|
کدخبر: 293534

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفتگو با گسترش نیوز مطرح کرد؛

آخرین گمانی زنی ها درباره جانشین فاطمی امین / رئیسی برای این گزینه با رهبری هماهنگی می کند

حاجی دلیگانی؛ عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: چنانچه دولت برای معرفی وزیر گزینه‌ای غیر از نمایندگان مجلس نداشته باشد حتماً رئیسی خدمت رهبری می‌رود و با ایشان هماهنگ می‌کنند، در هر صورت بستگی به نظر رئیسی دارد که گزینه وزیر صمت را از میان چه کسی معرفی کند.

سیاست آخرین گمانی زنی ها درباره جانشین فاطمی امین / رئیسی برای این گزینه با رهبری هماهنگی می کند

با گذشت حدود یک هفته از اخراج عضو اقتصادی دولت از کابینه، گمانه‌زنی‌ها درباره جانشین فاطمی امین کماکان ادامه دارد. در این میان اظهارنظر معاون پارلمانی رئیس جمهور نیز آب به آسیاب گمانه‌ها ریخت. در حقیقت سید محمد حسینی با رد این شاعبه که امکان دارد وزیر پیشنهادی صمت از میان دولت باشد، گمانه‌ها درباره اینکه ممکن است وزیر آینده صمت از مجلس معرفی شود، را تقویت کرد.

با گذشت ۳ روز از خبر معاون دولت مبنی بر اینکه رئیسی ۴ نفر را برای برعهده گرفتن وزارت صمت در نظر گرفته، هنوز هویت این افراد مشخص نشده است. لذا با این پیش فرض که ممکن است در این مدت دولت گزینه‌های خود را برای بر عهده گرفتن وزارت صمت به هیئت رئیسه معرفی کرده، خبرنگار گسترش نیوز با یکی از اعضای این هیئت گفتگو کرد.

 

حسینعلی حاجی دلیگانی، عضو هیئت رئیسه مجلس شورای در گفتگو با خبرنگار گسترش نیوز در پاسخ به اینکه تاکنون دولت گزینه پیشنهادی خود را برای وزارت صمت به هیئت رئیسه معرفی کرده است؟ گفت: خیر، تاکنون موردی درباره اینکه چه کسی قرار است به عنوان وزیر صمت معرفی شود، نشنیدم.

او درباره اینکه وزیر آینده صمت از داخل دولت معرفی می‌شود و یا از میان نمایندگان؟ افزود: اطلاعی ندارم، در این مورد چیزی نشنیدم.

حاجی دلیگانی در پاسخ به اینکه پیش از این نمایندگان از حضور افرادی مانند شمس‌الدین حسینی، طاهری و تعداد دیگری از نمایندگان به عنوان گزینه وزارت صمت خبر دادند، این اقدام دولت با منویات مقام معظم رهبری درباره ورود نکردن نمایندگان به دولت، تناقض ندارد؟ تصریح کرد: بنده نمی‌توانم در این زمینه اظهارنظر کنم. در حقیقت باید مشاهده کرد که در نهایت رئیسی چه تصمیمی می‌گیرد چراکه ضرورت‌ها بحث دیگری است.

او در واکنش به اینکه حتی اگر رئیس جمهور در شرایط ضروری از مجلس وزیر صمت را معرفی کند، خلاف منویات رهبری محسوب نمی‌شود؟ خاطرنشان کرد: بنده عین جمله مقام معظم رهبری را به خاطر ندارم اما چنانچه دولت برای معرفی وزیر گزینه‌ای غیر از نمایندگان مجلس نداشته باشد حتماً رئیسی خدمت رهبری می‌رود و با ایشان هماهنگ می‌کنند، در هر صورت بستگی به نظر رئیسی دارد که گزینه وزیر صمت را از میان چه کسی معرفی کند.

خودروی رانتی دریافت نکردم

حاجی‌دلیگانی در پاسخ به این سوال که بازرسی ریاست جمهوری لیست نمایندگان دریافت‎کننده خوردهای شاسی بلند رانتی را تایید کرده، آیا نام شما نیز در این لیست وجود دارد؟ گفت: خیر، نام بنده در لیست دریافت‎کنندگان خوردهای شاسی بلند رانتی نیست.

ارسال نظر