|
کدخبر: 275124

وحیدی: الگوی مقاومت دوران دفاع مقدس راه شکست تحریم‌ها است

وحیدی در پیامی اظهار داشت: دفاع مقدس صرفا صحنه نبرد و رزم مسلحانه علیه دشمنان میهن اسلامی و حریم آزادگی و شجاعت نبود بلکه عرصه بروز تمام جلوه‌های تبلور ثمرات ایمان و اتکال به خداوند متعال در سخت‌ترین لحظات بود.

سیاست وحیدی: الگوی مقاومت دوران دفاع مقدس راه شکست تحریم‌ها است

احمد وحیدی وزیر کشور با صدور پیامی هفته دفاع مقدس را به فرماندهی معظم کل قوا و هم‌میهنان عزیز اسلامی تبریک گفت و یادآور شد: الگوی مقاومت دوران دفاع مقدس، تنها راه شکست تحریم‌های ظالمانه و تحقیر چندباره دشمنان است.

متن این پیام به شرح زیر است:

تاریخ پرافتخار انقلاب اسلامی که با امید و مجاهدت و پشتکار مردم هوشیار و استقلال‌طلب و آزادی‌خواه میهن اسلامی به ثمر رسید، مملو از درخشش‌هایی است که دفاع مقدس تابلوی تمام‌عیار این انقلاب است که نفحات روح‌افزای نهضت انسانی در قالب دفاع جانانه از کیان و سرحدات مرزی و معنوی، در اقصی‌نقاط جهان نویدبخش نتیجه مقاومت مردم مقابل سردمداران ستم و تجاوز قرار گرفت.

دفاع مقدس صرفا صحنه نبرد و رزم مسلحانه علیه دشمنان میهن اسلامی و حریم آزادگی و شجاعت نبود بلکه عرصه بروز تمام جلوه‌های تبلور ثمرات ایمان و اتکال به خداوند متعال در سخت‌ترین لحظات بود.

فرهنگ تمدن‌ساز دفاع مقدس ثابت کرد که اراده، عزم، ایمان و باور به حقانیت وعده‌های استوار و خلل‌ناپذیر الهی و اعتماد وثیق و مومنانه به دوراندیشی و بصیرت معنوی رهبری شجاع نظام، در عرصه‌های سرنوشت‌ساز می‌تواند با کمترین امکانات، دشمن مجهز به پیشرفته‌ترین تسلیحات، زرادخانه‌ها و امکانات دنیا را خوار و ذلیل کند و نظام اهریمنی سلطه را با شور و معنویت جوانان آزادی‌خواه و مشتاق به مقاومت و پایداری تحقیر سازد.

جنگ تحمیلی یادآور بنیه‌های تاریخی سرزمینی است که هیچ‌گاه در برابر ظلم بیگانگان عقب ننشست و با ایستادگی و مبارزه بی‌امان با مظاهر طاغوت، موفق به بسط و گسترش معارف و مفاهیم الهی و انسانی در گستره گیتی شد.

امروزه الگوی مقاومت و ایستادگی در دوران دفاع مقدس مبتنی بر مقاومت حداکثری و دفاع بی‌امان و متکی به قدرت لایزال الهی، در برابر تحریم‌های ظالمانه استکبار جهانی هم یگانه راه پیروزی علیه دشمنان و تحقیر چندباره آنها توسط ملت هوشیار و صبور ایران اسلامی است.

استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا که نشان داده است منافع طبقه حاکم بر این کشور را بر مصالح و منافع  مردم کشورش و سایر مردم جهان ارجح می‌داند، نهایت عداوت و خصومت خود را علیه مردم ایران اعمال کرد اما صلابت، اقتدار و بیداری ملت آگاه ایران همگام با تبعیت از رهبر فرزانه انقلاب، این رذالت رفتاری و روحیه ددمنشی و وحشی‌گری را به شکستی دیگر و سند ماندگاری برای جهانیان در افتخارات جاودان انقلاب اسلامی تبدیل کرده است.

چهل و دومین سالگرد شروع دفاع مقدس در حالی آغاز می‌شود که چند روزی از ایام اربعین حسینی و نمایش شکوهمند مردم آزاده جهان در بزرگداشت آن حماسه تاریخی نگذشته و با ایام سالروز رحلت پیامبر عظیم‌الشأن اسلام (ص) و شهادت دومین و هشتمین اختر تابناک امامت و ولایت (علیهما السلام) تقارن یافته است.

هفته بزرگداشت دفاع مقدس و رشادت‌های دلیرمردان این سرزمین را به فرمانده معظم کل قوا که از یاران صمیمی و همیشگی رزمندگان در جبهه‌های حق علیه باطل بودند و به همه هم‌میهنان به ویژه افتخارآفرینان و یادگاران هشت سال دفاع مقدس تبریک عرض می‌کنم.

یاد امام شهدا که غایت آرزوی آن قائد عظیم، مأوا گرفتن ابدی در کنار یاران شهیدش بود و تمامی شهیدان راه راستین غیرت و شجاعت در عرصه‌های مختلف دفاع از دستاوردهای شکوهمند انقلاب اسلامی و همچنین سردار دلها یادگار بی‌آلایش و صادق دوران طلایی دفاع مقدس شهید حاج قاسم سلیمانی را گرامی می‌دارم.

احمد وحیدی

وزیر کشور

 

ارسال نظر