|
کدخبر: 266943

همه چیز درباره زلزله هرمزگان + آمار فوتی ها و مصدومان

زلزله ۶.۱ ریشتری ساعت ۲ و ۲ بامداد روز شنبه «بندرخمیر» در استان را لرزاند. پس‌ازآن دو زمین‌لرزه دیگر بالای ۶ ریشتر استان را تکان داد.درپی وقوع زلزله و پس‌لرزه‌ها در هرمزگان، شمار فوتی‌ها تاکنون به پنج نفر و مصدومان به ۸۴ نفر رسیده است.

جامعه همه چیز درباره زلزله هرمزگان + آمار فوتی ها و مصدومان

خالدی سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفت: بر اثر وقوع زمین لرزه در منطقه سایه خوش هرمزگان ۸۴ نفر مصدوم و پنج نفر فوت کرده اند.

بر اثر وقوع این زمین لرزه تعداد ده دستگاه آمبولانس،  دو اتوبوس آمبولانس و بالگرد های اورژانس هرمزگان و بوشهر به محل حادثه اعزام شده است.

بررسی ها  نشان می دهد که ۵٠ تا ۶٠ درصد از خانه ها دچارع آسیب شده و با توجه به اسکان مصدومان و سایر افراد به نظر نمی رسد که تعداد مصدومان افزایش پیدا کند.

یکی از مشکلات منطقه احتمال بروز  گرمازدگی به دلیل گرمای هوا است که تمهیدات لارم در ابن خصوص اندیشیده خواهد شد.

پیگیری مطالبات قانونی زلزله‌زدگان هرمزگان

اژه ای رئیس قوه  قضاییه در پی وقوع زمین‌لرزه در برخی نقاط استان هرمزگان در تماس با رئیس کل دادگستری استان هرمزگان به همکاری با سایر دستگاه‌ها در راستای بسیج امکانات و تأمین امنیت و کمک به رفع گرفتاری و کاهش مشکلات حادثه‌دیدگان تاکید کرد.

سفر وزیر کشور به مناطق زلزله زده غرب هرمزگان

احمد وحیدی وزیر کشور برای بازدید از مناطق زلزله زده غرب هرمزگان وارد روستای سایه خوش شهرستان بندرلنگه شد.

محمدحسن نامی رئیس ستاد مدیریت بحران کشور و چند تن دیگر از مسئولان کشوری وزیر کشور را همراهی می‌کنند.

وزیر کشور در مراسم تشییع ۵ جانباخته زلزله‌ شرکت کرد.

تخریب ۱۰۰ درصدی روستای سایه خوش

مهدی دوستی استاندار هرمزگان گفت: روستای سایه خوش بندر خمیر به عنوان مرکز زمین لرزه های بامداد امروز به طور کامل تخریب شده است.

دوستی روز شنبه در جریان بازدید از مناطق زلزله زده افزود: پیرو سه زمین لرزه بالای ۶ ریشتر و پس لرزه‌های آن که از بامداد امروز تا هم اکنون تداوم دارد همه امکانات بسیج شده است.

وی ادامه داد: مرحله اول کسب اطمینان از نبود انسان‌های زنده در زیر آوار بود که آواز برداری برای خارج کردن افراد از زیر آوار انجام شد.

وی اضافه کرد: از ساعت پنج صبح از بابت نبود افراد در زیر آوار اطمینان داریم و تاسف ما بابت از دست رفتن جان پنج نفر در این زمین لرزه است و ۱۳ نفر مصدوم ناشی از این حوادث در بیمارستان داشتیم.

هرمزگان

آخرین جزئیات درباره زلزله هرمزگان

استاندار هرمزگان گفت:با توجه به گرمای شدید هوا، چادرهای سالنی بزرگ از استان‌های دیگر از جمله فارس به همراه کولرهای بزرگ ارسال شده و تا ۲ ساعت آینده اولین چادرها برپا می‌شود تا مردم به ویژه زنان و کودکان در این چادرها مستقر شوند و از گرما در امان باشند.

قرار شد مساعدت شود و کانکس‌های موقت برای مردم زلزله‌زده تهیه شود.خوشبختانه چند هفته پیش با تعامل استانداری و بنیاد برکت تمام خانه‌های روستایی بیمه شده بودند، کارشناسان بیمه‌ در حال ارزیابی هستند.

قطعی برق در مناطق زلزله زده

رییس ستاد بحران هرمزگان گفت: به جز یک نفر از این افراد که نیاز به عمل جراحی داشت به لطف خداوند سایر مصدومان مشکلی ندارند.

 کریمی مدیر عامل توزیع برق استان هرمزگان: تا پایان بعد از ظهر امروز برق تمامی روستاهای همجوار استان هرمزگان وصل می‌شود.از تمامی مردم خواستار کم کردن برق خود هستیم که بتوانیم سرعت بازسازی برق را سرعت بخشیم.

اسامی قربانیان زلزله هرمزگان‌‌ ‌

پزشکى قانونى اسامى قربانیان زلزله صبح امروز در بندر خمیر استان هرمزگان را  اعلام کرد:

مریم دهنوکوشکی

امیر محمدی

صابر رحیمی

عبدالله صحراگرد

آسیه بشوش

توضیحات سخنگوی اورژانس کشور درباره هرمزگان

مجتبی خالدی، سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفت:در حال حاضر تعداد مصدومان ۴۹ نفر است که نیمی از آن‌ها مرخص شده اند. ۷ دستگاه آمبولانس، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس، دو بالگرد در منطقه حضور دارد.

همچنین طی هماهنگی های انجام شده دانشگاه شیراز تجهیزات لازم را ارسال کرده است.تیم های تخصصی استان های معین هم اعلام آمادگی کردند.

ارسال چادرهای خنک کننده به هرمزگان

پیرحسین کولیوند گفت: با توجه به شرایط جوی منطقه یک دستگاه چادر امدادی ویژه «راب‌هال» به ظرفیت حداقل ۳۰۰ نفر و مجهز به سیستم تهویه و خنک کننده به منطقه ارسال شد.

ساعت ۲ بامداد امروز شنبه، ۱۱ تیرماه، زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۶.۱ ریشتر استان هرمزگان را لرزاند. بر اثر این زمین‌لرزه تاکنون ۵ نفر جان خود را از دست داده و ۴۴ نفر هم مصدوم شده‌اند.

روستای زلزله زده هرمزگان

 وضعیت روستای سایه خوش استان هرمزگان بعد از وقوع زلزله را در ویدئوی زیر ببینید.

تماس تلفنی مسئولان درباره زلزله هرمزگان

احمد وحیدی وزیر کشور در تماس تلفنی با مهدی دوستی استاندار هرمزگان در ساعات اولیه بامداد شنبه (۱۱تیر) ضمن دریافت آخرین گزارشات از خسارات زلزله هرمزگان دستور داد امکانات لازم برای امدادرسانی به حادثه‌دیدگان به سرعت ارسال شود.

مخبر معاون اول رییس جمهور نیز در تماس تلفنی با استاندار هرمزگان گفت: معاون اول رییس جمهور بر آماده باش کامل نیروهای امدادی استان هرمزگان تاکید کرد و به استاندار دستور داد تمام امکانات و ظرفیت‌های استان را برای کمک به زلزله زدگان بکار‌ گیرد.

استاندار هرمزگان نیز در این تماس تلفنی گزارشی از آخرین وضعیت در مناطق تحت تاثیر زلزله ارائه کرد و از اعزام تیم های ارزیاب و آماده باش کامل نیروهای امدادی استان برای کمک به زلزله زدگان خبر داد.

پس لرزه های هرمزگان ادامه دارد

زمین لرزه  ۴.۳ ریشتری در عمق  ۱۱ کیلومتری استان هرمزگان - حوالی بندر خمیر را لرزاند.

آمار فوتی ها و مصدومان زلزله هرمزگان

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی عرمزگان گفت: آمار فوتی ها تا این لحظه همان ۵ نفر وزخمی ها هم ۳۹نفر بوده که دونفر آنان بدلیل شکستگی و گرفتگی ریه با چرخبال درحال انتقال از محل وقوع زلزله به بیمارستان شهید محمدی هستیم.

فاطمه نوروزیان افزود: برای کمک به حادثه دیدگان زلزله تاکنون ۶ دستگاه آمبولانس به همراه دارو ، اکسیژن، اتل، سرم وسایر تجهیزات و همچنین پزشک متخصص و پرستاران به محل وقوع زلزله بندر لنگه وبندر خمیر اعزام شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر هرمزگان که در محل وقوع زلزله روستای سایه خوش بندر خمیر حضور دارد گفت:بعد از وقوع زلزله نیروهای امدادی در محل برای امداد رسانی حضور پیدا کردند که پس از پایان عملیات جستجو ونجات کار توزیع اقلام زیستی بین زلزله زدگان آغاز شد.

مختار سلحشور افزود: هم اکنون کار نصب چادر و اسکان موقت زلزله زدگان روستای سایه خوش بندرخمیر آغاز شده و قرار است ۳۰۰خانوار ضمن اسکان در چادرهای امدادی ، اقلام زیستی بویژه مواد اولیه وغذا بین آنان توزیع شود.

استاندار هرمزگان گفت: وقوع زلزله‌های شدید ۶.۱ و ۶.۳ ریشتری به همراه ده‌ها پس لرزه در روستاهای بندرخمیر تاکنون ۵ کشته و ۱۹ زخمی بر جا گذاشته است.

هرمزگان همچنان می لرزد

هرمزگان-زلزله

انتقال مصدومان زلزله با بالگرد

بندر خمیر همچنان می‌لرزد

آخرین زلزله به بزرگی ۳ ریشتر بندر خمیر هرمزگان را لرزاند.

آمار-زلزله

اسکان اضطراری زلزله زدگان

با تاکید استاندار هرمزگان علاوه بر استفاده از ظرفیت سالن‌های ورزشی برای اسکان اضطراری مردم زلزله زده، یک کمپ اسکان موقت نیز در ورزشگاه خلیج فارس بندرعباس برپا شد.

همچنین در شهرستان بندرلنگه نیز توسط جمعیت هلال احمر کمپ اسکان موقت مردم زلزله زده دایر شده است.

بندرعباس

زمین‌لرزه نخست در عمق ۱۰ کیلومتری از سطح زمین رخ داد. این زمین‌لرزه در شهر بندرعباس هم احساس شد.

در پی وقوع زمین‌لرزه ۶.۳ ریشتری و دو زمین‌لرزه ۶.۱ ریشتری مردم شهرستان‌های بندرعباس، قشم، بندرخمیر و بندرلنگه به خیابان‌ها آمده‌اند.

از ساعت ۲ بامداد امروز که زلزله بزرگ ۶.۱ ریشتری استان هرمزگان را لرزانده، تا این لحظه مجموعاً ۲۰ زمین‌لرزه بزرگ و کوچک در این استان رخ داده است. مابقی لرزه‌ها نیز بالای ۳ و ۴ ریشتر بوده‌اند. فوتی‌های زلزله هرمزگان به ۵ نفر رسید.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان از افزایش شمار قربانیان زلزله بامداد امروز به ۵ نفر (شامل سه مرد و دو زن)  و زخمی شدن ۳۹ نفر خبرداد.

خرابی گسترده خانه‌ها در روستای سایه‌خوش هرمزگان

وضعیت جاده بندر خمیر به بندرلنگه

تصاویر جدید از مناطق زلزله‌زده هرمزگان

شکاف خیابان بر اثر زمین‌لرزه در هرمزگان

️با کمک هلال احمر کمپ‌های اضطراری در بندرعباس و سایر مناطق زلزله‌زده دایر شده است.

روستاهای چاه احمد، دژگان، سایه خوش، کنخ و چاه دراز از این زلزله بشدت آسیب دیده‌اند و خانواده ها در جست‌وجوی اقوام و آشنایان خویش هستند.

اتمام عملیات جستجو و نجات زلزله‌زدگان

سخنگوی سازمان اورژانس:

️زمین‌لرزه‌های بامداد امروز سایه‌خوش تاکنون ۵ فوتی و ۴۴ مصدوم داشته است.

مدیرعامل هلال‌احمر هرمزگان:

️عملیات جستجو و نجات تمام شده است و اسکان اضطراری مردم آغاز شده است، در حال توزیع چادر و اقلام امدادی هستیم.

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها