|
کدخبر: 275761

دشمن به دنبال تعطیل کردن مدارس است!

وزیر آموزش و پرورش گفت: دشمنان با هجمه رسانه ای خود و برای رسیدن به اهداف شومشان که همانا بازماندن دانش آموزان ایرانی از رشد علمی و فرهنگی است، به دنبال تعطیل کردن مدارس کشور هستند.

یوسف نوری در سفر یکروزه خود به قزوین در جمع خبرنگاران با اشاره به آغاز سال تحصیلی و حضوری شدن مدارس پس از ۲۶ ماه به دلیل شیوع کرونا،گفت: به همکاران خود توصیه کردیم آموزش ها را حضوری دنبال و برگزار کنند و از اولیا هم می خواهیم تا به این روند کمک کنند تا فرزندانشان از حیث تحصیلی دچار مشکل و افت نشوند.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به توطئه های دشمن و هجمه آنها به آموزش و پرورش و دانش آموزان، گفت: در دوران کرونا که مدارس ما تعطیل بود در سایر کشورها کلاس ها حضوری برگزار می شد و در آن زمان کسی معترض نشد چرا مدارس ما مجازی است اما اکنون به دنبال برای پیگیری اهداف شوم خود به دنبال غیرحضوری کردن مدارس ما با استفاده از تبلیغات و هجمه های رسانه ای هستند.

نوری با بیان اینکه امروز کشورما در جایگاه برتر حوزه های فناوری قرار دارد و دانش آموزان میهن اسلامی در رقابت های جهانی و بین المللی امسال موفق به کسب ۲۰ نشان طلا شدند، اظهار داشت: دشمن می خواهد ما را از ریلی که در آن قرار گرفته ایم خارج کند.

نوری با بیان اینکه رویکرد دولت سیزدهم توسعه عدالت آموزشی و حمایت از مناطق محروم است تا کسی از تحصیل بازنماند،افزود: به عنوان نمونه در نقاط محروم استان قزوین برای ۱۷ دانش آموز ۱۷ معلم داریم.

وزیر آموزش و پرورش در بخش دیگری از صحبت های خود در جمع خبرنگاران گفت: آموزش و پرورش به دنبال مدیریت جریان ورود به حرفه معلمی است و تاکید می کنم تنها ۲ راه برای ورود به آموزش و پرورش مورد تأیید قانون است که شامل آزمون استخدامی ماده ۲۸ و ورود از طریق دانشگاه فرهنگیان با شرکت در کنکور است.

نوری در ادامه با اشاره به اهمیت سند تحول بنیادین آموزش و پرورش،گفت: در این رابطه هزار و ۷۰۰ نیرو برای اجرای این سند به عنوان رهیاران اصلی تربیت شده اند و کارها در مرحله دوم اجرا و پیشبرد این سند آغاز شده است.

وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: سند تحول بنیادین تلاش دارد تا دانش آموزان از حالت تک بعدی و تک ساحتی به تمام ساحتی تبدیل شوند و در همه عرصه ها به رشد و اعتلا برسند.

وی با بیان اینکه در برخی مناطق کشور با کمبود فضای آموزشی روبرو هستیم،اظهار داشت: همه تلاش خود را برای حل این مساله به کار گرفته ایم.

 

منبع: همشهری آنلاین

ارسال نظر