|
کدخبر: 271854

ادعای عجیب وزیر جنگ رژیم صهیونیستی علیه ایران/ برنامه هسته ای ایران گسترش پیدا می کند؟

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با انتقاد از توافق هسته ای قدرت های جهانی با ایران گفت که این توافق منجر به گسترش برنامه هسته ای ایران می شود.

"بنی گانتس" وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در اظهاراتی گفت که توافق قدرت های جهانی با ایران که درحال تلاش برای انجام آن هستند، نامطلوب می باشد و اسرائیل ملزم به محافظت از خود است.

وی بدون اشاره به در اختیار داشتن دهها بمب اتمی توسط رژیم صهیونیستی، مدعی شد: توافق با ایران به این کشور اجازه می دهد که توانایی هسته ای خود را گسترش دهد، اما ما آماده انجام عملیات دفاعی برای مقابله با هرگونه سناریویی هستیم.

بنی گانتس در ادامه درخصوص رابطه قاهره - تل آویو نیز گفت: منفعت اسراییل (رژیم صهیونیستی) ‌و مصر در این است که از بحران کنونی میان دو طرف عبور کنیم.

پیشتر، "یائیر لاپید" نخست وزیر موقت رژیم صهیونیستی نیز در اظهارات مشابهی، توافق هسته ای احتمالی کنونی را بدتر از توافق قبلی اعلام کرده بود.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا پنجشنبه گذشته در پی افزایش تحرکات سران رژیم صهیونیستی در آستانه رسیدن مذاکرات رفع تحریم ها به خط پایان که در انتظار تصمیم سیاسی واشنگتن است، اعلام کرد کشورش با شرکای اسرائیلی خود درباره برجام اختلافات تاکتیکی دارد.

"ند پرایس" در پاسخ به سوالی درباره ارسال پیام یائیر لاپید نخست وزیر موقت رژیم صهیونیستی به کاخ سفید گفت: شکی نیست که ما با شرکای اسرائیلی خود در مورد برجام اختلافات تاکتیکی داریم، اما در مورد هدف کلی برجام، با یکدیگر همسو و هم نظر هستیم.

دور جدید مذاکرات رفع تحریم‌های ایران پس از وقفه‌ای پنج‌ ماهه ۱۳ مردادماه در شهر وین آغاز شد و این مذاکرات پس از چهار روز  ۱۷ مرداد ماه با بازگشت هیات ها به پایتخت ها پایان یافت.

برگزاری این دور از مذاکرات در پی آن صورت گرفت که مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در روزنامه فایننشال‌تایمز ادعا کرد بسته پیشنهادی جدیدی روی میز گذاشته که شامل راهکارهای به روز درباره رفع تحریم‌ها و گام‌های هسته‌ای ایران است.

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها