|
کدخبر: 288572

جدید ترین صحبت ها درباره مسمومیت دانش آموزان

وزیر کشور گفت: براساس بررسی ها عامل خاصی را هنوز پیدا نکرده ایم که بگوییم ماده خاصی بوده که در نتیجه آن چنین اتفاقاتی افتاده است.

سیاست جدید ترین صحبت ها درباره مسمومیت دانش آموزان

احمد وحیدی وزیر کشور امروز چهارشنبه (۱۰ اسفند) در مورد مسمومیت‌های دانش‌آموزان گفت: پیرو حوادث اخیر در مورد مسمومیت دانش آموزان در خدمت برخی مسئولان بودیم.

وی افزود: درصد بالایی از آنچه که تحت عنوان عارضه مطرح شده بود بالای نود درصد مربوط به عوامل خارجی نبوده است و بیشتر نگرانی هایی که  بوده، این است که براثر طرح این موضوع پیش آمده است .

وحیدی در ادامه گفت: کسانی هم که علایمی مثل سردرد داشتند و به بیمارستان رفتند غالب آنها در ساعات اولیه بدون نیاز به درمان خاصی مرخص شدند و تقریبا ده نفر بیشتر نگهداری شدند. 

وحیدی در مورد عوامل این ماجرا گفت: براساس بررسی ها عامل خاصی را هنوز پیدا نکرده ایم که بگوییم ماده خاصی بوده که در نتیجه آن چنین اتفاقاتی افتاده است.

در ادامه نشست مشترک وزیر کشور و وزیر آموزش و پرورش درباره مسمویت های دانش آموزان توضیحاتی درباره نحوه پیگیری این مسئله اعلام شد.

نوری وزیر آموزش و پرورش گفت: مرجع واحدی برای همگرایی دستگاههای مختلف برای بررسی این موضوع در نظر گرفته شد و مسوولیتش به برادرمان آقای وحیدی وزیر محترم کشور سپرده شد. بلافاصله جلسه برگزار شد و تمامی دست اندرکاران خاصه وزارت بهداشت و آموزش و پرورش و استانداران محترم در این جلسه حاضر بودند.

نیروهای اطلاعاتی درحال بررسی عوامل آن هستند. هیچ کس در مسمومیت‌ها فلج نشده است. تا کنون گزارشی از ماده خاص سمی نداشتیم. مسئله ماجراجویی شخصی توسط عوامل اطلاعاتی در حال بررسی است.

رسانه های خارجی برای بازی با روح و روان خانواده ها اخبار درست را منتشر نمی کنند.

دستگاه های اطلاعاتی کسانی که موثر بوده باشند چه وابسته به گروهک ها بوده باشند چه از روی ماجراجویی بیرون مدرسه و چه داخل مدرسه کشف خواهند شد.

وحیدی گفت : هیچ کس در مسمومیت‌ها فلج نشده استتاکنون کسی درباره مسمومیت‌ها دستگیر نشده است و هیچ کس هم در مسمومیت‌ها فلج نشده و این ادعا کذب است.بخش اعظمی از این موضوع ناشی از ایجاد جو روانی در بین دانش‌آموزان و خانواده‌ها بوده است.نیروهای امنیتی و اطلاعاتی اگر به سرنخ‌هایی دست یابند و افرادی که وابسته به هر گروهکی باشند، دستگیر شوند، اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وزیر آموزش و پرورش: قسمت اعظمی از مسئله ایجاد شده در مورد مسمومیت دانش آموزان به دلیل ایجاد بحث روانی در جامعه است

دانش آموزهای ما دانش آموزهای سالمی هستند و علی رغم همه توطئه ها در ۵ المپیاد جهانی رتبه چهارم دنیا را دارند

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها