|
کدخبر: 294711

وزیر کشور: روابط ایران و عراق در اوج است

وزیر کشور تاکید کرد: امروز روابط بین ملت و دولت ایران و عراق در بهترین شکل خود قرار دارد و این رابطه در این سطح در جامعه بین‌الملل بی‌نظیر بوده و ان‌شاءالله بتوانیم با کمک هم به زوار امام حسین (ع) به بهترین شکل خدمت رسانی کنیم.

سیاست وزیر کشور: روابط ایران و عراق در اوج است

احمد وحیدی در نشست مشترک با مشاور عالی وزیر کشور عراق و هیات همراه پیرامون اربعین ۱۴۰۲ بیان کرد: به آقای الفکیکی و هیات همراه خوشامد می‌گویم مراسم اربعین یک حرکت بزرگ انسانی است که سالانه اتفاق می‌افتد این حرکت نه تنها یک حرکت انسانی بلکه یک حرکت فرهنگی، اجتماعی و سیاسی بزرگ است. افتخار میزبانی از زوار امام حسین (ع) برای ملت و دولت عراق است و در این سال‌ها به خوبی میزبانی خود را از زوار حسینی انجام داده‌ است. بنده به ملت و دولت بزرگ عراق تبریک می‌گویم که زمینه حضور پرشور زائران حسینی را فراهم می‌کنند و این نشان‌دهنده قدرت دولت عراق است دولتی که می‌تواند امنیت چنین حرکت عظیمی را تامین کند و آغوش خود را به روی همه ملت‌ها برای حضور در این مراسم می‌کشاید دارای قدرت است.

وی در ادامه اظهار کرد: امروز هم روابط ایران و عراق در اوج است این روابط هم در سطح ملت‌ها و هم در سطح دولت‌ها در بهترین شکل خود قرار دارد باید از مسیر ارتباطات عمیق و مستحکم مردمی و دولتی آینده درخشانی را برای ملت‌ها رقم بزنیم. کمتر پیش می‌آید و یا اصلا روابطی بین دو ملت و دو کشور مانند ایران و عراق در سطح دنیا دیده نمی‌شود.

وزیر کشور در ادامه تصریح کرد: همانطور که آقای الفکیکی اشاره داشتند همه هدف ما این است که به زوار امام حسین (ع) خدمت کنیم و این موضوع هم مرز نمی‌شناسد و زمانی ارزش این خدمت‌رسانی بیشتر می‌شود که فراتر از مذاهب و ملیت‌ها می‌رود. فراهم کردن بستر زیرساخت‌ها برای حضور پرشور زوار حسینی هم مسئولیت ما به شمار رفته و هم برای ما افتخار است. درجلساتی که تاکنون تشکیل شده توافقات خوبی صورت گرفته است یکسری از توافقات در سال گذشته خیلی کمک کرد تا زوار با سهولت در مراسم اربعین حضور پیدا کند از جمله آنها باز شدن مرزهای جدید، تمدید مجوزها و عبور اتباع از مرزهای ایران بود. ان‌شاءالله امسال هم بتوانیم این تدابیر را اتخاذ کنیم.

وی در ادامه تاکید کرد: چندین نکته وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرد اولی سرعت عبور زائران از مرز است که هرچه بیشتر باشد بهتر است به محض این‌که مردم پشت صف در مرزها می‌مانند به خاطر گرمای هوا دچار مشکلاتی در حوزه سلامت می‌شوند هرچه سرعت عبور از مرز بالاتر باشد بهتر این کار انجام می‌شود. مساله بعدی حمل و نقل در داخل عراق است می‌دانم که زحمات زیادی در این حوزه کشیده می‌شود اما سال گذشته اجحافی در کرایه‌ها صورت گرفت که بلافاصله برخورد شد. ان‌شاءالله در حوزه قیمت حمل و نقل همان قیمتی که دولت عراق تعیین می‌کند از زائران اخذ شود.

وی اضافه کرد: استقرار زوار از دیگر مسائلی است که باید با کمک هم تسهیل کنیم خوشبختانه امنیت خوبی در سال‌های اخیر برپا بوده و امسال نیز خواهد بود تصمیمات لحظه‌ای خوبی گرفته شد ان‌شاءالله امسال هم این همفکری و کمک به صورت لحظه‌ای برقرار باشد. برای این‌که تعداد گیت‌های عبور از مرز بیشتر شود و تعداد موکب‌ها در خاک عراق افزایش پیدا کند ما آماده کمک هستید ان‌شاالله حمل و نقل از داخل عراق سریع‌تر صورت گیرد. ان‌شاءالله بتوانیم بستر حضور زائران در مراسم اربعین را فراهم کنیم.

منبع: ايسنا

ارسال نظر