|
کدخبر: 275704

«ایلان ماسک» صدای زلنسکی را درآورد

ولادیمیر زلنسکی در پی نظرسنجی توئیتری ایلان ماسک از کاربران خواست درباره ماسک نظر بدهند.

ایلان ماسک، تاجر میلیاردر و مدیرعامل شرکت "اسپیس ایکس" پس از انتشار یک سری توئیت در مورد بحران اوکراین و ارائه نظرهایی برای خاتمه آن، به شدت توسط مقامات اوکراینی مورد انتقاد قرار گرفته است.

"یورونیوز" در این‌باره نوشت، "ولادیمیر زلنسکی"، رئیس‌جمهور اوکراین و "دیمیترو کولبا"، وزیر امور خارجه اوکراین از برجسته‌ترین سیاستمدارانی هستند که به نظرات آنلاین ماسک پاسخ دادند.

توئیت ماسک شامل راهکارهایی برای حل و فصل مناقشه اوکراین بود که بیشتر خوشایند مسکو به نظر می‌رسید تا نزدیک به دیدگاه مشترک و حاکم بر غرب در خصوص جنگ اوکراین.

ایلان ماسک در این توئیت چهار راهکار پیشنهادی برای «صلح بین اوکراین و روسیه» ارائه کرد و از کاربران خواست در خصوص آن نظر بدهند.

مهمترین راهکار پیشنهادی وی، برپایی یک همه‌پرسی تازه، تحت نظارت سازمان ملل متحد در مناطقی است که روسیه به تازگی آن‌ها را رسما به خاک خود ضمیمه کرده است.

بر اساس پیشنهاد ایلان ماسک، روسیه در صورت مثبت بودن نتیجه همه‌پرسی کنترل این مناطق را در دست می‌گیرد و در غیر این صورت مناطق یاد شده را ترک می‌کند.

پیشنهاد وضعیت بی‌طرفی برای اوکراین، به رسمیت شناخته شدن الحاق کریمه به روسیه و ارائه تضمین برای تامین آب این شبه‌جزیره، از جمله دیگر راه‌کارهای پیشنهادی از سوی ایلان ماسک به کاربران است.

کشور اوکراین , جنگ اوکراین , کشور روسیه ,

رئیس شرکت اسپیس ایکس پس از ارائه این پیشنهادها و به نظرسنجی گذاشتن آن‌ها، با انتشار توئیت دیگری خواستار آزمودن این روش‌ها برای حل مناقشه اوکراین شد و نوشت: «اراده مردمی که در دونباس و کریمه زندگی می‌کنند باید در تصمیم‌گیری برای آنکه این مناطق بخشی از روسیه یا اوکراین باشند در نظر گرفته شود.»

نظرسنجی توئیتری ماسک بلافاصله با واکنش تند اوکراینی‌ها و در رأس آن‌ها ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری این کشور همراه شد که به صورت متقابل با انتشار توئیتی از کاربران خواست درباره ایلان ماسک نظر بدهند.

زلنسکی در توئیت خود از کابران خواست با انتخاب یکی از دو گزینه پیشنهادی اعلام کنند که ایلان ماسک طرفدار روسیه یا اوکراین را ترجیح می‌دهند.

کشور اوکراین , جنگ اوکراین , کشور روسیه ,

کولبا، وزیر امور خارجه اوکراین نیز نوشت: «کسانی که پیشنهاد می‌کنند اوکراین از مردم و سرزمین خود دست بکشد، باید از استفاده از کلمه "صلح" به عنوان تعبیری برای اجازه دادن به روس‌ها برای قتل و تجاوز به هزاران اوکراینی دست بردارند.»

"آندری ملنیک"، یک دیپلمات اوکراینی نیز در واکنشی تند‌ خطاب به ایلان ماسک اینگونه نوشت: «برو به جهنم! این پاسخ دیپلماتیک من است.»

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها