|
کدخبر: 300428

صحبت های قالیباف درباره قانون حجاب

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه حجاب پیش از کیفری و جزایی بودن، یک مساله فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، هویتی و شرعی است، گفت: اگر قانون در زمینه حجاب صرفا جرم‌انگارانه باشد، به معنای آن است که ناشیانه کار کرده‌ایم.

سیاست صحبت های قالیباف درباره قانون حجاب

محمدباقر قالیباف روز چهارشنبه در جمع دختران تشکل‌های بسیج دانشجویی سراسر کشور اظهار داشت: لایحه عفاف و حجاب یک لایحه قضایی است که توسط قوه قضاییه تنظیم و به دولت ارسال شده که بعد از اصلاح آن با دو فوریت به مجلس آمده است.

رییس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر لایحه دوفوریت عفاف و حجاب رأی می‌آورد، ۷۲ ساعت بعد از تصویب باید به صحن می‌آمد و نمایندگان هم در مدت هشت ساعت پیشنهادهای خود را ارائه می‌دادند که این کار عجولانه و ناپخته بود.

قالیباف یادآورشد: از سوی دیگر معتقدیم اگر بررسی این لایحه زمان‌بر شود و هنجارشکنی‌ها ادامه پیدا کند، بازگشت به وضع مطلوب سخت‌تر می‌شود. پس زمان برای ما مهم بود و یک‌فوریت آن را تصویب کردیم.

وی با بیان اینکه این لایحه با نظرات مختلف و جمع‌سپاری با نخبگان در چندین جلسه بررسی شده است، اضافه کرد: وظایف دستگاه‌ها در این لایحه پیش بینی شده و برای تخطی از این قانون جرم‌انگاری را در نظر گرفته ایم.

رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مجلس قصد ندارد قانونی را به تصویب برساند که دستگاه‌ها به آن عمل نکنند بر همین اساس در این باره حتی به اقتصاد حوزه مد و لباس هم توجه شده و امید است در محرم و صفر این لایحه از کمیسیون به صحن آمده و بررسی و تصویب آن به پایان برسد.

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها