|
کدخبر: 272971

امیرعبداللهیان:

حامل پیام یکی از رهبران اروپایی در موضوع اوکراین هستم

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: در جریان گفت‌وگوها قبل از هر چیز حامل پیام یکی از رهبران اروپایی در موضوع اوکراین بودم.

حسین امیرعبداللهیان در نشست خبری با سرگئی لاوروف همتای روس خود در ساختمان وزارتخانه روسیه با قدردانی از حسن استقبال وزیر خارجه روسیه اظهار کرد: در جریان گفت‌وگوها قبل از هر چیز حامل پیام یکی از رهبران اروپایی در موضوع اوکراین بودم.

وزیر امور خارجه عنوان کرد: ایده‌هایی برای پایان جنگ اوکراین مطرح است و ما در مسئله اوکراین درخصوص مسائل انسانی هم صحبت کردیم.

به‌دنبال توافقنامه‌ای برای ایجاد منطقه آزاد تجاری بین ایران و اوراسیا هستیم

سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه نیز در این نشست اظهار کرد: در حال کار بر روی سند همکاری بلندمدت با ایران در زمینه اقتصادی هستیم. روابط ما با جمهوری اسلامی ایران به سطح راهبردی حرکت می‌کند و امکان دارد نقشه راه اقتصادی ترسیم کنیم.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون کار بر روی توافقنامه‌ای به منظور ایجاد منطقه آزاد تجاری بین ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا انجام می‌شود.

وزیر خارجه روسیه در ادامه با اشاره به مذاکرات رفع تحریم‌ها میان ایران و 1+4 افزود: ما از احیای توافق هسته‌ای ایران و لغو همه تحریم‌های تحمیل شده علیه تهران حمایت می‌کنیم. مواضع ما در ارتباط با بسیاری از مسائل با ایران منطبق است.

حامل پیام یکی از رهبران اروپایی در موضوع اوکراین هستم

حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه جمهوری اسلامی هم در نشست خبری مشترک با همتای روس خود گفت: تشکر می‌کنم از حسن استقبال وزیر خارجه روسیه. ما در جریان گفتگوها قبل از هر چیز حامل پیام یکی از رهبران اروپایی در موضوع اوکراین بودم و ایده‌هایی برای پایان جنگ اوکراین مطرح است. ما در مسئله اوکراین در خصوص مسائل انسانی هم صحبت کردیم.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها