|
کدخبر: 277298

نخست وزیر جدید انگلیس معرفی شد

ریشی سوناک پس از دیدار با پادشاه چارلز سوم در کاخ باکینگهام رسماً نخست وزیر بریتانیا شد. سوناک اولین نخست‌وزیر منصوب شده توسط پادشاه چارلز سوم و سومین نخست‌وزیر بریتانیا در سال جاری است.

سیاست نخست وزیر جدید انگلیس معرفی شد

چارلز سوم، پادشاه بریتانیا رسما "ریشی سوناک" را مامور تشکیل دولت کرد.
شبکه انگلیسی «اسکای نیوز» امروز سه شنبه گزارش داد که بعد از دریافت استعفای لیز تراس، چارلز سوم، پادشاه بریتانیا ریشی سوناک را به عنوان نخست وزیر منصوب کرد و او را مأمور تشکیل دولت جدید بریتانیا کرد.

این کانال اعلام کرد که ریشی سوناک پس از دیدار با پادشاه چارلز سوم در کاخ باکینگهام رسماً نخست وزیر شد.

سوناک اولین نخست‌وزیر منصوب شده توسط پادشاه چارلز سوم و سومین نخست‌وزیر بریتانیا در سال جاری است.

او در اولین سخنرانی خود مقابل دفتر نخست‌وزیر گفت که به تازگی دعوت پادشاه برای تشکیل دولت را پذیرفته است. او در توضیح اینکه چرا اینجاست گفت: در حال حاضر کشور ما با یک بحران اقتصادی عمیق مواجه است. پیامدهای کووید هنوز ادامه دارد و جنگ در اوکراین بازارهای سراسر جهان را بی‌ثبات کرده است.

وی افزود: لیز تراس حق داشت که می‌خواست رشد را بهبود بخشد. این یک "هدف شریف" بود. او "خستگی ناپذیری" او را تحسین کرد. اما گفت: با این حال اشتباهاتی رخ داد.

سوناک گفت که برای "رفع" این اشتباهات به عنوان نخست وزیر انتخاب شده است.

وی تصریح کرد: «تصمیم‌گیری‌های دشوار» در پیش است، شما در طول دوران کووید من را دیدید که هر کاری می‌توانستم برای مردم و کسب‌وکارها با طرح‌هایی مانند مرخصی انجام دادم، همیشه محدودیت ها بیشتر از همیشه وجود دارد. اما من به شما قول می‌دهم که همین دلسوزی را برای چالش‌هایی که امروز با آن روبرو هستیم، داشته باشم دولتی که من رهبری می کنم نسل بعدی، فرزندان و نوه‌های شما را با بدهی به حال خود رها نمی کند . من کشورمان را نه با حرف، بلکه با عمل متحد خواهم کرد. این دولت از یکپارچگی، حرفه ای بودن و مسئولیت پذیری برخوردار خواهد بود.

سوناک گفت که او از چالش‌ها دلسرد نیست و بر اساس «بهترین سنت‌های حزب» حکومت خواهد کرد.

وی به بوریس جانسون "به خاطر دستاوردهای باورنکردنی‌اش به عنوان نخست وزیر" ادای احترام کرد و گفت مقامی که این حزب در سال ۲۰۱۹ به دست آورده است به هیچ فردی تعلق ندارد.

نخست‌وزیر جدید انگلیس گفت که به وعده مانیفست حزب عمل خواهد کرد. یک نهاد بهداشتی قوی‌تر، مدارس بهتر، خیابان‌های امن‌تر، کنترل مرزها، حفاظت از محیط زیست، حمایت از نیروهای مسلح برای ارتقای سطح و ایجاد اقتصادی که فرصت‌های برگزیت را در بر بگیرد، جایی که کسب‌وکارها سرمایه‌گذاری، نوآوری و ایجاد شغل داشته باشد.

وی تصریح کرد: می‌فهمم این لحظه چقدر سخت است. پس از میلیاردها پوند هزینه‌ای که برای مبارزه با کووید به ما تحمیل شد، پس از آن همه اتفاقاتی که در بحبوحه یک جنگ وحشتناک رخ داد، من کاملاً از سختی کارها آگاهم و همچنین می‌دانم که برای بازگرداندن اعتماد باید کارهایی انجام دهم، این اتفاق افتاده است. تنها چیزی که می‌توانم بگویم این است که ترسی ندارم. من مقام عالی را که پذیرفته‌ام می‌دانم و امیدوارم به قول‌ها عمل کنم. من اینجا در برابر شما ایستاده‌ام و آماده هدایت کشورمان به سوی آینده هستم.

 

منبع: انتخاب

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها