|
کدخبر: 296365

قالیباف وارد شهر منجیل شد

رئیس مجلس شورای اسلامی دقایقی قبل به منظور حضور در مراسم بزرگداشت قیام پانزده خرداد در رودبار، وارد شهرستان منجیل در استان گیلان شد.

سیاست قالیباف وارد شهر منجیل شد

۱۲:۰۸/ رئیس مجلس در یادوارۀ شهدای رودبار اظهار کرد: دشمنی استکبار و صهیونیسم جهانی با انقلاب اسلامی و ایران عزیز ما تا زمانی که ما در مسیر سنت‌های الهی و متکی بر مردم و در یک مردم‌سالاری دینی حرکت می‌کنیم تمام‌نشدنی است. دشمنان در این راه در مقابل ما خواهند ایستاد، زیرا نمی‌خواهند جمهوری اسلامی به‌عنوان یک حکومت مستقل مستحکم الگوی سایر کشورها شود.

دکتر قالیباف در ادمه بیان کرد: امام (ره) بدون مردم و امت نمی‌توانست چنین حرکتی را انجام دهد. امام به خداوند تعالی، سنت‌های الهی، و مردم ایمان داشت. امام بدون مردم نمی‌توانست کاری پیش ببرد. ملت نقش اساسی را در این مسیر ایفا کردند. امام (ره) همیشه بر وحدت تأکید داشتند و رمز پیروزی را وحدت می‌دانستند و حضرت امام در کنار حفظ وحدت تنوع آرا و نظرات را نیز می‌پذیرفتند و به نظرات دیگران، قومیت‌ها، مذاهب احترام می‌گذاشتند.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در حادثهٔ زلزله خرداد ماه ۱۳۶۹ رودبار، بنده در رامسر بودم که از همانجا به رشت آمدم و وقتی بعد از پیاده‌روی ۱۰ کیلومتری به رودبار رسیدم با صحنه‌های تلخ و سختی روبه‌رو شدم. آن زمان، روزهای سختی بر مردم گذشت و بنده تا سروسامان اوضاع در رودبار ماندم. آن روزها هم‌چنان در ذهن من است.

قدرت جمهوری اسلامی به قلب مردم است

دکتر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی، در یادوارۀ شهدای رودبار: قدرت نظامی ما نقش بازدارندگی خود را دارد، اما قدرت جمهوری اسلامی به قلب مردم است. اگر مردم قلباً باور به نظام اسلامی داشته باشند، ما محکم پیش می‌رویم، هر کجا موفقیتی کسب کردم جایی بوده است که مردم حضور داشته‌اند و هرجا موفق نبوده‌ایم، جایی بوده است که فرصت به مردم ندادیم. باید حل مشکلات را نیز به مردم بسپاریم.

 امید و آرامش امام از سر منطق قرآن و اهل‌بیت بود

دکتر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی، در یادوارۀ شهدای رودبار: اساس انقلاب و نهضت امام بر پایه سنت‌های الهی و مردم است. اگر امام امید و آرامش داشت، بدون منطق نبود و از منطق قرآن و اهل‌بیت بود. بنده معتقدم هر کجا چالشی داریم به‌خاطر فاصله‌گرفتن از همین باور و ارزش‌هاست.

برای ما مهم‌تر از جهاد تبیین، جهاد تصمیم درست است

دکتر قالیباف در ادامه مطرح کرد: بنده معتقدم برای ما مسئولان مهم‌تر از جهاد تبیین، جهاد تصمیم درست و صحیح است. تصمیم درست تصمیمی است که مبتنی‌بر خرد جمعی و برخاسته از حرکت علمی باشد. تصمیم درست باید شجاعانه و با مسئولیت‌پذیری باشد، تصمیم درست تصمیمی است که وقتی آن را گرفتی، حاضر باشی آبرو و مال و جان خود را در راه آن بگذاری، تصمیم درست تصمیمی است که نسبت به مردم با محبت، عدالت و انصاف باشد.

محمدباقر قالیباف وارد شهرستان منجیل شد

۹:۱۴/ محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی صبح امروز به منظور حضور در مراسم بزرگداشت قیام پانزده خرداد شهرستان رودبار با محوریت شهید یونس رودباری، نخستین شهید انقلاب اسلامی وارد مرکز آموزش تکاوران دریایی قمر بنی هاشم(ع) شهرستان منجیل استان گیلان شد و مورد استقبال اسدالله عباسی استاندار، مهرداد گودرزوند چگینی نماینده مردم رودبار و منجیل و سایر مسئولان استانی و شهرستانی قرار گرفت.

رئیس قوه مقننه در بدو ورود با قرائت فاتحه به مقام شامخ شهید گمنام این مرکز آموزشی نظامی، ادای احترام کرد و برای شرکت در جلسه شورای اداری رودبار، عازم این شهرستان شد.گفتنی است، مراسم بزرگداشت قیام پانزده خرداد صبح امروز(دوشنبه، ۱۵ خرداد ماه) در مصلای امام خمینی(ره) شهرستان رودبار برگزار می شود.

قالیباف1

قالیباف2

سخنرانی در مراسم استانی بزرگداشت قیام پانزده خرداد با محوریت گرامیداشت شهید حجت الاسلام سید یونس حسینی رودباری و حضور در شورای اداری از جمله سفر نیم روزه قالیباف به استان گیلان است.

منبع: مهر

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها