|
کدخبر: 273295

سرمای پاییز و زمستان ۹ میلیون ایتالیایی را تهدید می کند

رسانه ایتالیایی هشدار داد از هر ۶ ایتالیایی یک نفر (به میزان ۹ میلیون نفر) به دلیل افزایش قبوض در سراسر اتحادیه اروپا در پاییز و زمستان با فقر انرژی مواجه هستند

خبرگزاری آنسای ایتالیا به نقل از کنفدراسیون عمومی صنایع دستی ایتالیا این خبر را اعلام کرد و افزود: مناطق جنوبی ایتالیا با بالاترین خطر مواجه هستند.

این گزارش افزود: خانوارها در صورتی در فقر انرژی تلقی می شوند که نتوانند به طور منظم خانه های خود را در زمستان گرم کنند یا در تابستان از تهویه مطبوع استفاده کنند و مجبور شوند استفاده از لوازم خانگی پرمصرف را متوقف یا استفاده از آنها را به شدت محدود کنند.

گفته می شود مناطق جنوبی این کشور در وضعیت بسیار وخیمی از لحاظ فقر انرژی قرار دارند. در منطقه «کامپانیا» بین ۵۱۹ تا ۷۷۹ هزار خانوار به طور نامنظم از برق یا گاز استفاده می کنند. در سیسیل این آمار بین ۴۸۱ تا ۷۲۲ هزار نفر و در «کالابریا» ۲۸۷ هزار خانوار در چنین وضعیتی بسر می برند.

راشاتودی در این زمینه گزارش داد: ایتالیا محدودیت‌هایی را برای استفاده از گرمایش مرکزی در ساختمان‌های عمومی و بلوک‌های آپارتمانی وضع کرده است و انتظار می‌رود این محدودیت‌ها تحت تدابیر جدید تشدید شوند.

روز جمعه، لیگ برتر فوتبال ایتالیا اعلام کرد که قصد دارد به عنوان بخشی از اقدامات صرفه جویی در مصرف انرژی، محدودیتی چهار ساعته برای استفاده از نورافکن در ورزشگاه ها در روزهای بازی اعمال کند. انتظار می رود قانون جدید مصرف برق نورافکن را تا حدود ۲۵ درصد کاهش دهد.

ایتالیا برای سه چهارم مصرف برق خود به واردات متکی است که آسیب پذیری این کشور در برابر بحران انرژی کنونی اروپا را نشان می دهد.

 

ارسال نظر