|
کدخبر: 272082

روسیه حملات رژیم صهیونیستی علیه سوریه را به شدت محکوم کرد

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه روز سه شنبه پس از دیدار با فیصل مقداد همتای سوری خود، حملات نظامی رژیم صهیونیستی را به خاک سوریه به شدت محکوم و خواستار پایبندی این رژیم به قوانین بین المللی شد.

لاوروف در نشست خبری مشترک با مقداد در مسکو، از اسرئیل درخواست کرد قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل متحد و فراتر از آن حق حاکمیت و یکپارچگی سرزمینی جمهوری عربی سوریه را، محترم بشمارد.

لاوروف گفت: ما به شدت اقدام خطرناک حملات اسرائیل را به خاک سوریه به ویژه حمله هوایی بسیار ناراحت کننده ۱۰ ژوئن (۲۰ خرداد ماه) به فرودگاه بین المللی دمشق و گلوله باران بندر طرطوس این کشور، محکوم می کنیم.

وی بر درخواست هایش برای احترام اسرائیل به قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل متحد و فراتر از آن حق حاکمیت و یکپارچگی سرزمینی جمهوری عربی سوریه تاکید کرد.

 مقداد در نشستی با همتای روس خود در مسکو، اعلام کرد که دمشق قصد دارد در پی به رسمیت شناختن استقلال جمهوری های خلق دونستک و لوگانسک، با آنها روابط دیپلماتیک برقرار کند و در روزها یا هفته های آینده با این کشورها روابط دیپلماتیک برقرار خواهد کرد.

وزارت امور خارجه سوریه در ۲۹ ژوئن (۸ تیر ماه) اعلام کرد که دمشق تصمیم گرفته استقلال ۲ جمهوری خلق دونتسک و لوگانسک را به رسمیت بشناسد و با این کشورها واقع در شرق اوکراین برای برقراری و تقویت روابط دیپلماتیک تماس خواهد گرفت.

این جمهوری ها در پی آغاز عملیات ویژه ارتش روسیه در اوکراین در ۲۴ فوریه (۵ اسفند ماه)، از این کشور جدا شده و اعلان استقلال کردند.

وزیر امور خارجه روسیه همچنین روز سه‌شنبه تایید کرد که مسکو با جدیدترین نسخه توافق احیای برجام موافق است و در کنفرانس مشترک مطبوعاتی با فیصل مقداد وزیر امور خارجه سوریه گفت که مسکو مدت هاست موافقت خود با نسخه سندی که اکنون به همه شرکت‌کنندگان در این فرآیند ارائه شده، اعلام کرده است.

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها