|
کدخبر: 268976

سفر رئیس جمهور به اراک / بازدید از شرکت هپکو

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی صبح جمعه ۳۱ تیر به منظور برگزاری بیست و نهمین سفر استانی دولت مردمی، با استقبال نماینده ولی فقیه، استاندار و جمعی از مسئولین استانی وارد استان مرکزی شد.

سیاست سفر رئیس جمهور به اراک / بازدید از شرکت هپکو

دیدار با اقشار مختلف مردم، نشست با ایثارگران، نخبگان و خانواده شهدا، برگزاری شورای اداری و برگزاری نشست خبری در پایان سفر از مهمترین برنامه‌های سفر یک‌روزه رئیس‌جمهور به استان مرکزی خواهد بود. آیت‌الله رئیسی را در این سفر وزرای کشور، آموزش و پرورش، صمت، نیرو، رئیس سازمان برنامه و بودجه، رئیس سازمان انرژی اتمی، رئیس دفتر رئیس جمهور و معاون اجرایی همراهی می‌کنند.

۱۶:۰۵ - بازدید رئیس‌جمهور از بیت امام خمینی (ره)

بیت-امام

۱۴:۴۰ - رئیسی: در دولت با هرگونه رابطه ناسالم مبارزه می‌کنیم

رئیس‌جمهور در جمع مردم خمین: ما باور داریم علی رغم تمام مشکلاتی که دشمن برای ما ایجاد کرده با نیروی انسانی کارآمد در کشور امکان برون رفت از تمام مشکلات وجود دارد.

۱۳:۳۰ - افتتاح بزرگترین خط تولید پنل‌های خورشیدی کشور در خمین

پنل‌-خورشیدی-در-خمین

پنل‌-خورشیدی-در-خمین1

پنل‌-خورشیدی-در-خمین2

پنل‌-خورشیدی-در-خمین3

۱۲:۴۵ - بازدید رئیسی از خط تولید پنل‌خورشیدی در خمین

۱۲:۳۵ - استقبال پرشور مردم خمین از رئیس‌جمهور

 

 

محمد-اسلامی

۱۲:۲۲ - توسعه خنداب در دستور کار سازمان انرژی اتمی

محمد اسلامی در جریان بازدید از خنداب گفت: طرح‌های توسعه خنداب را شروع کرده ایم.

محمد اسلامی معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی در جریان سفر به شهرستان خنداب و در بازدید از این شهرستان گفت: یکی از برنامه‌هایی که در سازمان انرژی اتمی در دست اجرا داریم پروژه خنداب است که طرح‌های توسعه را شروع کردیم و همچنین تکمیل طرح‌های نیمه تمام با یک وضعیت مطلوبی در دست اقدام و پیگیری قرار دارد.

اسلامی با اشاره به برق اتمی هم گفت: به لطف الهی و به کمک نمایندگان مجلس در قانون بودجه موضوع مهم برق هسته‌ای را پیش‌بینی کردیم و ۱۰ هزار مگاوات برق جدید در کشور در دست برنامه قرار گرفته که به سمت آن در حال اقدام هستم.

معاون رئیس‌جمهور گفت: در حال حاضر نیروگاه ۱۰۰۰ مگاواتی بوشهر به عنوان یک انرژی پاک بدون آلایندگی و برق پایدار توانسته به صورت شبانه روز ۱۰۲۵ مگاوات برق را تولید و وارد شبکه توزیع کند که در جهت تنظیم بار شبکه موثر واقع شده است.

اسلامی می‌گوید: برنامه‌های اجرایی واحد‌های ۲ و ۳ بوشهر را در عرض چند ماه گذشته بعد از سفر رئیس جمهور به استان بوشهر و تاکیداتی که شده شتاب دادیم و به حمدالله پروژه وضعیت متفاوتی پیدا کرده و امیدواریم سرفصل‌های دیگر را که موثر است بتوانیم فعال کنیم و پیشرفت بیشتری داشته باشند.

شرکت-هپکو1

۱۰:۰۰ - وارداتی که موجب ایجاد مشکل برای تولید داخل شود، ممنوع است

رئیسی در جمع کارکنان هپکو: وارداتی که موجب ایجاد مشکل برای تولید داخل شود ممنوع است و با آن مقابله می‌کنیم چرا که این مهم از تاکیدات رهبر معظم انقلاب است. اجازه نمی‌دهیم محصولاتی که نمونه داخلی دارند به کشور وارد کنند.

رئیس جمهور در ادامه گفت: تولید تجهیزات فنی مهندسی و صنعتی برای کشور ایجاد قدرت می کند و توسعه واحد‌های صنعتی که دارای دانش تخصصی هستند از اولویت‌های دولت سیزدهم است.

۹:۴۵ - استقبال متفاوت کارگران هپکوی اراک از رئیس جمهور

سید امیر میرناصری نماینده کارگران شرکت هپکو: کارگران هپکو با نصب بنر تشکر متفاوت از آقای رئیسی در آستانه سفر به استان مرکزی به جهت حمایت همه جانبه از کارگران در دوران ریاست قوه قضائیه، بار دیگر خواستار حمایت همه جانبه از تولید ملی و جلوگیری از واردات بی رویه شدند.

شرکت-هپکو

 

۰۹:۳۰ - رئیس جمهور از شرکت آذر‌آب و هپکو اراک بازدید کرد

کارخانه-آذرآب-اراک2

کارخانه-آذرآب-اراک3

۹:۰۰- صنایع سنگین استان مرکزی نماد غرور ملی است

رئیس جمهور گفت: استان مرکزی دارای صنایع سنگینی است که هرکدام از آنها نماد اعتماد به نفس و نماد غرور ملی در کشور است و باید به این صنایع و مراکز توجه ویژه شود.

آیت الله رییسی در بدو ورود به استان مرکزی در جمع خبرنگاران گفت: استان مرکزی دارای ظرفیت های بسیاری است از جمله اینکه این استان قطب صنعتی کشور است و نقش بسیار مهمی در پشتیبانی از دفاع مقدس داشته است.

سفر-رئیسی1

وی افزود: این استان غیر از تقدیم بیش از ۶۲۰۰ شهید تقدیم انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، در پشتیبانی های فنی، صنعتی و تخصصی در دفاع مقدس داشته نقشی بی دلیل داشته است.

رئیسی گفت: استان مرکزی مهد پرورش انسان های فرهیخته و بزرگانی است که در راس آنها حضرت امام خمینی(ره) است و اساتید بزرگواری چون آیت الله اراکی و سرداران رشید اسلام از این استان برخاسته اند.

وی اظهار کرد: قبل از ورود به استان مرکزی بررسی هایی برای رفع مشکلات استان داشتیم و گروه هایی اعزام شدند و نظرات و سخنان کارشناسان، نماینده مقام معظم رهبری در استان، استاندار، مدیران استان، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی شنیده شد و اولویت هایی برای رفع مشکلات و نیازهای استان تعیین شد و علیرغم همه مشکلات استان ظرفیت هایی بسیاری وجود دارد که یکی از ظرفیت های مهم این استان نیروی انسانی کارآمد، فرهیخته و مستعد است.

سفر-رئیسی

رئیس جمهور افزود: نیروی کارآمد در استان می تواند کارها را بسیار پیش ببرد، در صورتی که باید امکانات آن از طریق دولت فراهم شود.

رئیسی اظهار کرد: امروز در این سفر و در جلساتی که با مدیران و مسئولین استان خواهیم داشت تصمیماتی خواهیم گرفت که برخی در خود استان اعلام خواهد شد و برخی از آنها در مرکز به اطلاع مردم خواهد رسید.

منبع: ايسنا

ارسال نظر