|
کدخبر: 287236

استقبال رسمی از رئیسی در چین

آیین استقبال رسمی «شی جین پینگ» رئیس جمهور چین از آیت الله «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور اسلامی ایران، دقایقی پیش در ساختمان کنگره ملی خلق چین برگزار شد.

سیاست استقبال رسمی از رئیسی در چین

آیت الله سید ابراهیم رئیسی در دهمین سفر خارجی خود در ۱۸ ماه اخیر، بامداد سه شنبه به وقت تهران وارد پکن پایتخت چین و دومین شهر بزرگ این کشور شد و در پای پرواز مورد استقبال سفیر جمهوری اسلامی ایران در پکن و ...... چین قرار گرفت.

رئیس جمهور شهریور ماه امسال و در هشتمین سفر خارجی خود به اجلاس سازمان همکاری شانگهای در سمرقند با همتای چینی دیدار و گفت و گو کرده بود که در این نشست دوجانبه، «شی جین پینگ» به طور رسمی از رئیس جمهور ایران برای سفر به پکن دعوت کرد.

معاون‌سیاسی دفتر رئیس‌جمهور، سفر رئیس‌جمهور را نخستین سفر دولتی به چین در دو دهه گذشته عنوان کرد و گفت که این سفر با آداب کامل تشریفات انجام می‌شود که نشان از توجه میزبان است.

محمد جمشیدی راهبرد دولت جمهوری اسلامی را سیاست همگرایی اقتصادی با تمرکز بر حوزه آسیا عنوان کرد که مورد توجه ویژه جدی است.

پیش از سفر رئیس جمهور به این کشور، در ۲۲ آذر ماه امسال نشست «همکاری‌های جامع ایران و چین» با حضور محمد مخبر معاون اول رییس جمهور ایران و هو چون هوآ معاون نخست وزیر چین در مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد برگزار شد که محور اصلی آن راهکار افزایش روند اجرای برنامه همکاری جامع ۲۵ ساله ایران و چین بود.

وزیر امور اقتصاد و دارایی ایران در آن نشست گفته بود که ۱۶ تفاهم در نشست مشترک بین مقامات عالی دو کشور در حوزه ایران و چین نهایی و قرار شد اقدامات اجرایی آن هم در حوزه انرژی، سرمایه گذاری مشترک و تعاملات مالی و ارزی و بانکی بین دوکشور و هم در طرح های استراتژیکی در حوزه ترانزیت و زیر ساختی در دستور کار جزئیات آن قرار گیرد تا در دیدار بعدی رئیسان جمهور دو کشور به تصویب برسد.

 

 

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها