|
کدخبر: 300588

امام جمعه قم پوتین را میخ‌کوب کرد

امام جمعه قم گفت: روسیه باید موضع خودش را در رابطه با تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران اصلاح و ابلاغ کند؛ روسیه نباید به دام آمریکا و اروپا بیفتد. انقلاب اسلامی از آغاز تاکنون با شعار محوری و راهبردی نه شرقی، نه غربی نشان داده است کاملا مستقل است و وامدار هیچ قدرت و کشوری نیست.

سیاست امام جمعه قم پوتین را میخ‌کوب کرد

آیت‌الله سید محمد سعیدی در خطبه‌های نماز جمعه ۳۰ تیرماه که در مصلی قدس قم برگزار شد، عنوان کرد:خداوند در سوره آل عمران آیه ۱۰۲ می‌فرماید: «یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ حَقَّ تُقَاتِهِ وَلَا تَمُوتُنَّ إِلَّا وَأَنْتُمْ مُسْلِمُونَ»؛ مومنین از خداوند آنگونه که شایسته پرهیز از اوست تقوا پیشه کنید، و در پرتو تقوا ایمان و اسلام خودتان را تا آخر عمر حفظ کنید.

وی با اشاره به آیه ۱۰۳ سوره آل عمران بیان کرد: در حقیقت رعایت تقوا مقدمه‌ای است برای رعایت اتحاد و وحدت و تمسک به ریسمان الهی است؛ به عبارت دیگر دعوت به اتحاد و انسجام مومنین بدون استمداد از یک ریشه اعتقادی، ایمانی و تقوای الهی بی اثر است.

امام جمعه قم در رابطه با جریان شناسی عصر پیامبر (ص) با اشاره به آیه ۷۴ سوره توبه عنوان کرد: خداوند در این آیه می‌فرماید: «یَحْلِفُونَ بِاللَّهِ مَا قَالُوا وَلَقَدْ قَالُوا کَلِمَةَ الْکُفْرِ وَکَفَرُوا بَعْدَ إِسْلَامِهِمْ وَهَمُّوا بِمَا لَمْ یَنَالُوا»؛ منافقان قسم به خدا یاد می‌کنند که حرف کفر بر زبان نیاورده‌اند، و (چنین نیست) البته سخن کفر گفته و پس از اظهار اسلام کافر شدند، بنابراین به دروغ قسم خوردن و نداشتن ایمان راستین از جمله صفات منافقین است.

وی ادامه داد: همچنین در این آیه آمده است که منافقان برای براندازی نظام اسلامی از هیچ تلاشی فروگذار نکردند و برای ترور شخص پیامبر(ص) و تحقق این توطئه شوم گام‌هایی برداشتند اما به خواست خداوند موفق نشدند.

نماینده ولی فقیه در قم در خطبه دوم بیان کرد: یکی از راه‌های اثرگذاری امر به معروف این است که خود شخص اهل عمل به معروف باشد؛ هیچ چیز مخاطب شما را بیشتر از عملتان تحت تاثیر قرار نمی‌دهد.

تولیت حرم حضرت معصومه (س) با بیان اینکه حضرت زینب کبری(س) نمونه‌ای برجسته از زن در تراز اسلام ناب محمدی است، تصریح کرد: در بررسی حماسه کربلا عظمت حضور یک زن در مهم‌ترین و موثرترین و ماندگارترین حادثه تاریخ منطبق با معیارهای اسلامی را می‌توان دریافت.

آیت الله سعیدی اظهار کرد: به گمان دشمنان کینه توز اسلام حادثه نظامی کربلا با شکست امام حسین(ع) و شهادت نیروهای حق در روز عاشورا و اسارت خاندان رسالت این نهضت به پایان رسید؛ اما با عنایت و نصرت خداوند آنچه که موجب شد این شکست نظامی تبدیل به پیروزی قطعی و دائمی شود منش و سیره حضرت زینب کبری(س) و امام سجاد(ع) بود.

امام جمعه قم با اشاره به اینکه بدون شک نقش حضرت زینب کبری(س) در ابلاغ پیام کربلا و ماندگاری آن نقش بی بدیلی بود، گفت: حضرت زینب(س) نشان دادند که از نظر اسلام ناب زن در حاشیه تاریخ نیست بلکه زن در تراز اسلام در متن حوادث مهم تاریخی قرار دارد.

نماینده ولی فقیه در قم ادامه داد: مقام معظم رهبری در دیدار حوزویان از جهات مختلف نسبت به تبلیغ اظهار نگرانی کردند و فرمودند امروز نگاه رایج در حوزه‌های علمیه این است که تبلیغ در مرتبه دوم قرار دارد، اما از این نگاه باید عبور کنیم؛ تبلیغ در مرتبه اول است زیرا دین خدا جز با تبلیغ تحقق پیدا نمی‌کند.

وی یادآور شد: اکنون که دشمن جنگ شناختی به را انداخته است، تبلیغ و روشنگری و جهاد تبیین می‌تواند پاسخگوی شبهات باشد و رخنه ها و وسوسه‌های اسلام ستیزان و قرآن سوزان را نابود کند.

آیت الله سعیدی تاکید کرد: امروز نماز جمعه به پایگاه ترویج معارف الهی، اندیشه‌های دینی و تفسیر قرآن و مسائل انقلاب تبدیل شده است؛ نقش بی بدیل نماز جمعه در انسان سازی، جامعه پردازی و تمدن سازی سبب شده است این فریضه در میان سایر فرایض با نقش محوری جایگاه خاصی داشته باشد.

امام جمعه قم اضافه کرد: نماز جمعه آسیب‌ها و آسیب رسانان را به مردم معرفی می‌کنند و دشمنان را نسبت به نفوذ در اذهان مردم مایوس می‌کنند؛ لذا دشمنان و در راس آن‌ها منافقین از این کارکرد نماز جمعه و خطبای آن به شدت به خشم آمدند و تاکنون تعدادی از این ائمه جمعه را به شهادت رساندند.

روسیه باید موضع خود درباره تمامیت ارضی ایران را اصلاح کند

وی در ادامه بیان کرد: روسیه باید موضع خودش را در رابطه با تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران اصلاح و ابلاغ کند؛ روسیه نباید به دام آمریکا و اروپا بیفتد. انقلاب اسلامی از آغاز تاکنون با شعار محوری و راهبردی نه شرقی، نه غربی نشان داده است کاملا مستقل است و وامدار هیچ قدرت و کشوری نیست.

تولیت حرم حضرت معصومه (س) اظهار کرد: جمهوری اسلامی ارتباط خود را با همه کشورها جز رژیم غاصب صهیونیستی و مانند آن بر اساس احترام متقابل حفظ کرده است و در حال گسترش این روابط سالم است ولی متقابلا انتظار دارد که کشورهای دیگر نیز به حقوق و تمامیت ارضی ایران اسلامی احترام بگذارند.

منبع: ايسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها