایشگاه‌ها منجر به رقابت می‌شود

او افزود: در نمایشگاه‌ها فعالین متعددی حضور دارند که مورد شناسایی قرار می‌گیرند و از این طریق در خدمات‌گیری و خدمات‌دهی رقابت صورت می‌گیرد که در نتیجه این زنجیره یکدیگر می‌شناسند. لذا برگزاری نمایشگاه‌ها یک نقطه قوت است.

گفتنی است کان‌مین مهمترین رویداد حوزه معدن و صنایع معدنی کشور محسوب می‌شود که آغاز آن با شرکت آلمانی و گروه متخصص آلمانی کلید خورد. دوره‌های رویداد کان‌مین در سال‌های گذشته به صورت کنسرسیومی و با حضور کشورهای خارجی و ایرانی برگزار می‌شد.

کان‌مین در رده نمایشگاه‌هایی قرار دارد که قبل از تحریم‌ها، از طرف شرکت‌های آسیایی، اروپایی و آمریکایی مورد استقبال قرار می‌گرفت اما با شروع تحریم‌ها و آغاز پاندمی کرونا مدتی این نمایشگاه برگزار نشد.

با این وجود امسال در روزهای ۱۳ تا ۱۶ آبان ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران رویداد کان‌مین برگزار می‌شود.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها