|
کدخبر: 270452

فوری و غیررسمی / مذاکرات رفع تحریم به پایان رسید

یک مقام ارشد اتحادیه اروپا گفته که مذاکرات رفع تحریم‌ها در وین امروز به اتمام می‌رسد.

سیاست فوری و غیررسمی / مذاکرات رفع تحریم به پایان رسید

یک مقام ارشد اتحادیه اروپا اعلام کرد که مذاکرات احیای برجام در وین امروز تمام می‌شود. این مقام مدعی گفته است که متن توافق نهایی شده است.

به گفته این مقام اروپایی: «آنچه الان اتفاق می افتد بستگی به پاسخ مشارکت کنندگان دارد.»

با توجه به نوع اخباری که این روزها در حال مخابره شدن است احتمال می‌رود این مقام اروپایی «انریکه مورا»، مذاکره‌کننده ارشد اتحادیه اروپا باشد. رسانه‌های غربی هنوز اشاره‌ای به نام این مقام اروپایی نکرده‌اند.

در همین حال خبرگزاری فارس در خبری نوشت: «با پایان این دور از گفت‌وگوها در وین، هیأت مذاکره کننده ایران تا ساعاتی دیگر به تهران بازمی‌گردد و رایزنی‌ها با مورا و سایر طرف‌ها ادامه خواهد داشت.»

ساعتی پیش یک مقام وزارت خارجه ایران اعلام کرد: «امروز انریکه مورا چند ایده در مورد برخی موضوعات باقی‌مانده به طرف‌ها ارائه داد و ما به محض دریافت این ایده‌ها، پاسخ و ملاحظات اولیه خود را به ایشان منتقل کردیم، اما طبیعتا این موارد نیازمند بررسی جامع هستند و ما نظرات و ملاحظات تکمیلی خود را به هماهنگ‌کننده و سایر طرف‌ها منتقل خواهیم کرد.»

این در حالی است که یک مقام وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (دوشنبه) ۱۷ مرداد ماه در پاسخ به سؤال خبرنگاران در مورد ادعای روزنامه وال استریت ژورنال مبنی بر احتمال آماده شدن متن نهایی توافق در وین ظرف چند ساعت آینده، گفت: «با توجه به ادامه بحث‌ها درباره چند موضوع مهم باقی‌مانده، هنوز در مرحله‌ای قرار نداریم که از نهایی شدن متن سخن بگوییم.»

منبع: فرارو

ارسال نظر