|
کدخبر: 303235

باید از خبرنگاران حمایت شود

رئیس اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران (اسکودا) گفت: اگر رسانه پشت نهاد وکالت و اگر نهاد وکالت پشت همدیگر را خالی کنند، باعث تضییع حقوق مردم می شود.

جعفر کوشا در نشست خبری امروز ضمن  تبریک روز خبرنگار گفت: خبرنگارانی امروز در زندان هستند و امیدواریم نگاه سختگیرانه‌ای که ایجاد شده است برداشته شود. خبرنگاری و وکالت شباهت‌هایی به هم دارند و  ما وظیفه داریم شفاف‌سازی کنیم و ذهن مردم را آگاه کنیم.

وی با بیان این که باید از خبرنگاران حمایت شود افزود: خبرنگاران رکن مردم‌سالاری هستند. شما یکی از پایه‌های دموکراسی و آزادی بیان هستید. خبرنگاران دغدغه‌مند هستند و ما هم ( وکلا) دغدغه‌مند هستیم و سعی می‌کنیم حقوق مردم را استیفا کنیم.  با این اشتراکی که بین نهاد وکالت و اصحاب رسانه وجود دارد این تکالیف وظایف زیادی را بر دوش هر دو گذاشته است. ما وظیفه داریم از شما حمایت کنیم برای این‌که خط‌شکن هستید تا اخبار را به مردم برسانید.

کوشا با بیان این‌که کانون وکلا یک نهاد دیرینه مدنی است، گفت:  همان‌طور که انتظار دارند از خبرنگاران و رسانه‌ خوب دفاع کنیم، انتظار داریم در تنویر افکار عمومی نهاد وکالت یک نهاد مستقل نشان داده شود چراکه برآیند همکاری نهاد رسانه و وکالت ایجاد رفاه و امنیت خاطر برای مردم است.

وی گفت: در سال اخیر و گذشته یک سری جریاناتی به وجود آمد که موجبات اعتراضات مدنی را برای مردم فراهم کرد. وجود فسادهای اقتصادی و اخلاقی باعث شد مردم اعتراضات خودشان را بیان کنند و  موجب شد یک راستی آزمایی برای نهاد رسانه و وکالت صورت گیرد که آیا به وظایف خودشان خوب عمل کردند یا خیر. ما معتقدیم در فصل سوم قانون اساسی در بحث تبیین حقوق ملت ما و شما ( رسانه و نهاد وکالت) رسالت سنگینی داریم. ما باید از خبرنگارانی که قهرمانانه و ایثارگرانه وارد می‌شوند، دفاع کنیم. اگر رسانه پشت نهاد وکالت و اگر نهاد وکالت پشت همدیگر را خالی کنند، تضییع حقوق مردم صورت خواهد گرفت.

در ادامه این نشست، کامبیز نوروزی  گفت: وکالت و روزنامه‌نگاری مشترکاتی دارند. هر دو مطلق و غیرمشروط هستند و روزنامه‌نگاری مجری یک حق مطلق و مشروع است و روزنامه‌نگاری که بخواهد حرفش را بزند دارای این دو حق است.

وی افزود: نهادهای صنفی و حرفه‌ای روزنامه‌نگاری و وکالت بسیار بیش از سایر حرفه‌ها تحت فشار قرار دارند. فشار روی روزنامه‌نگاران و وکلا بیش‌ از همه است.

منبع: ايسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها