|
کدخبر: 298024 فرشته صائمی

گفتگوی گسترش‌نیوز با رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس

خودروهای برقی در یک قدمی اجرایی شدن/ قیمت ها به صرفه است؟

تالارپشتی گفت: هدف اصلی برای رفتن به سمت تولید خودروهای برقی، این است که از هر جهت صرفه‌جویی شود. لذا در بحث تولید این نوع از خودرو مسئله باطری و قیمت آن مطرح نیست.

سیاست خودروهای برقی در یک قدمی اجرایی شدن/ قیمت ها به صرفه است؟

اخیراً عباس علی‌آبادی، وزیر صمت در جلسه خود با نمایندگان مجلس تولید خودرو را به عنوان یکی از برنامه‌های اصلی وزارت صمت اعلام کرد و گفت: یکی از استراتژی‌های تدوینی وزارت صمت حمایت از نوآوری و ارتقا فناوری با تمرکز به فناوری دیجیتال است. او همچنین در مقام دفاع از این استراتژی وزارت صمت در دوره جدید، به عقب‌ماندگی‌ها در حوزه فناوری و اشاعه آن به حوزه صنعت و به ویژه خودروسازی اشاره کرد و افزود: در حالی که جهان در حال عبور از انقلاب چهارم و هوش مصنوعی است و ورود به انقلاب پنجم صنعتی ما درگیر تولید خودروهای برقی هستیم.

اروپا به دنبال این است که سوخت‌های فسیلی را تا سال ۲۰۴۰ ذخیره کند

با توجه به این اظهارات علی‌آبادی این پرسش شکل می‌گیرد که تولید خودروی برقی در کشور در چه مرحله‌ای قرار دارد؟ در پاسخ به این پرسش عزت‌الله اکبری تالار پشتی، رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی به خبرنگار گسترش‌نیوز گفت: تا جایی که بنده اطلاع دارم اقداماتی در راستای فراهم کردن زیرساخت‌های لازم برای استفاده از خودروهای برقی، در حال انجام است. وقتی می‌دانم اروپا به دنبال این است که سوخت‌های فسیلی را تا سال ۲۰۴۰ ذخیره کند، ما هم باید اقداماتی انجام دهیم.

او ضمن توضیح اقدامات صورت گرفته در مورد خودروهای برقی افزود: براساس اطلاعاتی که دارم در حال ساخت باطری‌های لازم برای خودروهای برقی هستیم.

اکبری تالارپشتی در واکنش به اینکه گفته می‌شود باطری به یکی از چالش‌های اصلی تولید خودروهای برقی شده، خاطرنشان کرد: هدف اصلی برای رفتن به سمت تولید خودروهای برقی، این است که از هر جهت صرفه‌جویی شود. لذا در بحث تولید این نوع از خودرو مسئله باطری و قیمت آن مطرح نیست.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها