|
کدخبر: 276084

تماس تلفنی امیر قطر با زلنسکی

امیر قطر در تماسی تلفنی با رئیس جمهور اوکراین بر لزوم توقف بحران موجود از طریق گفتگو و راه‌های دیپلماتیک و مذاکرات تاکید کرد.

امیر قطر امروز (دوشنبه) در تماسی تلفنی با رئیس جمهور اوکراین ضمن گفتگو درباره آخرین تحولات، بر لزوم توقف بحران موجود از طریق گفتگو و راه‌های دیپلماتیک و مذاکرات تاکید کرد.

به نوشته روزنامه الشرق چاپ قطر، تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر امروز در تماسی تلفنی با ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین ضمن گفتگو درباره آخرین تحولات به ویژه بحران با روسیه، بر لزوم توقف بحران موجود با گفتگو و راه‌های دیپلماتیک از جمله از طریق مذاکرات تاکید کرد.

امیر قطر در این گفتگوی تلفنی بار دیگر تمامی طرف‌ها را به خویشتن‌داری، حل اختلافات از راه گفتگو و دیپلماسی، حل‌وفصل اختلافات بین‌المللی از راه‌های مسالمت‌آمیز و نیز خودداری از اقداماتی که می‌توانند منجر به افزایش تنش شوند، دعوت کرد.

همچنین آل ثانی بار دیگر موضعگیری دوحه را در این خصوص اعلام کرده و بر لزوم احترام به حاکمیت اوکراین و تمامیت ارضی آن در مرزهای مورد تایید بین‌المللی و نیز پایبندی به منشور سازمان ملل و اصول قوانین بین‌المللی از جمله تعهدات مربوط به حل‌وفصل درگیری‌های بین‌المللی از راه‌های مسالمت‌آمیز تاکید کرد.

دفتر رئیس جمهور اوکراین نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که زلنسکی در این تماس تلفنی از امیر قطر بابت حمایت جدی‌اش از حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین تشکر کرد.

همچنین در این بیانیه آمده است، زلنسکی و آل ثانی درباره در پیش گرفتن گام‌های مشترک بیشتر در سازمان ملل و دیگر نهادهای بین‌المللی گفتگو کردند.

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها