|
کدخبر: 298991

خبر فوری دادستان از مدیر عامل پتروشیمی میانکاله

معاون دادستان کل کشور گفت: مجری پتروشیمی میانکاله بدهکار بزرگ بانکی است.

سیاست خبر فوری دادستان از مدیر عامل پتروشیمی میانکاله

معاون حقوق عامه دادستان کل کشور گفت: پتروشیمی میانکاله بر اساس مصوبات شامل ارزیابی محیط زیستی است و سازمان حفاظت محیط زیست پس از ۳ بار بررسی به این پروژه مجوز ارزیابی نداده است.

او افزود: به لحاظ کارشناسی نیز مرکز پژوهش‌های مجلس ایجاد پتروشیمی در این منطقه را صلاح ندانسته است. مجری طرح نیز از سال ۱۳۹۴ برابر اسناد و سوابقی که در اختیار داریم، بالغ بر ۵۸ میلیون یورو از بانک صادرات شعبه ساری تسهیلات گرفته که هنوز پس نداده و از بدهکاران بزرگ بانکی است که باید این موضوع مورد توجه قرار گیرد.

گفتنی است پتروشیمی میانکاله، یک شرکت تولید کننده محصولات پتروشیمی در ایران است. این شرکت در سال ۱۳۴۵ با نام شرکت تولید مواد شیمیایی میانکاله تأسیس شد و در سال ۱۳۶۱ به شرکت پتروشیمی میانکاله تغییر نام داد. این شرکت در زمینه تولید محصولات پتروشیمی مانند پلی اتیلن، پلی استایرن، پلی پروپیلن، پلی وینیل کلراید و مواد شیمیایی دیگر فعالیت می‌کند.

پتروشیمی میانکاله با داشتن تکنولوژی‌های پیشرفته، توانایی تولید محصولات با کیفیت بالا را داراست و محصولات آن در بازارهای داخلی و خارجی با استقبال بسیاری مواجه شده‌اند. به عنوان یکی از بزرگترین شرکت‌های پتروشیمی در ایران، پتروشیمی میانکاله به عنوان یکی از عوامل مهم در توسعه صنعت پتروشیمی در ایران شناخته می‌شود.

صنعت پتروشیمی به عنوان یکی از صنایع کلیدی و حیاتی در جهان شناخته شده است و برای اقتصاد کشورهای بسیاری از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. در ایران نیز، صنعت پتروشیمی به عنوان یکی از صنایع استراتژیک و اقتصادی مهم شناخته می‌شود. برخی از اهمیت‌های صنعت پتروشیمی عبارتند از:

تأمین نیازهای داخلی: صنعت پتروشیمی به عنوان یکی از صنایع استراتژیک و حیاتی در تأمین نیازهای داخلی به محصولات پتروشیمی از جمله پلاستیک‌ها، لاستیک‌ها، رنگ‌ها، چسب‌ها، روغن‌های موتور و مواد شیمیایی دیگر بسیار مهم است.

صادرات: صنعت پتروشیمی در ایران به عنوان یکی از بزرگترین صادرکنندگان محصولات پتروشیمی در جهان شناخته می‌شود. این صنعت به دلیل تولید محصولات با کیفیت بالا و همچنین هزینه تولید پایین، می‌تواند به صادرات و کسب درآمد ارزی بسیار بالا کمک کند.

ایجاد اشتغال: صنعت پتروشیمی به دلیل نیاز به نیروی کار ماهر و نیمه ماهر، به عنوان یکی از بزرگترین منابع ایجاد اشتغال در کشور شناخته می‌شود. ایجاد اشتغال در صنعت پتروشیمی، به توسعه اقتصادی و کاهش بیکاری کمک می‌کند.

توسعه فناوری: صنعت پتروشیمی در زمینه توسعه فناوری و تحقیق و توسعه بسیار فعال است و این باعث می‌شود که صنعت پتروشیمی به عنوان یکی از مهمترین صنایع فناوری در جهان شناخته شود.

منبع: تسنیم

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها