|
کدخبر: 267034

آخرین وضعیت کمک ها به مردم زلزله زده هرمزگان

نماینده مردم بندرلنگه، بستک و پارسیان از تماس تلفنی رئیس مجلس با وزیر کشور و نیز رئیس جمعیت هلال احمر برای پیگیری آخرین وضعیت کمک ها به مردم در مناطق زلزله زده استان هرمزگان خبرداد.

احمد جباری با اشاره به زلزله های شدید بامداد امروز در استان هرمزگان گفت: در اولین دقایق صبح امروز، دکتر قالیباف در تماس تلفنی که با من داشت، پیگیر وضعیت مردم این منطقه و نیازهای اساسی این مناطق شد.

وی افزود: در این تماس تلفنی رئیس مجلس از من خواست تا پیگیری های لازم انجام شود که در اسرع وقت همه دستگاههای خدمت رسان که در منطقه حضور دارند، بتوانند خدمات مورد نیاز مردم را به آن ها ارائه کنند.

نماینده مردم بندرلنگه، بستک و پارسیان اضافه کرد: رئیس مجلس همچنین در تماس های جداگانه با وزیر کشور و نیز رئیس جمعت هلال احمر تاکیدات لازم برای تسریع در انجام اقدامات مربوط به اسکان اضظراری و موقت زلزله زدگان را انجام داد.

جباری تصریح کرد: با توجه به گرمای شدید و شرجی بودن هوا در منطقه، مردم زلزله زده که محل زندگی شان تخریب شده باید هرچه سریع تر در کانکس های مجهز اسکان داده شوند و چادر که اسکان اضطراری است به هیچ وجه در این شرایط آب و هوایی مناسب نیست.

وی با بیان این که هم اکنون دستگاه های مختلف خدمت رسان در مناطق زلزله زده مشغول ارائه خدمات مورد نیاز مردم منطقه هستند، تاکید کرد: در این زمینه رئیس مجلس تاکیدات لازم را به وزیر کشور و رئیس جمعیت هلال احمر انجام داده و بنده و سایر نمایندگان استان نیز پیگیر این مسئله هستیم تا نیازهای مردم در سریع ترین زمان ممکن برطرف شود.

نماینده مردم بندرلنگه، بستک و پارسیان هم چنین گفت: آقای قالیباف از کمیسیون عمران مجلس نیز خواسته در سریع ترین زمان ممکن با حضور در منطقه و بازدید از مناطق زلزله زده و نظارت میدانی بر اقدامات انجام شده توسط دستگاه های خدمت رسان، گزارش فنی و نظارتی خود را صحن مجلس ارائه کند.

جباری اضافه کرد: رئیس مجلس از وزیر کشور و رئیس جمعیت هلال احمر کشور خواسته اقدامات لازم برای تهیه تعداد معتنابهی کانکس و دپوی در مناطق مختلف کشور را انجام دهند تا در شرایط بحرانی، در سریع ترین زمان ممکن این کانکس ها به مناطقی که دچار حوادث غیرمترقبه می شوند ارسال شود و تاکید کرد که مجلس نیز آماده است اقدامات لازم را در این زمینه انجام دهد.

ارسال نظر