|
کدخبر: 278469

معاون پارلمانی رئیسی: آزادی خط قرمز دارد

محمد حسینی معاون امور مجلس رئیس‌جمهور در جمع دانشجویان دانشگاه تربیت مدرس گفت: تنها نظام و حکومتی هستیم که بر اساس رفراندوم بنا شد و هیچ نظامی تاکنون آرای مردمی نداشته است.

سیاست داخلی معاون پارلمانی رئیسی:  آزادی خط قرمز دارد

سید محمد حسینی معاون امور مجلس رئیس‌جمهور ظهر امروز (سه‌شنبه ۱۷ آبان) با حضور در دانشگاه تربیت مدرس، در نشست پرسش و پاسخ با دانشجویان این دانشگاه حاضر شد.

به نوشته فارس، سید محمد حسینی معاون امور مجلس رئیس‌جمهور در این مراسم که با عنوان «جمهوری اسلامی، آزادی و حق اعتراض» برگزار شد، هنگامی که در ابتدای سخنرانی با شعار دانشجویان مواجه شد، گفت: ما آمده‌ایم تا حرف‌های شما را بشنویم و با شعار آزادی موجب دیکتاتوری نشوید و با آزادی بیان مقابله نکنید.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفت: در دوران اختناق، دیکتاتوری و استبداد شاهنشاهی که با حمایت آمریکا در کشور حاکم بود ، لایحه‌ای تصویب شد که امام (ره) نسبت به تحقیر ایرانیان در این لایحه اعتراض کرد و همین موجب تبعید امام شد.

وی در ادامه در واکنش به شعار دانشجویان مبنی بر لزوم آزادی بیان در کشور، افزود: ما تنها حکومت و نظام در جهان هستیم که براساس رفراندوم بنا شد و هیچ نظامی تاکنون آرای مردمی نداشت. کارنامه منافقان را بررسی کنید ببینید که این‌ها در سال ۱۳۶۰ اعلام جنگ مسلحانه کردند و ۱۷ هزار نفر در کشور قربانی ترور هستند که همه با حمایت آمریکا بود.

حسینی ادامه داد: ما پذیرای اعتراض هستیم، اما نظام اسلامی ۵۰ روز است که اغتشاش را تحمل کرده است. جان بولتون دیروز اعلام کرد که مخالفان در ایران مسلح شده اند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با بیان اینکه آزادی از شعارهای اساسی انقلاب بوده است، گفت: اختناق و استبداد ستمشاهی با حمایت آمریکا در ایران برقرار بود. ما آن موقع جوان بودیم و آن وضعیت را دیدیم. هر اعتراضی را سرکوب می کردند. ما با تمام وجود به آزادی اعتقاد داریم. تنها نظامی هستیم که نظام را براساس رفراندوم انتخاب کرده ایم.

در این لحظه دانشجویان شعار دادند «دشمن ما همینجاست دروغ میگن آمریکاست» که حسینی هم گفت: آمریکا از اغتشاشات حمایت کرده است. ۸ سال در جنگ از عراق حمایت کردند. منافقین که در کشور تریبون داشتند و اکنون از اعتراضات حمایت می کنند، ۱۷ هزار نفر را ترور کردند اما آمریکا آنها را از لیست ترور خارج کرد و اکنون مورد حمایت آمریکا هستند. بررسی کنید که کومله و دموکرات که در سقز آدم می‌کُشند چه کسانی هستند؟ ببینید ریگی چه جنایتی در سیستان و بلوچستان انجام داد؟

وی افزود: در این یک‌سال مقابل مجلس تجمعات زیادی انجام شد و ما حقوق بازنشسته و فرهنگی را دنبال کردیم اما دیدیم که این روزها برخی افراد، مسلحانه نیروهای بسیج را به شهادت رساندند. همین‌ها در دادگاه، وکیل دارند. معنای آزادی هجمه به دیگران و حمله به تمامیت ارضی کشور نیست. آزادی خط قرمز دارد. ما اجازه نمی دهد کسی ایران را تجزیه کند. ما کمک کردیم داعش شکست بخورد. سردار سلیمانی و همدانی و جوانانی مثل حججی داعش را سرجایش خود نشاندند و با خشونت مقابله کردند.

 

معاون رئیس‌جمهور تاکید کرد: قبول داریم که کاستی وجود دارد و در تلاش برای رفع آنها هستیم. رئیس‌جمهور هم تاکید دارد، حرف‌ها شنیده شود. در مجلس هم حرف‌های زیادی زده می‌شود. در قانون اساسی رفراندوم پیش‌‌بینی شده، اما مگر می‌شود اصل نظام به رفراندم گذاشته شود؟ رفراندوم برای مواردی است نه اصل نظام.

حسینی در پاسخ به یکی از آنها که به انتقاد از دستگیری دانشجویان پرداخت گفت: من نام 40 نفر را دارم که دروغین گفته شده کشته شدند. دستگیرشدگان اگر جرمی مرتکب نشده باشند، آزاد می‌‍‌شوند، اما وقتی کسی را می‌کُشند یا امنیت جامعه را به هم می‌ریزند، برخورد می‌شود. بنای نظام برخورد با رحمت بوده و افراد زیادی آزاد شده‌اند، ولی با افراد مسلح برخورد می‌شود. اگر دانشجو تخلفی کرد، کمیته انضباطی باید برخورد کند.

در این لحظه برخی از دانشجویان شعارهای ساختارشکنانه سر دادند که حسینی در پاسخ به این عده گفت: قبله آمال برخی غرب است. ببینید فرانسه چه برخوردی با جلیقه زردها کرد. در اول انقلاب منافقین فعالیت داشتند، ولی وقتی دست به اسلحه بردند با آنها برخورد شد. حق اعتراض وجود دارد اما اگر کسی اموال عمومی را تخریب کرد باید خسارت آن را هم بدهد.

وی در پاسخ به انتقاد دانشجویی از دستگیری افراد بخاطر انتشار توییت یا خواندن آهنگ، گفت: این‌ها تهمت است. اینجا دانشگاه است و محل حرف و منطق است و باید با منطق صحبت کنیم.

معاون پارلمانی رئیس جمهور در واکنش به خروج برخی دانشجویان دانشگاه تربیت مدرس از سالن اجتماعات گفت: دوستانی که تحمل شنیدن صدای مخالف را ندارند بیرون می روند؛ پشت تریبون شعار دادند، تهمت زدند و افترا بستند، حالا که باید حرف‌ها را بشنوند بیرون رفتند. این نشان می دهد چقدر اینها تحمل و سعه صدر دارند. منطق این ها همین است. اینها می‌خواهند با شعار و جنجال و هیاهو حرف خود را به کرسی بنشاند و به مردم تحمیل کنند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور در قسمت پایانی این برنامه و در پاسخ به سوالات دانشجویان اظهار کرد: این دولت برای از بین بردن منشأ فساد تمام توان خودش را گذاشته است و سعی دارد در خدمت مردم باشد؛ در طول یک سال گذشته رئیس‌جمهور به تمام استان‌های کشور سفر کرد؛ بنده هم در این یک سال از ۱۲۵ شهرستان، روستا و شهر بازدید کردم.

وی تصریح کرد: عده ای دنبال ایجاد جنگ برادر کشی در کشور هستند و می‌خواهند ما را تبدیل به سوریه کنند و عده‌ای هم بدون آگاهی با آن‌ها همراهی می‌کنند. آیا فکر می‌کنید عربستان سعودی که مخالفان کم سن خود را هم گردن می‌زند، با رسانه‌هایی که بر علیه ما تجهیز کرده، می‌خواهد به ما درس اخلاق دهد؟ در حال حاضر نظم جهانی درحال تغییر است و ما نمی‌توانیم فقط بنشینیم و از غربی‌ها درخواست امکانات کنیم. ما در حال تعامل با کشورهای جهان مانند ونزوئلا هستیم. ما با کمک دانشگاهیان پیشرفت‌های بزرگی از جمله در زمینه های نانو و هواوفضا داشتیم.

معاون پارلمانی رئیس جمهور بیان کرد: بعد از تعطیلی چند ساله گردشگری در کشور به خاطر کرونا، گردشگری کشور در حال رونق گرفتن بود ولی هم‌اکنون به خاطر تبلیغات رسانه‌های معاند که نشان دهد تمام کشور در آتش می‌سوزد، توریست‌ها، تورهای خود را لغو می‌کنند.

 

وی خاطرنشان کرد: من یک روستا زاده هستم، کار کردم و بعد نماینده شدم و الان هم در دولت مسئولیت دارم و این نشان می‌دهد راه در جمهوری اسلامی برای همه باز است. ما به دنبال کار کردن هستیم.

حسینی با بیان اینکه مسائل کشور با حضور شما دانشجویان در میدان حل می‌شود، خاطرنشان کرد: دانشگاه بیشترین نقش را در پیشرفت کشور داشته است. ما علاقه داریم که دانشجویان در مسائل سیاسی ورود کنند و امیدواریم محیط های دانشجویی در بحث و گفت‌وگو و ارائه راهکار پیشگام باشند.

منبع: فارس

ارسال نظر