|
کدخبر: 300575

ذره‌بین آمریکا بر روی ایران و روسیه/ طرح ادعای جنجالی درباره پهپادها

رئیس سازمان سیا در سخنرانی در نشست امنیتی اسپن مدعی شد که توسعه بیشتر شراکت دفاعی ایران و روسیه می‌تواند در بردارنده خطراتی برای شرکای آمریکا در خاورمیانه باشد.

سیاست ذره‌بین آمریکا بر روی ایران و روسیه/ طرح ادعای جنجالی درباره پهپادها

پایگاه خبری جوییش اینسایدر گزارش داد که ویلیام برنز، رئیس سازمان سیا در سخنرانی در نشست امنیتی اسپن مدعی شد که توسعه بیشتر شراکت دفاعی ایران و روسیه می‌تواند در بردارنده خطراتی برای شرکای آمریکا در خاورمیانه باشد.

برنز در این نشست ادعای اوکراین و متحدان غربی آن را مبنی بر حمایت نظامی ایران از روسیه و عرضه پهپادهای جنگی‌ برای استفاده در جنگ اوکراین از سوی ایران به روسیه تکرار کرد.

این ادعا از سوی مقامات تهران و مسکو رد شده است.

ایران همکاری‌های دفاعی با روسیه را در چارچوب روابط دوجانبه و بی‌ارتباط با جنگ اوکراین تلقی کرده و گفته است که از هیچ یک از طرفین این جنگ حمایت نمی‌کند. علاوه بر این، مقامات ایران بر آمادگی خود برای تسهیل اجرایی شدن راهکاری دیپلماتیک برای مناقشه میان روسیه و اوکراین و میانجیگری گفت‌وگوهای این دو کشور اعلام آمادگی کرده‌اند.

جوییش اینسایدر علاوه بر این نوشت، برنز در ادامه سخنرانی در این نشست امنیتی مدعی شد که روسیه قرار است در ازای دریافت پهپادهای جنگی از ایران، به آن «جنگنده‌های پیشرفته» عرضه کند که دوستان آمریکا در منطقه را تهدید می‌کند.

رئیس سیا همچنین مدعی شد: «ما شاهد نشانه‌هایی بعضا علنی درباره این بوده‌ایم که ایران درباره عرضه موشک‌های بالستیک به روسیه که یکی از موارد مورد مطالبه آن‌ها بوده است، تردید کرده است. یک دلیلش این است که آن‌ها(ایران) نه‌تنها نگران واکنش ما، بلکه نگران اروپایی‌ها هم هستند.»

منبع: ايسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها