|
کدخبر: 300711

سخنگوی دولت: اولویت دولت مردمی بهبود وضعیت اقتصادی مردم است

سخنگوی دولت گفت: برای پاسخ به نیاز بازار و سامان دهی آن، باید سالانه یک میلیون و ۵۰۰ هزار خودرو در کشور تولید شود.

علی بهادری جهرمی در جمع دانش آموختگان حوزوی در مشهد افزود: متاسفانه در سال های گذشته تولید خودرو بسیار کاهش یافت که این امر موجب افزایش تقاضا و در نهایت عدم پاسخ به بازار خودرو شد.

وی ادامه داد: با وجود کمبود منابع ارزی، دولت سیزدهم از همان ابتدا افزایش تولید خودرو را در دستور کار خود قرار داد و موفق شد در سال گذشته با تولید یک میلیون و ۳۳۰ هزار خودرو، صد درصد هدف گذاری خود را محقق کند.

سخنگوی دولت تصریح کرد: از سوی دیگر، دولت با تنظیم لایحه واردات خودرو سعی کرد با تامین نیاز بازار، نا بسامانی در این حوزه را برطرف کند.

بهادری جهرمی در خصوص اقدامات دولت سیزدهم در حوزه مسکن نیز گفت: دولت با شجاعت از همان ابتدا هدف گذاری ساخت ۴ میلیون مسکن را اعلام کرد و اقدامی را که از نظر بسیاری محال بود را در مسیر اجرا قرار داد.

وی افزود: ایجاد مسکن روستایی، احداث مسکن محرومان، تشکیل شهرهای جدید و نگاه ویژه به بافت های فرسوده از مهمترین محورهای ساخت مسکن دولت سیزدهم است.

سخنگوی دولت بیان کرد: دولت سیزدهم در حالی ساخت یک میلیون واحد در سال را دنبال می‌کند که در سال ۱۳۹۹ فقط ۴۵۰ هزار مسکن احداث شده بود.

بهادری جهرمی با بیان اینکه تاثیر اقدامات زیر ساختی زمان بر است اظهار داشت: اولویت دولت مردمی بهبود وضعیت اقتصادی مردم است در عین حال این اولویت به معنای کنار گذاشتن موضوعات دیگر از جمله مباحث فرهنگی نیست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نگاه ویژه دولت به توسعه شبکه ملی اطلاعات گفت: طرح شبکه ملی اطلاعات از حدود ۱۲ سال قبل مطرح شده است که این طرح تا پیش از آغاز دولت سیزدهم فقط ۲۵ درصد پیشرفت کرده بود.

سخنگوی دولت اضافه کرد: پس از آغاز فعالیت دولت سیزدهم این طرح تاکنون به ۶۰ درصد پیشرفت رسیده است که در نوع خود نیز یک رکورد به شمار می‌رود.

در پایان این نشست تعدادی از طلاب و دانش آموختگان حوزوی به بیان دیدگاه و نظرات خود پرداختند.

 

منبع: برنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها