|
کدخبر: 267588 شهریار خادمی

گفت‌وگوی گسترش نیوز با نماینده مجلس یازدهم؛

در تمام دنیا گشت ارشاد وجود دارد

علی بابایی کارنامی: گشت ارشاد در قالب امر به معروف نیاز است. مهم نیست اسم آن را با عنواینی مانند گشت ارشاد، نیروی انتظامی و یا نیروی امنیتی تلفظ کنیم. باید در کشور یک تفکر به نام امر به معروف و نهی از منکر وجود داشته باشد که اگر یک آدم، شهروند و انسان در مسیر رسیدن به تعالیم جامعه اشکالاتی دارد به آن تذکرات انسانی و قانونی بدهند. این امر در تمام دنیا وجود دارد.

سیاست در تمام دنیا گشت ارشاد وجود دارد

گفته می‌شود که تنهایی یک اپیدمی فراگیر در دنیای مدرن است. معضلی که پیر و جوان نمی‌شناسد. در کمال شگفتی، انسان مدرن در محیط پرجمعیت پیرامونش و دسترسی به انواع وسایل ارتباط جمعی، هر روز تنهاتر می‌شود. و بنابر اعتقاد کارشناسان ما مردم ایران دقیقاً در میانه یک بحران تنهایی هستیم که پایان مشخصی هم ندارد. درباره وظایف دولت در حل این مشکل صحبت‌های زیادی شده است در همین راستا برآن شدیم که نظر نمایندگان مجلس شورای اسلامی را در مورد این مشکل بزرگ فراگیر جویا شویم. با گسترش نیوز همراه باشید:

بابایی

علی بابایی کارنامی نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در مورد موضوع یاده شده اظهار کرد: کشور ما منطبق بر تفکرات دینی و به ویژه مبانی شیعه است. ما باید منطبق بر اعتقادات اساسی ‌که در دین مبین اسلام وجود دارد اولویت‌های اجتماعی متناسبی تعریف کنیم و لذا من مسائلی که همه در کشور برای هم تعریف می کنند را خیلی قبول ندارم و اعتقاد دارم که این کشور نباید خیلی در این فضا ورود پیدا کند. ما اعتقاد داریم که این تعابیری که در قانون تصویب کرده ایم و زیر ساختار هایی که نظام آن را ایجاد می کند و نمادی که این کشور دارد می تواند به بسیاری لحاظ از نظر تفکر دین مبین اسلام و با نگاه حکومت داری که در دنیا وجود دارد مطابق باشد ما زندگی اجتماعی را باید به زندگی تنهایی اولویت دهیم.

تعصب های بی‌خود فمنیستی نباید در اولویت باشد

 وی در مورد معظل بزرگ مهاجرت بیان کرد: این نشانه ضعف ما است. در کشور ما نخبه و شهروند عادی براساس پتانسیلی که در کشور وجود دارد عمل می کنند. ما آن قدر زیر ساخت داریم که هر کس در جای خود باشد. به عبارتی جای انسان‌ها تنگ و محدود نیست. امروز در کشور دچار بضاعت فرهنگی شده ایم، که تعصب های قومی و قبیله ای، تعصب های بی‌خود فمنیستی و... در کشور هایی مثل ایران نباید در اولویت باشد،اولویت ما باید ظرفیت‌های نیروهای انسانی، مهارت، تخصص، تجارب، توانمندی، خلاقیت  و ظرفیت‌هایی در حوزه علم ،تولید ثروت و وجود فرهنگ باشد که متاسفانه چنین نگاهی به کشور نیست و این یک نقص است. لذا نیاز است که مجریان، قانون گذاران و همه کسانی که در این حوزه شهروندی هستند، تلاش برای حل این نقص‌ها کنند.

نماینده مردم ساری در مجلس درمرود موضوع گشت ارشاد و برخورد نامناسب با مردم اظهار کرد: ما چنین خبری درباره گشت ارشاد نداریم، در گشت ارشاد چنین فضایی وجود ندارد و من نیز قبول ندارم.در کشوری که ۸۴ میلیون جمعیت دارد، آیا حرکات همه خوب است! همه حرکات یک نماینده ،کارمند ایرانی و یا انسانی که در بازار کار می کند،خوب است! ما یک قانون و ستاد به نام امر به معروف ونهی از منکر در کشور داریم که قانون برای آن ها مسئولیت های داده است که با مردم، خانم ، آقا، دختر،کودک و شهروندان صحبت کنند. برای مثال اگر در جامعه بی حجابی صورت می گیرد، اخطار می دهند که این کار ها را نکنید حتی قرآن هم این ها را می گوید،آن ها حقوق می‌گیرند تا کار خود را انجام دهند. مانند این است ،به من نماینده مجلس بگویند که وارد مجلس‌ شوید ولی حرف نزنید! بر اساس قانون آن ها در جامعه کار خود را انجام می دهند البته شاید انسان های در این حوزه دچار اشتباهات شوند. آیا نیروی انتظامی یا هر نهاد دیگر اشتباه نمی کند! همه اشتباه می کنند ولی عملکرد و اشتباه یک نفر را نباید برای کل آن جمع و فضا در سواستفاده های ابزاری، جریانی، سیاسی و حزبی انجام داد که این کار بسیار اشتباهی است.

نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس در پایان در پاسخ به این سوال که چه نیازی به گشت ارشاد است، اظهار کرد:  گشت ارشاد در قالب امر به معروف نیاز است، مهم نیست اسم آن را به چه عنوان مانند گشت ارشاد، نیروی انتظامی و یا نیروی امنیتی تلفظ کنید باید در کشور یک تفکر به نام امر به معروف و نهی از منکر وجود داشته باشد که اگر یک آدم، شهروند و انسان در مسیر رسیدن به تعالیم جامعه اشکالاتی دارد به آن تذکرات انسانی و قانونی بدهند. این امر در تمام دنیا وجود دارد ولی در بعضی از کشورها فرهنگ‌سازی کردند و از نظر فرهنگی پیشرفت کردند. اشکال کار را باید رفع شود تا هر مردم یک افتخار،سرباز، انسان یا ستادی با عنوان امر به معروف و نهی از منکر در کشور باشند به عبارتی یک شهروند معمولی باید نقش ایفا کنند و لزوما نیازی نیست که در یک نهاد مسئولیت داشته باشد، اصل کار باید در کشور وجود داشته باشد وضعف های بعضی انسان‌ها در زیر ساخت ها رفع و در جای خود محفوظ شود.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها