|
کدخبر: 257738 شهریار خادمی

در گفت‌وگوی گسترش نیوز با رئیس کمیسیون قضایی مجلس مطرح شد:

قاتل هیچگاه نمی تواند شهادت دهد/ ماجرای حمید نوری در سوئد

غضنفرآبادی افزود: حمید نوری سالیان سال به سوئد رفت و‌ آمد داشته است. اما یکباره گزارشات کذبی را بر علیه او درست کردند و دروغ هایی بر علیه وی بیان کردند. دروغ هایی که گروهک منافقین بر ضد ایشان مطرح کردند، همگی کذب محض است.

سیاست قاتل هیچگاه نمی تواند شهادت دهد/ ماجرای حمید نوری در سوئد

 دادگاه حمید نوری بعد از حدود ۹۰ جلسه و صرف تقریبا ۵۵۰ ساعت وارد بخش پایانی شده و دادستان سوئد برای ایشان درخواست حبس ابد  کرده اند. از مجموع ۵۵۰ ساعت برگزاری دادگاه، وی کمتر از ۲۰ ساعت فرصت دفاع داشته است! حال آنکه از مجموع ۹۰ جلسه‌ دادگاه، بیش از ۸۰ شاهد که عمدتا از اعضای فرقه تروریستی منافقین بودند فرصت شهادت علیه او را داشته‌اند. 

در طی ۲.۵سال گذشته در سلول انفرادی حتی به حمید نوری که ضعف بینایی دارد اجازه معاینه توسط چشم پزشک و استفاده از عینک داده نشد. دادگاهی که در سوئد برگزار شد، دادگاهی است که حداقل‌های قواعد اعلامی حقوق بشر را رعایت نکرده اما مدعی رفتار غیرسیاسی در این پرونده است! رفتاری که یادآور برخورد آمریکایی‌ها با زندانیان در گوانتانامو و ابوغریب است. البته خباثت و دشمنی‌های مداوم دولت سوئد علیه ملت ایران طی این سال‌ها سیاهه‌ای به درازای اعطای تابعیت و حمایت از جاسوس‌ها و تروریست‌ها مانند فرقه تروریستی منافقین، گروهک تروریستی حرکة النضال، ممنوعیت صادرات داروهای ضروری مانند پانسمان‌های مخصوص بیماران «ای‌بی» به ایران، اعطای پناهندگی به مفسدان اقتصادی و اختلاس‌گران فراری، اعطای تابعیت به احمدرضا جلالی جاسوس موساد پس از دستگیری و محاکمه در ایران و... دارد.

در همین راستا گفتگویی داشتیم با رئیس سابق دادگاه‌های انقلاب استان تهران و نظر وی را در مورد دادگاه حمید نوری جویا شدیم. با گسترش نیوز همراه باشید.

یک بازی سیاسی است

موسی غنضفرآبادی رییس کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار گسترش نیوز در مورد موضوع یاد شده اظهار کرد: اتفاقات پیش آمده برای آقای حمید نوری، یک بازی سیاسی است. ایشان را بی گناه در کشور غریب گرفته‌اند. چه معنایی دارد شخصی که یک زمان کارمند جز بوده است را اینچنین گرفتارکرده‌اند.

وی ادامه داد: اما در نظر بنده بحث اصلی این جریان براین است که چهره نظام جمهوری اسلامی را با این کار می خواهند مخدوش کنند. لذا لازم است که جمهوری اسلامی ایران از حمید نوری حمایت کند. با این کار از حیثیت نظام دفاع خواهد کرد.

غضنفرآبادی افزود: حمید نوری سالیان سال به سوئد رفت و‌ آمد داشته است. اما یکباره گزارشات کذبی را بر علیه او درست کردند و دروغ هایی بر علیه وی بیان کردند. دروغ هایی که گروهک منافقین بر ضد ایشان مطرح کردند، همگی کذب محض است. هیچ اعتباری به شهادت اعضا و افراد این گروهک تروریستی نیست. زیرا آنها حتی پایبند به اصول انسانی هم نیستند. گروهک منافقین تروریست است و قاتل هیچگاه نمی تواند شهادت دهد. زیرا شهادت آنها در نزد خدا پذیرفته نیست.

منافقین ضد مقام والای انسانیت هستند

رییس کمیسیون قضایی مجلس اضافه کرد: کسانی که خودشان بر علیه بشریت بلند شده‌اند و ضد مقام والای انسانیت هستند چگونه می توانند بر علیه یک فرد بی گناه شهادت دهد؟ این افراد به انقلاب و مردم ایران همواره خیانت کرده‌‌اند لذا شهادتشان پذیرفتنی نیست.

وی در پایان اظهارافزود: بنابراین حکامی که کشور سوئد هستند باید حواسشان جمع باشد که براساس وجدان و عقل‌ و شرافتشان تصمیم بگیرند. ما این دادگاه و این نوع محکمه را یک بازی سیاسی برای مخدوش کردن چهره نظام جمهوری اسلامی می دانیم. امیدواریم که بتوانیم به این شهروند ایرانی حبس شده در کشور غریب کمک کنیم تا از این مخمصه رهایی یابد.

  • ناشناس ارسالی در

    در سوئد حقوق بشر رعایت نمیشه به نظر من ف قط در زندانهای ایران هست که حقوق بشر رعا یت میشه با زندانیها خوب برخورد میشه بقیه کشورها میرن جهنم

  • ناشناس ارسالی در

    زندانی کردن آقای نوری درست نبود اما زندانی کردن توریست سوئدی در ایران درست بود . خبرگزاریهای خارجی دارن میکن گروکان گیری .. این چه حرفی میزنن خاکبرسرها..تنها جایی که حقوق بشر رعایت میشه ایرانه

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها