|
کدخبر: 257562

ایران و عربستان به توافق می رسند؟

نخست وزیر عراق در سخنانی با تاکید بر اینکه دستیابی به همگرایی بین ریاض و تهران به نفع عراق است، گفت: ما مطمئن هستیم که یک پیشرفت واقعی در روابط بین آن دو وجود دارد.

سیاست ایران و عربستان به توافق می رسند؟

مصطفی الکاظمی در گفتگو با روزنامه الصباح اظهار داشت: عراق منافع مستقیمی در دستیابی به تفاهم بین کشورهای منطقه و دستیابی به ثبات منطقه دارد.

الکاظمی افزود: از آنجایی که روابط خوبی بین عربستان و ایران و طرف های منطقه ای و بین المللی داریم توانستیم فضای گفتگوی مثبتی را در خاک عراق بین دو کشور ایجاد کنیم که بسیاری از آنها اعلام نشد.

نخست وزیر عراق با اشاره به اینکه برادران در عربستان و ایران با پرونده گفتگو و الزامات شرایط کنونی منطقه با مسئولیت بالایی برخورد می کنند و ما اطمینان داریم که این تفاهم نزدیک شده است، بیان کرد: یک پیشرفت واقعی و گسترده در روابط بین کشورهای منطقه به پشتوانه یک اعتقاد راسخ و نیات درست وجود دارد و آینده منطقه بستگی به این دارد که آن را به عنوان یک سیتسم همگرایی در نظر بگیریم.

وی ادامه داد: این سیستم نمی تواند بدون حل مشکلات آن و به صفر رساندن بحران ها خود را وقف سازندگی اقتصادی کند و به توسعه جهانی برسد.

الکاظمی تاکید کرد: دولت عراق در روابط خارجی خود غیر از آنچه در قانون اساسی آمده را انجام نداده است. قانون اساسی تاکید دارد که عراق باید روابط متوازن خود را با کشورها حفظ کند و از سیاست محورهای بین المللی دوری کند و منبع تهدید برای همسایگانش نباشد تا بتواند روابط متعادل با همه کشورها داشته باشد و فضای مثبت و سالم با همه ایجاد کند.

منبع: شفقنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها