|
کدخبر: 272152

توضیحات عجیب وزیر دفاع روسیه درمورد کاستن عملیات نظامی در اوکراین

سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه با توجه به تغییر و تحولات در روند جنگ اوکراین اعلام کرد که کاستن سرعت حمله در عملیات ویژه نظامی یک تصمیم آگاهانه برای کاهش تلفات غیر نظامی است.

شویگو در نشست وزیران دفاع اعضای سازمان همکاری شانگهای گفت: در جریان عملیات ویژه، به شدت هنجارهای قوانین حقوق بشری را رعایت کردیم. 

وی در این نشست که در ازبکستان برگزار می‌شود، با اشاره به اینکه حمله‌ها با جنگ افزارهای با دقت بالا زیر ساخت‌های نظامی نیروهای مسلح اوکراین هدف قرار داده افزود: در این زمان هر کاری انجام می‌شود تا از تلفات غیرنظامی اجتناب کنیم. قطعا این باعث کاهش سرعت حمله می‌شود اما آن را آگاهانه انجام می‌دهیم. 

به گفته وزیر دفاع روسیه که از روز گذشته به ازبکستان سفر کرده، ارتش روسیه حرکت نظام مندی را برای ایجاد زندگی صلح آمیز در مناطق آزاد شده انجام می‌دهد.

شویگو در مقایسه اولویت‌های روسیه در اوکراین با اولویت‌های ایالات متحده و متحدانش، تشریح کرد که تدارک مداوم تسلیحات برای کی‌یف و همچنین دیگر سیاست‌های غرب تنها درگیری را طولانی کرده و تلفات انسانی را افزایش می‌دهد.

روسیه بارها هدف حمله به اوکراین که ۶ ماه از آن گذشته را تلاش برای تخریب زیر ساخت نظامی کی‌یف عنوان کرده و اعلام کرده است که غیرنظامی‌ها در خطر نیستند.

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها