|
کدخبر: 286749 امیرمحمد درویش

گفت و گوی گسترش نیوز با نماینده مجلس؛

نظام قبلی یک روز هم برای مردم کار نکرد / انقلاب اسلامی دیکتاتوری را از بین برد

عباس زاده مشکینی گفت: با آمدن انقلاب اسلامی، کشور به یک تحول بزرگ دست پیدا کرده است و از تمام جهت‌ها ما شاهد تغییرهای اساسی هستیم

سیاست نظام قبلی یک روز هم برای مردم کار نکرد / انقلاب اسلامی دیکتاتوری را از بین برد

جمهوری اسلامی ایران که بعد از دوران پهلوی شکل گرفت، کشور را دچار تغییر و تحولات اساسی کرد. با آنکه بعد از روی کار آمدن نظام اسلامی در کشور، شاهد جنگ تحمیلی از سوی کشور عراق بودیم اما ثبات کشور حفظ شد. به اعتقاد بسیاری از سیاست مداران، چه در داخل و چه در خارج از کشور، با روی کار آمدن نظام اسلامی، کشور دچار تغییر و تحولات اساسی شد و در مسیر سازنده‌ای قرار گرفت. اکنون که انقلاب اسلامی وارد چهل و چهارمین سال خود می‌شود، گفت‌وگویی با محمود عباس زاده مشکینی، نماینده مجلس شورای اسلامی داشتیم.

جمهوری-اسلامی-۲

خفقان به آزادی تبدیل شد

محمود عباس زاده مشکینی، نماینده مجلس، در گفت‌وگو با گسترش نیوز اظهار کرد: جمهوری اسلامی در کشور ما، تحولات بسیار گسترده‌ای در حوزه نظر و همچنین در حوزه عمل ایجاد کرد. انقلاب اسلامی بسیاری از رذایل سیاسی را به فضایل سیاسی تبدیل کرده است. سلطنت را به جمهوریت و همچنین دیکتاتوری را به مردم سالاری تبدیل کرد. وابستگی به کشور‌های دیگر تبدیل به استقلال و همچنین حالت خفقان به آزادی بیان تبدیل شد.

مشکینی ادامه داد: تمام این نکاتی که گفته شد را می‌توان از دستاوردهای انقلاب نام برد. این نکاتی که نام برده شد، چیزهای کوچکی نیست.

این نماینده مجلس گفت: اگر از بعد اقتصادی بخواهیم دستاوردهای انقلاب اسلامی را بررسی کنیم، کسانی که سردمدار کشور بودند؛ قبل از انقلاب، نزدیک به ۵۰ سال است که تمام خانواده‌هایشان به همراه خودشان، در خارج از کشور زندگی لاکچری دارند. باید گفت این افراد در طول عمرشان، حتی یک روز هم کار نکردند. هیچ وقت به مردم توضیح ندادند که این پول‌ها را که در خارج از کشور خرج می‌کنند از کجا آورده‌اند. هیچ توضیحی درباره آنکه این پول‌ها را چرا از کشور خارج کرده‌اند هم ارائه ندادند.

عباس-مشکینی

مشکینی خاطرنشان کرد: افرادی که در نظام قبلی بوده‌اند، یک روز فعالیت برای مردم نداشتند و مقدار چشمگیری از پول‌های مملکت را با خود به خارج از کشور بردند. اینگونه که مشاهده می‌کنید، همچنان خودشان و نوه و نتیجه هایشان در رفاه کامل و در خارج از کشور، مشغول زندگی هستند.

وی افزود: کشوری داشتیم که کمتر از ۳۰درصد مردم در شهر‌ها و کم تر ۱۰درصد مردم در مناطق بالای شهر برق و آب داشتند و همچنین دارای یک زندگی لاکچری بودند. ۷۰ درصد مردم که در روستاها زندگی می‌کردند از ساده‌ترین امکانات محروم بودند. حتی شناسنامه هم نداشتند و دولت از ساده‌ترین امکانات برای این افراد خودداری می‌کرد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در ادامه به گسترش نیوز گفت: کشوری که دارای ۳۶میلیون نفر جمعیت بود، ۷۰ درصد آن در روستا زندگی می‌کردند و از هیچ امکاناتی برخوردار نبودند. در واقع می‌توان گفت که دولت از ارائه امکانات به مردم روستا نشین دریغ می‌کرد. این موارد شامل امکانات اولیه اساسی بوده است که از جمله آنها می‌توان به نبود برق، گاز و آب اشاره کرد.

مشکینی افزود: در بسیاری از همین روستاها حتی تلویزیون هم به ندرت یافت می‌شد. در هر روستا شاید یک یا ۲عدد رادیوی قدیمی و پیچی وجود داشت که آن هم برای افراد نبود و در خانه کدخدا وجود داشت.

وی ادامه داد: باید گفت که با آمدن انقلاب اسلامی، کشور به یک تحول بزرگ دست پیدا کرده است و از تمام جهت‌ها ما شاهد تغییرهای اساسی هستیم. علاوه بر آن، می‌توان گفت که جهان هم دچار یک تحول بزرگ شده است اما این نکته را باید اضافه کرد که کشور هم پا به پای جهان دچار تحول شده است. در کشور ۳۶ میلیونی که صادرات نفت بسیار زیاد بود، چرا فقر بیداد می‌کرد؟

عملکرد جمهوری اسلامی با قبل انقلاب قابل مقایسه نیست

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی گفت: ما بعد از انقلاب از لحاظ کیفیت و کمیت می‌توانستیم حتی از این هم بهتر باشیم. بالاخره یک سری موانع و همچنین کم کاری هایی وجود داشت که سبب شد به مرحله بالایی از کیفیتی که مدنظر انقلاب اسلامی بود برسیم. البته این نکته هم دارای اهمیت است که بی‌تجربگی در تعدادی از کارها بی‌تاثیر نبود.

مشکینی در پایان گفت: ما نقطه ضعف‌هایی هم داشته‌ایم اما باید گفت که عملکرد جمهوری اسلامی به هیچ عنوان با قبل از انقلاب قابل مقایسه نیست. برای بررسی عملکرد جمهوری اسلامی بسیاری از مقاطع تاریخی گویا هستد. طولانی‌ترین جنگ به جمهوری اسلامی تحمیل شد اما یک وجب از خاک کشور را ندادیم. درحالی که در ۲۰۰ سال قبل و به واسطه هر جنگی، یک بخش از خاک ایران جدا شد. شما ببینید ایران ما چندین برابر ایران فعلی بوده است. با هر قراردادی تکه‌ای از خاک کشور را جدا کردند. درحال‌حاضر هم تبدیل به مقتدر‌ترین کشور خاورمیانه شده‌ایم و همچنین لنگر و گرانی گاه ثبات سیاسی و امنیتی هستیم. کم و کاستی هم وجود دارد که باید آن را بپذیریم و برای برطرف کردن آنها اقدام کنیم.

  • علیرضا ارسالی در

    صددرصد اقای مشکینی

  • علیرضا ارسالی در

    اقای مشکینی انزمان فضای مجازی نبود بیمعرفتها چه چیزهایی بردن مردم متوجه بشن ولی الان لامذهب تکان بخورن هدف قرارمیگیرن فقط نمیدونم چرا فضای مجازی دراین دوره بدشده میخواین خلاصش بکنین

ارسال نظر

 

سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها